Η νέα υβριδική Corvette ZR1X των 1.250 PS εκτοξεύεται στα 100 km/h σε κάτω από 2”

Η Chevrolet αποκαλύπτει τη νέα Corvette ZR1X: έναν υβριδικό πύραυλο 1.250 ίππων, με τετρακίνηση και τεχνολογία αιχμής.

Ακούστε το άρθρο

Η Chevrolet ετοιμάζεται να ταράξει τα νερά των supercars το 2026, με την παρουσίαση της νέας Corvette ZR1X – ενός υβριδικού θηρίου που ενσωματώνει την αγνή δύναμη του V8, με την αμεσότητα της ηλεκτρικής πρόωσης. Πρόκειται για το ισχυρότερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο στην ιστορία της Corvette, αποδίδοντας συνολικά 1.250 ίππους μέσω ενός πρωτοποριακού συστήματος τετρακίνησης.

Στην «καρδιά» της ZR1X βρίσκεται ένας χειροποίητος V8 κινητήρας 5,5 λίτρων, ο οποίος μόνος του αποδίδει 1.064 ίππους και 1.123 Nm ροπής, μεταφέροντας την ισχύ στον πίσω άξονα. Δύο υπερσυμπιεστές τοποθετημένοι απευθείας στην πολλαπλή εξαγωγής, εξασφαλίζουν άμεση απόκριση, ακόμη και με στιγμιαία άρση του γκαζιού.

Την κίνηση του εμπρός άξονα αναλαμβάνει ένας συμπαγής ηλεκτροκινητήρας 186 ίππων και 197 Nm, δημιουργώντας ένα ευφυές υβριδικό σύστημα, όπου κάθε άξονας λειτουργεί ανεξάρτητα, χωρίς μηχανική σύνδεση. Η συνολική συνδυασμένη ισχύς, φτάνει σε δυσθεώρητα επίπεδα, ενώ η αίσθηση της πρόσφυσης και του ελέγχου απογειώνεται.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 1,9 kWh, τοποθετημένη χαμηλά ανάμεσα στους άξονες, δεν προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, αλλά είναι σχεδιασμένη για ταχύτατη φόρτιση και εκφόρτιση. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα εξασφαλίζει συνεχή υποστήριξη στην ηλεκτρική μονάδα.

Η ισχύς μεταφέρεται μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, που συνεργάζεται ιδανικά με το υβριδικό σύνολο. Σύμφωνα με τη Chevrolet, η ZR1X επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα, ενώ το τετρακοσάρι ολοκληρώνεται σε κάτω από εννέα δευτερόλεπτα.

Η ηλεκτρική υποβοήθηση λειτουργεί έως τα 257 χλμ./ώρα, οπότε και ο μπροστινός άξονας απενεργοποιείται αφήνοντας τον V8 να κυριαρχεί. Στην πίστα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ρυθμίσεις είτε για αντοχή είτε για μέγιστη απόδοση, με ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου να προσαρμόζει αυτόματα τη συνεργασία των κινητήριων μονάδων, σύμφωνα με το στυλ οδήγησης.

Η ZR1X προσφέρεται με δύο εκδόσεις πλαισίου: μία πιο «ήπια» για καθημερινή χρήση και μία υψηλών επιδόσεων, με σκληρότερα ελατήρια και ειδικά ελαστικά για απόλυτη πρόσφυση και ακρίβεια στην οδήγηση.

Το σύστημα φρένων υπογράφει η Alcon, με δέκαπίστονες δαγκάνες εμπρός και εξαπίστονες πίσω, ενώ οι ανθρακοκεραμικοί δίσκοι των 419 χιλιοστών εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις πέδησης.

Για όσους αναζητούν επιπλέον κάθετη δύναμη, η Chevrolet προσφέρει ένα προαιρετικό αεροδυναμικό πακέτο, με εμπρός splitter, πλευρικά πτερύγια και μεγάλη πίσω αεροτομή. Μαζί, προσφέρουν έως και 544 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική ταχύτητα!

Στο εσωτερικό, η ZR1X υιοθετεί ένα φουτουριστικό cockpit με τρεις ψηφιακές οθόνες, νέες επιλογές σε υλικά και αποχρώσεις, και πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα απόδοσης μέσω της κεντρικής κονσόλας.

Η παραγωγή θα γίνεται στο Κεντάκι, με χειροποίητους κινητήρες και αυστηρές ποιοτικές προδιαγραφές. Η ZR1X θα είναι διαθέσιμη τόσο σε έκδοση κουπέ όσο και κάμπριο, με περισσότερες πληροφορίες για την τιμή και τη διάθεση να αναμένονται σύντομα.

Η Corvette ZR1X δεν είναι απλώς ένα ακόμα supercar – είναι το υβριδικό μέλλον της απόλυτης απόδοσης.

Πηγή: Corvette