Η Νορβηγία εξετάζει μια νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία, τα περισσότερα νέα οχήματα των δημόσιων αρχών θα είναι ηλεκτρικά. Μάλιστα, η έναρξη της πρότασης αφορά την 1η Ιανουαρίου του 2022. Μετά την πρόταση θα δούμε μία περίοδο τριών μηνών για διαβουλεύσεις και σχόλια πριν την ενεργοποίηση της.
Εάν ο κανονισμός περάσει με τη σημερινά του δεδομένα θα υπάρχουν μόνο 2 εξαιρέσεις. Οι δημόσιες αρχές, δηλαδή, θα αγοράζουν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορτηγά και αστικά λεωφορεία από τις αρχές του 2022.
Διαβάστε επίσης: Εντυπωσιακή άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά για το 2021
Σύμφωνα με δήλωση της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών αυτοκινήτων Elbil, οι μόνες εξαιρέσεις θα είναι τα φορτηγά οχήματα που απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία από όση θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη αυτή τη στιγμή, αλλά και τα αστικά λεωφορεία που κινούνται με βιοαέριο.
Τι θα προβλέπουν οι νέοι κανονισμοί για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων
Ο Unni Berge, υπεύθυνος επικοινωνίας της Ένωσης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων δήλωσε σχετικά με τη συγκεκριμένη πρόταση: “Βλέπουμε ήδη ότι η πρόταση δεν μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα στα φορτηγά, καθώς μόνο φορτηγά κάτω των 1.760 κιλών μπορούν να έχουν απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων”.
Ο Unni Berge επιμένει ότι τα συγκεκριμένα μέτρα θα ισχύουν για τα φορτηγά με άδειες οδήγησης κατηγορίας Β.
«Υπάρχουν πολλές καλές, ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις και θα δούμε κι άλλες. Οι απλοί καταναλωτές επιλέγουν, επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα περισσότερο από ποτέ, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνουν και οι δήμοι και το κράτος. Στο εξής, ο δημόσιος τομέας πρέπει να επιλέγει μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα».
Ο υπουργός Κλίματος και Περιβάλλοντος, Sveinung Rotevatn, πρόσθεσε:
«Προσπαθήσαμε να διατυπώσουμε τις απαιτήσεις με τρόπο που να μπορεί επηρεάσει τόσο στην τεχνολογική ανάπτυξη όσο και εκείνους που θέλουν άμεσα να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικά οχήματα.
Για τους περισσότερους ανθρώπους, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι, ευτυχώς, η πιο αυτονόητη επιλογή και αυτά τα μέτρα διασφαλίζουν ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι φτάνουν εκεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Οι νέοι κανονισμοί προτείνουν τις απαιτήσεις για μηδενικές εκπομπές ρύπων για τα δημόσια επιβατικά αυτοκίνητα και τα βαν. Οι κανονισμοί θα ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2022. Επιπλέον, ενώ οι απαιτήσεις για τα αστικά λεωφορεία θα ισχύουν από το 2025».
Θεαματική η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στη Νορβηγία, κυκλοφόρησαν 6.731 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Ιούλιο. Αύξησαν, δηλαδή, το ποσοστό των EV στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στο 64% τον περασμένο μήνα.
Διαβάστε επίσης: Νέα μελέτη αναφέρει πως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οικονομικότερο από ένα θερμικό
Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Νορβηγίας σε όλους τους τύπους κίνησης ήταν το Ford Mustang Mach-E με 898 νέες εγγραφές.
Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020 (4.408 νέες ταξινομήσεις), τα 6.731 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση 153%.