Η Νορβηγία εξετάζει το ενδεχόμενο όλα τα δημόσια οχήματα να είναι ηλεκτρικά από 1-1-2022

Η νορβηγική κυβέρνηση εξετάζει μια νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία, τα περισσότερα νέα οχήματα που ανήκουν στις δημόσιες αρχές θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά από την 1η Ιανουαρίου του 2022. Την πρόταση θα ακολουθήσει μία περίοδος τριών μηνών για διαβουλεύσεις και σχόλια πριν τεθεί σε ισχύ.

Εάν ο κανονισμός εγκριθεί με τη σημερινά του δεδομένα, οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να προμηθεύονται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορτηγά και αστικά λεωφορεία από τις αρχές του 2022, με δύο μόνο εξαιρέσεις.

Διαβάστε επίσης: Εντυπωσιακή άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά για το 2021

Σύμφωνα με δήλωση της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών αυτοκινήτων Elbil, οι μόνες εξαιρέσεις θα είναι τα φορτηγά οχήματα που απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία από όση θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη αυτή τη στιγμή, αλλά και τα αστικά λεωφορεία που κινούνται με βιοαέριο.

Τι θα προβλέπουν οι νέοι κανονισμοί για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων 

charging

Ο Unni Berge, υπεύθυνος επικοινωνίας της Ένωσης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων δήλωσε σχετικά με τη συγκεκριμένη πρόταση: “Βλέπουμε ήδη ότι η πρόταση δεν μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα στα φορτηγά, καθώς μόνο φορτηγά κάτω των 1.760 κιλών μπορούν να έχουν απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων”.

Ο Unni Berge επιμένει ότι τα συγκεκριμένα μέτρα θα πρέπει να ισχύουν για τα φορτηγά που μπορούν να οδηγηθούν με άδειες οδήγησης κατηγορίας Β.

«Υπάρχουν πολλές καλές, ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις και θα ακολουθήσουν κι άλλες. Οι απλοί καταναλωτές επιλέγουν, επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα περισσότερο από ποτέ, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνουν και οι δήμοι και το κράτος. Στο εξής, ο δημόσιος τομέας πρέπει να επιλέγει μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα».

Ο υπουργός Κλίματος και Περιβάλλοντος, Sveinung Rotevatn, πρόσθεσε: «Προσπαθήσαμε να διατυπώσουμε τις απαιτήσεις με τρόπο που να μπορεί επηρεάσει τόσο στην τεχνολογική ανάπτυξη όσο και εκείνους που θέλουν άμεσα να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικά οχήματα.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι, ευτυχώς, η πιο αυτονόητη επιλογή και αυτά τα μέτρα θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι θα φτάσουν εκεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Οι νέοι κανονισμοί προτείνουν τις απαιτήσεις για μηδενικές εκπομπές ρύπων για τα δημόσια επιβατικά αυτοκίνητα και τα βαν. Οι κανονισμοί αναμένεται να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2022, ενώ οι απαιτήσεις για τα αστικά λεωφορεία θα ισχύσουν από το 2025».

Θεαματική η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία 

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στη Νορβηγία, ταξινομήθηκαν 6.731 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Ιούλιο, αυξάνοντας το ποσοστό των EV στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στο 64% τον περασμένο μήνα.

Διαβάστε επίσης: Νέα μελέτη αναφέρει πως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οικονομικότερο από ένα θερμικό

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Νορβηγίας σε όλους τους τύπους κίνησης ήταν το Ford Mustang Mach-E με 898 νέες εγγραφές.

Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020 (4.408 νέες ταξινομήσεις), τα 6.731 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση 153%.