Το Mazda CX-6e θα είναι το πρώτο πραγματικά δυνατό ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, με σημαντική βοήθεια από την Κίνα. Η Mazda, όπως και η Toyota, πιστεύει ότι το μέλλον της αυτοκίνησης δεν είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Γι’ αυτό και η πρώτη της προσπάθεια, το MX-30, δεν εντυπωσίασε. Τώρα, όμως, με το CX-6e, θέλει να κάνει τη διαφορά.
Ο μεγάλος του αντίπαλος θα είναι το Tesla Model Y, το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο των τελευταίων ετών. Για να τα καταφέρει, η Mazda θα αξιοποιήσει την κινεζική τεχνογνωσία στα ηλεκτρικά οχήματα. Το CX-6e δεν θα είναι μόνο αμιγώς ηλεκτρικό, θα υπάρχει και μια έκδοση range-extender, που θα συνδυάζει ηλεκτροκίνηση με κινητήρα βενζίνης, για μεγαλύτερη αυτονομία.
Το CX-6e θα βασίζεται στο Deepal S07, ένα SUV με μήκος 4,75 μέτρα, που το φέρνει κοντά στο Tesla Model Y και το Mazda CX-60. Θα έχει σχεδίαση εμπνευσμένη από το πρωτότυπο Arata και θα παρουσιαστεί επίσημα στα τέλη του έτους.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, αναμένεται να έχει μπαταρίες με χωρητικότητες 68,8 kWh και 80 kWh και αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα. Ο ηλεκτροκινητήρας των 260 ίππων, θα βρίσκεται στον πίσω άξονα, ενώ η έκδοση range-extender, θα διαθέτει και έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων. Στο εσωτερικό, θα δανείζεται στοιχεία από το ηλεκτρικό σεντάν της Mazda, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών, το heads-up display και το infotainment 14,6 ιντσών.
Ο ανταγωνισμός του Mazda CX-6e θα είναι σκληρός. Εκτός από το Tesla Model Y, θα έχει απέναντί του μοντέλα όπως τα VW ID.4/ID.5, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Peugeot E-3008, BMW iX1, αλλά και ισχυρούς Κινέζους ανταγωνιστές, όπως το BYD Sealion 7, το Onvo L60 της Nio και το Xiaomi YU7.
Εκτός από το CX-6e, η Mazda ετοιμάζει ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα κυκλοφορήσει έως το 2027. Θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα και ίσως προσφέρει και plug-in υβριδική τεχνολογία.
Δείτε ακόμη: Το Mazda 6e μπαίνει στην πρίζα και έρχεται Ευρώπη