Η Tesla αποκάλυψε επίσημα το αναβαθμισμένο Model Y στην ιστοσελίδα της στην Κίνα. Οι τιμές εκεί ξεκινούν από 263.500 γιουάν περίπου 34.900 ευρώ, με τις πωλήσεις να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Μάρτιο. Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου λεπτομέρειες για τεχνικές πληροφορίες.
Η Tesla κράτησε τον λόγο της. Αφού η αναβαθμισμένη έκδοση του Model Y, με την κωδική ονομασία Juniper αναμενόταν ήδη για το 2024, η Tesla ανακοίνωσε ότι δεν θα υπήρχε κανένα νέο μοντέλο Y εκείνη τη χρονιά. Μόλις τελείωσε το 2024, δεν εντοπίστηκαν μόνο ακαμουφλάριστα πρωτότυπα του Model Y Juniper: Η Tesla δημοσίευσε φωτογραφίες και πληροφορίες για το νέο μοντέλο, στην κινεζική ιστοσελίδα της.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η Tesla φέρνει τώρα πολλά από τα χαρακτηριστικά του Model 3 Highland, στο Model Y. Αυτά περιλαμβάνουν βελτιώσεις στην ακουστική, που θα οδηγήσουν σε ένα πιο ήσυχο εσωτερικό, ενώ υπάρχει ατμοσφαιρικός φωτισμός και πρόσθετη οθόνη για τους πίσω επιβάτες. Θα υπάρχουν επίσης νέα καθίσματα, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας αερισμού, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται πλέον ηλεκτρικά.
Ένα τιμόνι με την ίδια εμφάνιση του νέου Model 3 έχει επίσης τοποθετηθεί στο Juniper Model Y, αλλά πιθανώς με μία (για πολλούς καθοριστική) αλλαγή: σε ορισμένες εικόνες του εσωτερικού, διακρίνονται κλασικοί μοχλοί ενδείξεων, οι οποίοι έχουν αντικατασταθεί με τα κουμπιά του τιμονιού στο Model 3 Highland.
Η Tesla εξακολουθεί να κρατά κρυφές ακόμα τις τεχνικές λεπτομέρειες. Λέγεται μόνο ότι το Model Y Juniper, θα είναι πιο αποδοτικό και θα έχει περισσότερη ισχύ. Η απόδοση μπορεί να συναχθεί μόνο από τα στοιχεία της αυτονομίας: Για το Model Y Long Range με την τετρακίνηση και τις ζάντες των 19 ιντσών, η Tesla δηλώνει τώρα 719 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο CLTC, ενώ προηγουμένως, ήταν 688 χιλιόμετρα.
Δεν είναι γνωστό εάν αυτό επιτυγχάνεται αποκλειστικά μέσω της νέας αναβάθμισης των ηλεκτρομοτέρ, ή μιας ελαφρώς μεγαλύτερης μπαταρίας. Μετά από 4,5 χρόνια παρουσίας, η βελτίωση δείχνει να είναι σχετικά μικρή, όσον αφορά την αυτονομία. Από την άλλη πλευρά, το Model Y, ήταν ήδη ένα από τα πιο αποδοτικά μοντέλα στην κατηγορία του, πριν από το λίφτινγκ.
Δεν υπάρχουν ακόμη πληροφορίες για την απόδοση φόρτισης. Με το Model 3 Highland, δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στη γνωστή «καμπύλη φόρτισης Tesla», η οποία ξεκινά με υψηλή αιχμή σε πολύ χαμηλό επίπεδο φόρτισης και στη συνέχεια πέφτει σχεδόν γραμμικά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την Κίνα, ωστόσο, το σύστημα των 400 volt θα παραμείνει στη θέση του, πράγμα που σημαίνει ότι η μέγιστη ισχύς φόρτισης, θα παραμείνει πιθανότατα στα 250 kW.
Το Model Y Juniper μπορεί να επιταχύνει τώρα καλύτερα. Αν και η αύξηση της ιπποδύναμης δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, το τετρακίνητο Model Y, αναμένεται τώρα να κάνει το τυπικό σπριντ από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα αντί για 4,9 δευτερόλεπτα πριν. Αυτό δείχνει ότι θα υπάρχει μια σημαντική αύξηση στην ισχύ. Ωστόσο, ο βελτιωμένος έλεγχος της τετρακίνησης, θα μπορούσε επίσης να βελτιώσει την πρόσφυση και έτσι να συντομεύσει τον χρόνο σπριντ, χωρίς να χρειάζεται αρκετή περισσότερη ισχύ.
Το πλαίσιο έχει επίσης αναβαθμιστεί. Τώρα επιτρέπει «ομαλότερη οδήγηση», συγκριτικά με το Model 3 Highland και είναι ειδικά προσαρμοσμένο για το SUV. Για το σκοπό αυτό, τα ελατήρια της ανάρτησης, έχουν βελτιωθεί και έχουν τοποθετηθεί νέοι συνδυασμοί τροχών και ελαστικών. Αυτό έχει σκοπό, να διορθώσει ένα από τα σημεία κριτικής, την ενίοτε ανώμαλη συμπεριφορά κύλισης.
Μια έκδοση υψηλών επιδόσεων δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη κατά την κυκλοφορία του Model Y Juniper, αλλά η Tesla πιθανόν να την παρουσιάσει λίγο αργότερα, όπως έκανε με το αναβαθμισμένο Model 3, με μικρές αλλαγές στην εμφάνιση.
Η σχεδίαση είναι το πρώτο πράγμα που τραβάει τα βλέμματα στην έκδοση Juniper: Η Tesla έχει αναθεωρήσει ριζικά την εμφάνιση του μπεστ σέλερ της, ακόμα κι αν παραμένει η γνωστή κυρτή γραμμή οροφής του Model Y. Ωστόσο, αντί να προσαρμόσει τη σχεδίαση του SUV στο Model 3 Highland, η Tesla το έχει διαμορφώσει σύμφωνα με το Cybertruck και το Cybercab.
Στο μπροστινό μέρος, υπάρχουν εξαιρετικά στενές μονάδες προβολέων και μια συνεχής λωρίδα φωτός LED. Είναι πλέον σαφές ότι τα φώτα ομίχλης έχουν μετακινηθεί λίγο προς τα πάνω. Ωστόσο, οι κύριοι προβολείς, φαίνεται να είναι ενσωματωμένοι στα στενά φώτα LED. Υπάρχει επίσης μια συνεχής λωρίδα φωτός στο πίσω μέρος, αυτή τη φορά σε αντίθεση με το Model 3.
Ένα άλλο σημαντικό νέο χαρακτηριστικό: μια κάμερα είναι πλέον ενσωματωμένη στον επανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα. Προηγουμένως, το Model Y δεν είχε μπροστινή κάμερα στον προφυλακτήρα, αλλά μόνο στη μονάδα εσωτερικού καθρέφτη. Προηγουμένως δεν ήταν δυνατή η προβολή 360 μοιρών, επομένως η εικόνα δεν ήταν τόσο ακριβής στο παρκάρισμα, επειδή δεν υπήρχαν πληροφορίες ακριβώς μπροστά από το όχημα. Τα αναβαθμισμένα μοντέλα Juniper, θα πρέπει επομένως να προσφέρουν πιο ακριβή εικόνα χάρη στη νέα κάμερα και να παρέχουν πιο ακριβή δεδομένα, κατά τη στάθμευση.
Το μοντέλο Juniper δεν περιλαμβάνεται ακόμη στον ιστότοπο της γερμανικής Tesla. Υπάρχει ένας απλός λόγος για τον οποίο το Model Y Juniper θα είναι αρχικά διαθέσιμο στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές αγορές: θα παράγονται από τη Giga Shanghai, όπου η παραγωγή του μοντέλου Juniper, φέρεται να έχει ήδη ξεκινήσει. Για μια πρεμιέρα σε Ευρώπη και ΗΠΑ, τα εργοστάσια εκεί, πρέπει πρώτα να μετατραπούν ανάλογα, κάτι που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.