Η Rolls–Royce γιορτάζει τα 100 χρόνια της εμβληματικής 20 HP ή αλλιώς Twenty, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση το μακρινό 1922. Για την ιστορία, το εν λόγω μοντέλο είναι μεταξύ των πιο σημαντικών και επιδραστικών μοντέλων της γερμανικής μάρκας.
Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του είναι ο σχεδιαστής και συνιδιοκτήτης της εταιρείας, Sir Henry Royce. Ο Royce προόριζε το μοντέλο για προσωπική χρήση και μάλιστα χωρίς την παρουσία σοφέρ, για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας.
Η Rolls–Royce Twenty αποτελεί άμεσο πρόγονο των σημερινών Ghost, Wraith, Dawn και Cullinan, όντας μηχανολογικό πρότυπο για τις γενιές αυτοκινήτων της μάρκας που ακολούθησαν.
Η Rolls-Royce Spectre «ηλεκτρίζει» τη Γαλλική Ριβιέρα!
Εν αρχή ην η…. Rolls–Royce Silver Ghost
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το 1906, η μάρκα παρουσίασε την 40/50 HP, γνωστή και ως Silver Ghost. Το εν λόγω μοντέλο εντυπωσίασε τους πάντες, κερδίζοντας μάλιστα τον τίτλο του «καλύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο».
Από το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, η μάρκα έδωσε έμφαση σε οχήματα για στρατιωτική χρήση. Δημιούργησε μία θωρακισμένη έκδοση της Silver Ghost και μια σειρά θαυμάσιων αεροπορικών κινητήρων.
Ήδη, ο Henry Royce πριν από την ανακωχή του 1918 είχε προβλέψει την ανάγκη για ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Άλλωστε, το μεγαλύτερο σε διαστάσεις 40/50 HP, δεν θα το επέλεγαν οι υποψήφιοι αγοραστές, καθώς ήταν κοστοβόρο, με τακτική συντήρηση.
Hyundai και Rolls-Royce θα… «πετάξουν» παρέα!
Και εγένετο η Rolls–Royce Twenty
Το 1920 οι διευθυντές της εταιρείας ενέκριναν την πρόταση του Royce για την Rolls–Royce Twenty. Η εταιρεία κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να καθησυχάσει του πελάτες της, ότι η νέα 20 HP, παρά το μικρότερο μέγεθος, δεν θα υστερούσε σε ποιότητα από την 40/50 HP.
Τον Οκτώβριο του 1922, η Rolls-Royce παρουσίασε το νέο αυτοκίνητο «μικρής ιπποδύναμης». Ο 6κύλινδρος κινητήρας των 3,1 λίτρων ήταν πολύ μικρότερος από τον 7,5 λίτρων της Silver Ghost. Ωστόσο, το νέο μοντέλο ζύγιζε 30% λιγότερο από την Silver Ghost. Και η νέα 20 HP αντιπροσώπευε ένα τεράστιο τεχνικό άλμα.
Η ελαφρότητα των χειριστηρίων της και οι επιδόσεις των συστημάτων διεύθυνσης, πέδησης και ανάρτησης, έκαναν τη Silver Ghost να φαίνεται ξεπερασμένη. Η Twenty κατασκευάστηκε ως «κυλιόμενο πλαίσιο», πάνω στο οποίο οι ιδιοκτήτες διαμόρφωναν κατά παραγγελία το αμάξωμα σε ανεξάρτητο κατασκευαστή. Όπως συνέβαινε σε όλα τα μοντέλα της Rolls-Royce της εποχής.
H Rolls-Royce Spectre τεστάρει τις αντοχές της στα χιόνια!
Οι επόμενες γενιές με βάση την Twenty
Το 1929, την Twenty αντικατέστησε η 20/25 HP, με κινητήρα αυξημένης χωρητικότητας. Το 1935, η εταιρεία παρήγαγε την 25/30 HP με κινητήρα 4,25 λίτρων. Η εποχή των μικρής ιπποδύναμης μοντέλων έφτασε τελικά στο τέλος της με την Wraith του 1938. Αυτές οι μεταγενέστερες εκδόσεις ήταν όλες άμεσες εξελίξεις της Twenty, οι οποίες σήμερα προσθέτουν περαιτέρω λάμψη στο ιστορικό και τη φήμη της.
Μέχρι το 1929, είχαν κατασκευαστεί περισσότερες από 2.940 μονάδες της Twenty, επηρεάζοντας τη μάρκα σε μεγάλο βαθμό. Ειδικότερα, ο 6κύλινδρος κινητήρας με την αποσπώμενη κυλινδροκεφαλή και τις βαλβίδες, αποτέλεσε πρότυπο για τους κινητήρες της Rolls-Royce τα επόμενα 30 χρόνια.
Rolls-Royce Spectre EV: Νέο ηλεκτρικό με νέο… αγαλματίδιο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Torsten Muller-Otvos δήλωσε για τα «γενέθλια» της Twenty:
«Κατά τη μακρόχρονη ιστορία μας, υπήρξαν ορισμένα καθοριστικά μοντέλα που άλλαξαν μόνιμα το ευρύτερο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Twenty, που κυκλοφόρησε πριν από 100 χρόνια, είναι ένα από αυτά. Συμμετέχουμε με ιδιοκτήτες και λάτρεις σε όλο τον κόσμο για να σηματοδοτήσουμε αυτήν την πολύ ιδιαίτερη περίσταση και γιορτάζοντας τη διαρκή κληρονομιά του θρυλικού και πολυαγαπημένου αυτοκινήτου».