Στο Γκέτεμποργκ δημιουργήθηκε ένας χώρος στάθμευσης με λύση επαγωγικής φόρτισης από την Momentum Dynamics. Η εταιρεία αυτή ειδικεύεται στα συστήματα επαγωγικής φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.
O νέος χώρος στάθμευσης με αυτή την εξελιγμένη λύση φόρτισης θα λειτουργήσει για έναν μικρό στόλο αποτελούμενο από Volvo XC40.
Έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί η εταιρεία Cabonline, μπορούν να φορτιστούν σε επιλεγμένους σταθμούς χωρίς καλώδια. Βέβαια η δοκιμαστική φάση θα έχει διάρκεια τριών ετών.
Η Momentum Dynamics ενσωμάτωσε σε διαδοχικά συστήματα επαγωγικής φόρτισης σε χώρο στάθμευσης
Σύμφωνα με τον Mats Moberg, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Volvo Cars, η αυτοκινητοβιομηχανία και οι συνεργάτες της ελπίζουν να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με «εναλλακτικές επιλογές φόρτισης για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μας οχήματα».
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, η Volvo Cars θα συλλέγει τακτικά δεδομένα, καθώς και σχόλια οδηγών και πελατών.
Η τεχνολογία φόρτισης προέρχεται από την Momentum Dynamics και μπορεί να φορτίζει τα ηλεκτρικά XC40 με περισσότερο από 40 kW. Η διαδικασία φόρτισης ξεκινά αυτόματα μόλις ένα συμβατό ηλεκτρικό αυτοκίνητο σταθμεύσει πάνω στην επιφάνεια φόρτισης που είναι ενσωματωμένη στο έδαφος.
Στο Γκέτεμποργκ, η Momentum Dynamics ενσωμάτωσε σε πολλά διαδοχικά συστήματα επαγωγικής φόρτισης σε έναν χώρο στάθμευσης. Μάλιστα η Volvo επισημαίνει ότι σε συνδυασμό με το σύστημα κάμερας 360 μοιρών το όχημα μπορεί να «παρκάρει τέλεια στη μονάδα φόρτισης».
H δοκιμή αυτή θα αναδείξει την κατάσταση της ετοιμότητας της τεχνολογίας της επαγωγικής φόρτισης
Δεδομένου ότι τα οχήματα είναι στο δρόμο περισσότερες από δώδεκα ώρες την ημέρα και καλύπτουν 100.000 χιλιόμετρα το χρόνο, είναι μια δοκιμή σε πραγματικές και δύσκολες συνθήκες. Αναμφίβολα η δοκιμή αυτή θα αναδείξει την κατάσταση της ετοιμότητας της νέας τεχνολογίας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο δεν έχει γίνει ξεκάθαρο από την ανακοίνωση ποια έκδοση του XC40 αφορά. Η Volvo προσφέρει το XC40 ως μοντέλο τετρακίνησης 300 kW με μπαταρία 78 kWh. Επιπλέον προσφέρει το μοντέλο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς με 170 kW και 70 kWh.
«Η επαγωγική φόρτιση παρέχει μεγάλη εμβέλεια οδήγησης υψηλής έντασης και το σύστημά μας, επιτρέπει στον στόλο της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ να παραμένει σε λειτουργία όλη την ημέρα», δήλωσε ο Andy Daga, Διευθύνων Σύμβουλος της Momentum Dynamics.
Και πρόσθεσε «Αυτό το μοντέλο αυτόματης φόρτισης ηλεκτρικών ταξί μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε πόλη που θέλει να μεταβεί στην εποχή μηδενικών εκπομπών ρύπων».
Η Cabonline και η Momentum Dynamics συνεργάζονται και με άλλους συμμετέχοντες στο έργο, συμπεριλαμβανομένων των Volvo Bil και Volvo Car Retail. Επίσης συνεργάζονται με το σουηδικό πρόγραμμα του δικτύου φόρτισης InCharge.
Τον Ιανουάριο, η Momentum Dynamics επέκτεινε την λειτουργία των συστημάτων επαγωγικής φόρτισης και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προηγουμένως, η αμερικανική εταιρεία είχε εργαστεί κυρίως πάνω στην ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών.
Τέλος, εκτός από το έργο στο Γκέτεμποργκ, η Momentum Dynamics συμμετέχει επίσης σε ένα έργο στο Όσλο.