Η Renault θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2030

«Έχουμε υποχρέωση να συμμετάσχουμε στη μετάβαση» σε μια Ευρώπη ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα, είπε ο Λούκα ντε Μέο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault.

Σε συνέντευξη Τύπου την περασμένη εβδομάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, δήλωσε ότι η εταιρεία του σχεδιάζει να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, το 2030, αλλά σε καμία περίπτωση, πιο σύντομα.

Μάλιστα άφησε την πόρτα ανοιχτή για τη Dacia, για να συνεχίσει να πουλά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μετά από αυτήν την ημερομηνία, αποκαλώντας αυτή την κίνηση ως το Plan B της Renault.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα έρθει την τελευταία δυνατή στιγμή…λόγω «τιμής»

Σύμφωνα με το Automotive News Europe, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στη Dacia θα ερχόταν την «τελευταία δυνατή στιγμή» προκειμένου να διατηρηθεί η φήμη της Dacia για την εμπορία οχημάτων σε χαμηλές τιμές, αυτό που ο de Meo αποκαλεί τη στρατηγική «value for money».

Με αυτήν την ανακοίνωση, η Renault εντάσσεται σε μια αυξανόμενη λίστα εμπορικών σημάτων, όπως η Peugeot, η Fiat, η Opel και η Ford Ευρώπης που έχουν προχωρήσει σε όλες παρόμοιες δεσμεύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει νέους κανόνες που θα απαιτούσαν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Το επόμενο μεγάλο βήμα στους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έρχεται το 2025.

Η ΕΕ θα αυστηροποιήσει περαιτέρω τα πρότυπα CO2 για τα νέα αυτοκίνητα

Θα ακολουθηθούν μάλιστα από νέους κανονισμούς Euro 7 για τους ρύπους, οι οποίοι αναμένεται να κάνουν ακόμα πιο δύσκολο το να πουλήσει κανείς αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Έχουμε υποχρέωση να συμμετάσχουμε στη μετάβαση» σε μια Ευρώπη ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα, είπε ο de Meo.

Η Renault μόλις λάνσαρε το Megane E-Tech, το δεύτερο επιβατικό της αυτοκίνητο με ηλεκτρικό μπαταρία μετά το Zoe, το οποίο βγήκε στην αγορά πριν από 9 χρόνια.

Θα ακολουθήσουν τουλάχιστον τέσσερα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα από τη Renault έως το 2025, συμπεριλαμβανομένου του μικρού Renault 5, ενός συμπαγούς SUV, ενός μικρού crossover ή SUV εμπνευσμένου από το Renault 4 και ενός ηλεκτρικού βαν.

Η Renault δυσκολεύεται οικονομικά τον τελευταίο καιρό, χάνοντας συνεχώς χρήματα από τρίμηνο σε τρίμηνο. Αλλά ο Λούκα ντε Μέο λέει ότι τα πράγματα πάνε καλά αφού το κόστος της ανάπτυξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων μειώθηκε κατά 40% και ο χρόνος ανάπτυξης μειώθηκε κατά 25%.

Ο De Meo είπε ότι είχε δει τον Makoto Uchida, τον ομόλογό του στη Nissan, μόνο μία φορά προσωπικά από την έναρξη της πανδημίας, αλλά ότι τα στελέχη και των δύο εταιρειών θα συναντηθούν στα τέλη Ιανουαρίου και θα δώσουν μια κοινή συνέντευξη Τύπου στη συνέχεια. Είπε επίσης ότι ελπίζει σε μια «νέα δυναμική συνεργασίας» με τη Nissan στην Ευρώπη και ότι, οι μάρκες θα μπορούσαν να λανσάρουν νέα προϊόντα και πρωτοβουλίες από κοινού.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!