Σύντομα σε κυκλοφορία το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Toyota

Ακούστε το άρθρο

Η Toyota Motor Corp. επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της με την κυκλοφορία του πρώτου SUV που είναι χτισμένο σε μια νέα πλατφόρμα EV.

Η Toyota αναφέρει ότι διαθέτει 15 νέα ηλεκτρικά οχήματα στα σκαριά, από τα οποία επτά θα χρησιμοποιούν το ακρωνύμιο  «bZ». Το bZ του ονόματός του αναφέρεται στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης «Beyond Zero» της ιαπωνικής μάρκας.

Το bZ4X θα είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων eTNGA που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Subaru, της οποίας το πρώτο EV (ηλεκτρικό όχημα) που βασίζεται στην e-TNGA θα είναι ένα SUV μεγέθους Forester.

Η κίνηση από την Toyota έρχεται καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται προς το εξηλεκτρισμό, με χώρες όπως η Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο να δεσμεύονται στην σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες.

Μέχρι τώρα, η Toyota είχε υιοθετήσει μια πιο επιφυλακτική προσέγγιση στα EV, αλλά αυτό αρχίζει να αλλάζει με το ντεμπούτο του τελευταίου της οχήματος.

Toyota EV

Ο κύριος παγκόσμιος αντίπαλος της Toyota, η Volkswagen, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ένα στοίχημα 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων για μία νέα τεχνολογία μπαταριών για να επιταχύνει τη μετάβασή της στα EV.

Διαβάστε ακόμα: Toyota: Εκθρόνισε τη Volkswagen από την 1η θέση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου!

“Η Toyota δεν είναι πίσω από τη Volkswagen και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όταν πρόκειται για την ανάπτυξη EV, απλά δεν ήταν τόσο “ομιλητική” όσο οι άλλοι” δήλωσε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida.

Η φιλόδοξη ανακοίνωση για τα νέα μοντέλα ήταν μια έκπληξη, αλλά μόλις η Toyota αποκάλυψε επιτέλους τι δουλεύει εδώ και αρκετό καιρό”.

Toyota EV

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι η πλατφόρμα e-TNGA θα επιταχύνει την ανάπτυξη νέων EV, μειώνοντας το χρόνο ανάπτυξης και επιτρέποντας παράλληλα το σχεδιασμό διαφορετικών μοντέλων.

Η πλατφόρμα μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα ευρύ φάσμα οχημάτων διαφορετικού μεγέθους και ενώ ορισμένα βασικά στοιχεία παραμένουν σταθερά, η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας – τα πιο ακριβά μέρη ενός EV – μπορούν να ρυθμιστούν ανάλογα με βάση το μοντέλο.

Η ικανότητα παραγωγής αυτοκινήτων διαφορετικών τιμών και μεγεθών με βάση την αρθρωτή πλατφόρμα της θα δώσει στην Toyota τη δυνατότητα να φτάσει σε μια ευρύτερη γκάμα καταναλωτών – νεότεροι καταναλωτές στην Κίνα απαιτούν μικρότερα και φθηνότερα μοντέλα όπως το Hongguang Mini της SAIC Motor Corp-GM με κόστος 4,230 δολάρια.

Toyota EV

Η πλατφόρμα e-TNGA εφαρμόζει μια παρόμοια προσέγγιση με αυτήν που ακολουθεί η Volkswagen με την πλατφόρμα αυτοκινήτων MEB, που χρησιμοποιείται από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τις θυγατρικές της για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Στα χρόνια από την πρώτη εισαγωγή του Prius, δεν προωθήσαμε καμία τεχνολογία, αλλά προετοιμάσαμε πολλές επιλογές, όπως κυψέλες καυσίμου, υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα,» είπε ο Masahiko Maeda Chief Operating Officer της Toyota.

Η εταιρεία θα επεκτείνει τον αριθμό των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, τα οποία περιλαμβάνουν και υβριδικά σε περίπου 70 έως το 2025.

Πηγή: bloomberg.com

abb_img