Η Subaru μπήκε αργά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τώρα φαίνεται να αναρωτιέται, αν αξίζει καν να προσπαθήσει να προλάβει τους ανταγωνιστές της. Η ιαπωνική εταιρεία, ανακοίνωσε πως επανεξετάζει συνολικά τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, σε μια περίοδο γεμάτη αβεβαιότητα, για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην ιστοσελίδα της Subaru ΗΠΑ, υπάρχει σήμερα μόνο ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το πρόσφατα ανανεωμένο Solterra. Ένα δεύτερο, το νέο SUV Trailseeker, παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες στη Νέα Υόρκη και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Ωστόσο, πέρα από αυτά, η εταιρεία δείχνει διστακτική, να επενδύσει περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον άμεσα.
Βασικός λόγος για αυτή τη στάση, είναι το θολό τοπίο στις ΗΠΑ, όσον αφορά τους εισαγωγικούς δασμούς και τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα EVs. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Subaru, δεν γνωρίζουν αν αυτές οι ελαφρύνσεις θα συνεχιστούν, ή αν οι δασμοί θα αυξηθούν. Ενδεικτικά, οι δασμοί που επέβαλε η κυβέρνηση Trump, μπορεί να κοστίσουν στη Subaru έως και 2,5 δισ. δολάρια φέτος.
Η εταιρεία κατασκευάζει περίπου τα μισά, από τα πάνω από 700.000 αυτοκίνητα που πουλά στις ΗΠΑ στο εργοστάσιό της στην Ιντιάνα, αλλά οι υπόλοιπες μονάδες, πρέπει να εισαχθούν. Παρόλο που υπάρχει δυνατότητα αύξησης παραγωγής έως και 500.000 μονάδες, οι προμηθευτές της, δεν μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερες από 370.000 χωρίς μεγάλες επενδύσεις.
Έτσι, το Trailseeker, πιθανόν θα παραχθεί στην Ιαπωνία, βόρεια του Τόκιο. Παράλληλα, η Subaru «παγώνει» το σχέδιό της για δημιουργία εργοστασίου αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς εξετάζει το ενδεχόμενο, να προσθέσει και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις νέες εγκαταστάσεις.
Δείτε ακόμα: Το Subaru Solterra XT είναι εδώ και «πετάει» – Κάτω από 5” για τα 0-100!
Όλα αυτά ήρθαν στο φως κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Subaru, που έδειξαν πτώση 13% στα λειτουργικά κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 2,7 δισ. δολάρια. Οι παγκόσμιες πωλήσεις, μειώθηκαν κατά 4,1%, με τις παραδόσεις στη Βόρεια Αμερική να υποχωρούν στους 732.000, ενώ στην Ιαπωνία, σημειώθηκε μικρή αύξηση 5,4%.
Η Subaru βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι: να επενδύσει περαιτέρω στα ηλεκτρικά ή να αναθεωρήσει πλήρως την κατεύθυνσή της;
Πηγή: carscoops.com