Η Stellantis θα βγάλει από την «ναφθαλίνη» την Talbot;

Η μάρκα Talbot, η οποία «μαζεύει σκόνη» από το 1993, θα μπορούσε να γίνει η δέκατη έκτη μάρκα στο χαρτοφυλάκιο της Stellantis

Ακούστε το άρθρο

Οι Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall είναι οι 14 κύριες μάρκες που ανήκουν στη Stellantis, με 15η την κινεζική Leapmotor, την οποία η Stellantis δεν κατέχει εκτός Κίνας, αλλά εκπροσωπεί. Η μάρκα Talbot, της οποίας οι ρίζες ανάγονται στη γαλλο-βρετανική εταιρεία Clement-Talbot που ιδρύθηκε το 1903, είναι μια από τις αδρανείς μάρκες, μαζί με τις ιταλικές Innocenti και Autobianchi. Περιοδικά κυκλοφορούν φήμες στα μέσα ενημέρωσης, ότι οι αδρανείς μάρκες, θα αναβιώσουν ή θα πουληθούν, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί τίποτα τέτοιο.

Η Stellantis θα βγάλει από την «ναφθαλίνη» την Talbot;

Πρόσφατα έγινε γνωστό, ότι η Stellantis επέκτεινε τα δικαιώματα για την Talbot, κάτι που πυροδότησε ξανά τις φήμες, ότι η φίρμα θα έβγαινε από τη «ναφθαλίνη». Η τελευταία φορά που η Talbot αναβίωσε, ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 2000, όταν ήταν μέρος του Ομίλου PSA. Εκείνη την εποχή, υποτίθεται ότι η Talbot θα γινόταν μια οικονομική μάρκα και θα ανταγωνιζόταν τη Dacia. Αν υπήρχαν τέτοιες ιδέες, δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Ο Carlos Tavares , ο οποίος ήταν επικεφαλής του ομίλου μέχρι τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, ήταν γενικά ενάντια στην αναβίωση των παλαιών επωνυμιών, αλλά αφού τώρα έχει απολυθεί, γιατί η εταιρεία να μην τα αναβιώσει;

Η Stellantis θα βγάλει από την «ναφθαλίνη» την Talbot;

Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχουν αντικειμενικές προϋποθέσεις για την αναβίωση της Talbot, παρόλο που η μάρκα είναι υπέροχη και έχει πλούσια ιστορία. Από τα πρώτα της χρόνια, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950, παρήγαγε πολυτελή αυτοκίνητα και συμμετείχε σε αγώνες, με το Lago T26 να κερδίζει τον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1950.

Η Stellantis θα βγάλει από την «ναφθαλίνη» την Talbot;

Το 1979, η μάρκα Talbot αναβίωσε κάτω από την πτέρυγα της PSA και παρήγαγε μια αρκετά μεγάλη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που κληροδοτήθηκαν από την Chrysler (τον προηγούμενο ιδιοκτήτη), ενώ το τρίθυρο hatchback Talbot Sunbeam Lotus, κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1981 στην κατάταξη των κατασκευαστών.

Η Stellantis θα βγάλει από την «ναφθαλίνη» την Talbot;

Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχει ακόμη πιθανή θέση για την Talbot και θεού θέλοντος, η εταιρεία θα διατηρήσει τις υπάρχουσες μάρκες της ως έχουν. Η ολική επαναφορά της Talbot φαίνεται όχι τόσο καλή ιδέα, αφού η μάρκα είναι ελάχιστα γνωστή εκτός Ευρώπης και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, βιώνει αυτήν τη στιγμή μια συστημική κρίση που προκαλείται από μια ολόκληρη σειρά αντικειμενικών και υποκειμενικών προβλημάτων. Προς το παρόν η μάρκα Talbot, συνεχίζει να βρίσκεται στην «κατάψυξη», μέχρι να δει καλύτερες στιγμές, που σίγουρα θα έρθουν κάποια μέρα.

Διαβάστε ακόμη: Η Stellantis θα κατασκευάζει η ίδια τα κιβώτια eDCT