Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ιδανικά για οδήγηση στο χιόνι;

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) στην Ελλάδα αυξάνονται χρόνο με το χρόνο αγγίζοντας το 2020 περίπου τις 300 πωλήσεις.

Είναι απολύτως κατανοητό ότι ο κόσμος σιγά σιγά έχει αρχίσει να αναζητά άλλους τρόπους μετακίνησης πιο φιλικούς προς το περιβάλλον. Για αυτό το λόγο έχει στραφεί στην ηλεκτροκίνηση.

Όμως τι συμβαίνει όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να λειτουργήσει σε χαμηλές θερμοκρασίες; Θα μπορούσε να «επιβιώσει»;

Δείτε παρακάτω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα.

Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο το χειμώνα

Πλεονεκτήματα

  1. Πολλά από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (EV) διαθέτουν active thermal management, επιτρέποντας τους να προθερμαίνονται πριν ξεκινήσουν να οδηγούν. Αυτό μπορεί να γίνει και κατά τη διάρκεια φόρτισής τους. Οι λειτουργίες θέρμανσης μπορούν να ελέγχονται από μια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο ώστε να ενεργοποιείται αυτόματα από το σπίτι και να ορίζεται ποια στιγμή θα ξεκινήσει η διαδικασία. Έτσι μόλις ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητο, η θερμοκρασία στο εσωτερικό θα είναι σε φυσιολογικά επίπεδα και θα έχει μια πολύ καλή ορατότητα και επομένως μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς τα παράθυρα θα είναι χωρίς παγετό.
  2. Η μπαταρία στα EV τα καθιστά βαρύτερα και έτσι το χειμώνα, με τις βροχές και τα χιόνια, τα βοηθούν στη πρόσφυση όταν ο δρόμος είναι ολισθηρός. Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν τετρακίνηση που τα κάνει ακόμα πιο ασφαλή
  3. Τα EV διαθέτουν κινητήρα που δεν χρειάζεται χρόνο για τη θέρμανση του ώστε να γίνει αποτελεσματικός ο θερμαντήρας για την απόψυξη. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα δεν κάθεται με τον κινητήρα σε λειτουργία και έτσι δεν ρυπαίνει το περιβάλλον. Για ασφάλεια, το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παραμείνει κλειδωμένο.

Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μειονεκτήματα

  1. Ο κρύος καιρός επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας. Μια μελέτη που έγινε από το American Automobile Association (AAA) έδειξε ότι σε πολύ κρύες θερμοκρασίες η απόσταση που μπορεί να διανύσει ένα EV μπορεί να μειωθεί έως και 40%. Αξίζει να αναφερθεί η έρευνα που έγινε από την ομοσπονδία αυτοκινήτων της Νορβηγίας το 2019, που οδήγησαν 20 διαφορετικά EV σε χειμερινές συνθήκες. Τα αυτοκίνητα έχασαν ένα 20% από την αυτονομία τους αλλά σε όλα τα οχήματα που συμaμετείχαν υπήρχαν προειδοποιήσεις σχετικά με τη χαμηλότερη χιλιομετρική απόσταση και τη χαμηλή ισχύ.  Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν βαρύτητα στο πώς να λύσουν αυτό το θέμα. Ήδη, το Hyundai Kona, το οποίο είχε καλή απόδοση στη Νορβηγία, διαθέτει ιδιόκτητη τεχνολογία αντλίας θερμότητας που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένη θερμότητα.
  2. Τα EV διαθέτουν κυρίως «πράσινα ελαστικά» τα οποία είναι μεν φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης και μερικές φορές υψηλότερες πιέσεις για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Επιπλέον, δεν είναι τόσο «κολλώδεις» και έτσι είναι λιγότερα ικανά για το χειμώνα από αυτά που κατασκευάζονται με μαλακότερες ενώσεις.
  3. Οι ενεργειακές απαιτήσεις των EV, όπως είναι η θέρμανση του εσωτερικού, των καθισμάτων, τιμονιών κ.α., έχουν αντίκτυπο στην αυτονομία τους. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαθέτουν κινητήρα που παράγει θερμότητα για να ζεσταθεί το αυτοκίνητο, η μπαταρία τροφοδοτεί άλλα συστήματα θέρμανσης και έτσι μειώνεται η ισχύς της μπαταρίας.

Πηγή: www.carleasing.co.uk

Πρόσφατα

Δημοφιλή