Η Toyota, η Nissan και άλλες εταιρείες θα επενδύσουν ένα τρισεκατομμύριο γιεν (6,3 δισεκατομμύρια ευρώ), για να αυξήσουν την ιαπωνική ικανότητα παραγωγής μπαταριών κατά περίπου 50%. Η ώθηση οφείλεται στη μαζική κρατική υποστήριξη.
Όπως γράφει η Nikkei Asia, οι επενδύσεις, οι οποίες θα διοχετευθούν κυρίως σε μπαταρίες αυτοκινήτων, θα αυξήσουν τη χωρητικότητα από 80 σε 120 GWh. Σύμφωνα με την έκθεση, το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας θα ανακοινώσει σύντομα έως και 350 δισεκατομμύρια γιεν για τη στήριξη του έργου. Αυτό θα ήταν περίπου το ένα τρίτο της συνολικής επένδυσης. Ωστόσο, το υπουργείο σκοπεύει να αυξήσει σε 150 GWh έως το 2030.
Η έκθεση Nikkei δικαιολογεί τη μαζική πολιτική υποστήριξη, δηλώνοντας ότι η Ιαπωνία προσπαθεί «να διασφαλίσει μια σταθερή εγχώρια προμήθεια εξαρτημάτων που θεωρεί σημαντικά για την οικονομική ασφάλεια». Προς το παρόν, οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι διασκορπισμένες σε πολλές χώρες, με σημαντικά εξαρτήματα να προέρχονται επίσης από τη Νότια Κορέα και την Κίνα. Σε περίπτωση καταστροφών ή συγκρούσεων, ο κίνδυνος διακοπής αυξάνεται.
Αρκετά συγκεκριμένα έργα είναι ήδη γνωστά. Για την Toyota ηγέτη στην ιαπωνική αγορά, εμπλέκονται δύο θυγατρικές. Η θυγατρική Prime Planet Energy & Solutions θα αναπτύξει μπαταρίες επόμενης γενιάς (συμπεριλαμβανομένης μιας «έκδοσης απόδοσης»), ενώ η Primearth EV Energy, θα παράγει τις κυψέλες.
Όπως αναφέρθηκε, η Primearth EV Energy (η οποία θα συνεχίσει να λειτουργεί ως Toyota Battery από τον Οκτώβριο), θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών σε ένα νησί στα νοτιοδυτικά της χώρας. Το έργο μπαταριών στερεάς κατάστασης της Toyota προωθείται επίσης. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο συνολικός όγκος παραγωγής είναι 9 GWh ετησίως.
Η Nissan ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (METI) έχει πιστοποιήσει την ανάπτυξη και τη μαζική παραγωγή μπαταριών LFP για οχήματα στην Ιαπωνία. Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται, ότι έχει παραγωγική ικανότητα 5 GWh. Το γεγονός ότι η Nissan εστιάζει στις κυψέλες LFP είναι νέο.
«Η Nissan θα υιοθετήσει μπαταρίες LFP για να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών και να παρέχει πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα», λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida. «Οι μπαταρίες, που θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν μαζικά στην Ιαπωνία, θα εγκατασταθούν σε ηλεκτρικά μίνι οχήματα ξεκινώντας από το οικονομικό έτος 2028. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια βάση για μπαταρίες LFP στην Ιαπωνία, αξιοποιώντας στο έπακρο την κρατική υποστήριξη που έχει εγκρίνει η METI. ”
Ωστόσο, ο ιαπωνικός κατασκευαστής κυψελών Panasonic, θα αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της αύξησης της παραγωγής κατά 40 GWh ετησίως. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει τη χρηματοδότηση METI για να επεκτείνει την εγχώρια παραγωγή συνολικά κατά 26,5 GWh. Από αυτά, οι 20 GWh, προορίζονται για τη Subaru και οι 6,5 GWh για τη Mazda. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν ήδη συνάψει εκ των προτέρων συμφωνίες αγοράς με την Panasonic. Είναι πλέον σαφές ότι το κράτος θα επιδοτεί την παραγωγή.
Πηγές: asia.nikkei.com , global.toyota , nissannews.com , panasonic.com