Τα τελευταία χρόνια ήταν «προκλητικά» για τη Mercedes-Benz, με τις πωλήσεις να μειώνονται ιδιαίτερα στην Κίνα. Το αρχικό σχέδιο της εταιρείας να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, αντιμετώπισε δυσκολίες λόγω της μειωμένης ζήτησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα της σειράς EQ. Ως αποτέλεσμα, η Mercedes αναθεωρεί τη στρατηγική της, επικεντρώνοντας τώρα σε μια πολυδιάστατη προσέγγιση, που περιλαμβάνει μείωση κόστους, επενδύσεις σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και την ανάπτυξη τόσο υβριδικών όσο και ηλεκτρικών οχημάτων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο, που περιλαμβάνει δεκάδες νέα ή ανανεωμένα μοντέλα στα επόμενα δύο χρόνια. Αυτό το πρόγραμμα, που χαρακτηρίζεται ως το πιο εντατικό στην ιστορία της Mercedes, θα φέρει στην αγορά 19 νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και 17 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2027. Μεταξύ αυτών θα είναι ηλεκτρικές εκδόσεις δημοφιλών μοντέλων όπως η E-Class, η C-Class και η GLC-Class.
Η Mercedes εισάγει καινοτομίες όπως το steer-by-wire, ένα σύστημα που ελέγχει ηλεκτρονικά την κατεύθυνση χωρίς μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και μειωμένο κόστος. Επιπλέον, τα νέα μοντέλα θα ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και ενός νέου λειτουργικού συστήματος, το MB.OS, που θα κάνει τα οχήματα πιο συνδεδεμένα και αναβαθμίσιμα.
Δείτε ακόμη: Mercedes-Benz S 580e PHEV – Μια κατηγορία από μόνη της
Η νέα CLA-Class, θα είναι η πρώτη που θα εφαρμόσει αυτές τις τεχνολογίες, προσφέροντας επιλογές ηλεκτρικής και υβριδικής κίνησης. Ακολουθεί το ηλεκτρικό GLC, που αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της Mercedes στη μεσαία κατηγορία. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει μια νέα ηλεκτρική έκδοση της S-Class, αναμένοντας μια σημαντική αναβάθμιση το 2026.
Η Mercedes επίσης επικεντρώνεται στην επέκταση των εξειδικευμένων τμημάτων της, όπως τα υψηλής απόδοσης AMG, τα πολυτελή Maybach και τα SUV G-Class. Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης ζήτησης στην Κίνα, της αβεβαιότητας στις αμερικανικές αγορές και της γενικότερης δυσκολίας στην ηλεκτρική μετάβαση. Με χαμηλότερες πωλήσεις και κέρδη που αναμένονται για το 2025, η Mercedes βρίσκεται αντιμέτωπη, με μια κρίσιμη περίοδο προσαρμογής και ανασχεδιασμού.