Μοιράσου το!

Η Mazda παίρνει στα χέρια της το ηλεκτρικό της μέλλον

Η Mazda πιστεύει στην αυτονομία, την ευελιξία και την καινοτομία, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να «παίξει» μόνη της σε έναν ανταγωνιστικό τομέα

Ακούστε το άρθρο

Η Mazda αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, επιλέγοντας μια πιο αυτόνομη πορεία σε σύγκριση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρόλο που συνεργάζεται προς το παρόν με την Toyota (για το υβριδικό CX-50) και την κινεζική Changan (για το ηλεκτρικό EZ-6), σκοπεύει να μειώσει τις εξωτερικές συνεργασίες στο μέλλον, όπως δήλωσε ο CEO Masahiro Moro σε εκδήλωση στο Τόκιο.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ετοιμάζει:

  • Εσωτερικά αναπτυγμένο υβριδικό σύστημα για το CX-5
  • Ειδική πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα (με δυνατότητα χρήσης διαφορετικών τύπων μπαταριών), που θα υποστηρίξει ένα νέο ηλεκτρικό SUV μέχρι το 2027.

Η Mazda παίρνει στα χέρια της το ηλεκτρικό της μέλλον

Παράλληλα, αναπτύσσει τη νέα γενιά κινητήρων Skyactiv-Z, συμβατών με αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα. Ανάμεσά τους θα είναι ένας υβριδικός 4-κύλινδρος για το CX-5, αλλά και ένας ισχυρότερος 6-κύλινδρος για τα μεγαλύτερα μοντέλα. Η τεχνολογία αυτή θα βοηθήσει και στη βελτίωση του «μυθικού» περιστροφικού κινητήρα της Mazda.

Η Mazda παίρνει στα χέρια της το ηλεκτρικό της μέλλον

Αυτονομία και Κόστος

Η εταιρεία στοχεύει σε μείωση του κόστους ανάπτυξης κατά 40% και των απαιτούμενων ωρών εργασίας κατά 50% για τα ηλεκτρικά της, χωρίς όμως να ονομάζει συγκεκριμένους συνεργάτες. Αντί για κοινοπραξίες, μπορεί να βασιστεί σε τρίτους προμηθευτές.

Το μεγάλο πλεονέκτημα; Η δυνατότητα συναρμολόγησης ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων μοντέλων στις ίδιες γραμμές παραγωγής, γλιτώνοντας το 85% της αρχικής επένδυσης και μειώνοντας τον χρόνο εκκίνησης κατά 80%. Παρά ταύτα, σχεδιάζει νέο εργοστάσιο μπαταριών στην Ιαπωνία.

Δείτε ακόμα: Mazda CX-6e: Ένας Ιάπωνας με κινέζικη καρδιά, αντίπαλος του Tesla Model Y

Η Mazda παίρνει στα χέρια της το ηλεκτρικό της μέλλον

Προκλήσεις και Προοπτικές

Αν η στρατηγική πετύχει, η Mazda θα μπορούσε (όπως η Honda) να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις από τα EV για να βελτιώσει και τα κλασικά της μοντέλα. Ωστόσο, με περιορισμένους πόρους σε σχέση με γίγαντες του κλάδου, το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα τολμηρό. Συνοπτικά: Η Mazda πιστεύει στην αυτονομία, την ευελιξία και την καινοτομία, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να «παίξει» μόνη της σε έναν ανταγωνιστικό τομέα.

Πηγή: greencarreports.com