Η Skoda Auto συνεχίζει ακάθεκτη την εντυπωσιακή της πορεία, κλείνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2025, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Με 238.600 οχήματα να πωλούνται παγκοσμίως, σημείωσε αύξηση 8,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Το πιο αξιοσημείωτο είναι, ότι τα plug-in μοντέλα, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, σημείωσαν ρεκόρ, αποτελώντας το 15% των συνολικών πωλήσεων, από μόλις 8% πέρυσι.
Τα οικονομικά της αποτελέσματα, ενισχύουν την εικόνα σταθερότητας και ανθεκτικότητας: Τα έσοδα έφτασαν τα 7,3 δισ. ευρώ (+10,4%), τα λειτουργικά κέρδη τα 546 εκατ. ευρώ (+2,1%) και οι καθαρές ταμειακές ροές, αυξήθηκαν κατά 15,3%, στα 527 εκατ. ευρώ. Όπως τονίζει και ο CEO Klaus Zellmer, η Škoda συνεχίζει την κερδοφόρα πορεία της, παρά τις προκλήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς και την αβεβαιότητα γύρω από τους φόρους CO2.
Η γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων είναι εντυπωσιακή: Στη Γερμανία παραδόθηκαν 46.500 οχήματα (+6,7%), στο Ηνωμένο Βασίλειο 22.600 (+23%), ενώ η Ινδία σημείωσε έκρηξη 89,3% με 15.000 μονάδες, χάρη στην επιτυχία του νέου SUV Kylaq. Στην Ευρώπη, η Škoda πέτυχε αύξηση 5,2% στις πωλήσεις, υπερσκελίζοντας τη συνολική αγορά που συρρικνώθηκε κατά 0,3%.
Πρωταγωνιστής στην ηλεκτροκίνηση είναι το νέο Elroq, το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 45.000 παραγγελίες σε λίγους μήνες. Το πιο ισχυρό μοντέλο της σειράς, το Elroq RS, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση. Μαζί με το Enyaq, που είχε 20.200 πωλήσεις (+44,7%) το πρώτο τρίμηνο, η Škoda κερδίζει σταθερά έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά EVs.
Ωστόσο, ο θερμικός κινητήρας, δεν χάνει τη λάμψη του: η Octavia παραμένει το κορυφαίο μοντέλο με 49.400 πωλήσεις, ενώ το Kodiaq, σημείωσε άνοδο 32,2% προσελκύοντας κυρίως εταιρικούς πελάτες.
Στρατηγικά, η Skoda ανοίγει νέα κεφάλαια: Στο Βιετνάμ, ξεκίνησε εργοστάσιο συναρμολόγησης για τα μοντέλα Slavia και Kushaq, ενώ με την είσοδο στο Ομάν ενισχύει την παρουσία της στη Μέση Ανατολή. Οι διεθνείς επενδύσεις και οι γεωγραφικές συνέργειες, δείχνουν πως η Škoda δεν εστιάζει μόνο στην Ευρώπη, αλλά στοχεύει σε παγκόσμια κλίμακα.
Δείτε ακόμα: Η Skoda εισβάλλει στην Ινδία με νέο προσιτό ηλεκτρικό SUV
Με καινοτομία, στρατηγική επέκταση και δυναμικό προϊόν, η Skoda Auto αποδεικνύει πως δεν είναι απλώς μία μάρκα που ακολουθεί τις εξελίξεις, αλλά τις διαμορφώνει.
Πηγή: elektroauto-news.net