Μέρα με τη μέρα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αυτό είναι ένα γεγονός που αφορά τις αγορές ολόκληρης της Ευρώπης.
Πιο συγκεκριμένα, τον Μάρτιο του 2023, οι νέες ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσίασαν μεγάλη αύξηση στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα, η αύξηση αφορούσε ένα ποσοστό 58%, με τις πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων να φτάνουν τις 151.573 μονάδες.
Πωλήσεις Φεβρουαρίου: Σε άνοδο ηλεκτρικά και Plug-in Hybrid μοντέλα!
Το προαναφερθέν νούμερο πωλήσεων αντιστοιχεί σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 13,9%. Παράλληλα, αντιπροσωπεύει μία αύξηση 2,5% στο μερίδιο αγοράς, σε σχέση με αυτό που αντιστοιχούσε στον Μάρτιο του 2022.
Ωστόσο, μία από τις χώρες που ξεχώρισε, παρουσιάζοντας μεγάλη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ήταν η Ολλανδία. Μάλιστα, οι νέες ταξινομήσεις στην εν λόγω χώρα, έδειξαν αύξηση τον περασμένο μήνα κατά 132,6%.
Ford Kuga Plug-in Hybrid: Πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη
Αύξηση πωλήσεων υβριδικών μοντέλων στις χώρες τις Ευρώπης
Οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν επίσης αύξηση 38,1%, έχοντας ως αποτέλεσμα τις 264.694 νέες ταξινομήσεις. Ωστόσο, αυτή η αύξηση ήταν αποτέλεσμα πωλήσεων σε 4 βασικές αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πιο συγκεκριμένα, στην κορυφή των ταξινομήσεων ήταν αρχικά η Ισπανία με +75,3%, καθώς και η Ιταλία με +47,8%. Έτσι, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 24,3%, σε σχέση με το 22,7% που αντιστοιχεί στον Μάρτιο της περασμένης χρονιάς.
Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των Plug-in hybrid μοντέλων είχε δείξει πτωτική τάση τους 2 πρώτους μήνες της χρονιάς. Ωστόσο, τον Μάρτιο σημείωσε μικρή βελτίωση κατά 4,3%, η οποία αφορά πωλήσεις σε 3 από τις 4 μεγαλύτερες αγορές της Ευρωπαϊκής αγοράς. Έτσι, αύξηση των πωλήσεων παρουσίασαν η Ισπανία στο +80,1%, η Γαλλία στο +34,5% και η Ιταλία στο +23,1%.
BMW: Πάνω από Mercedes-Benz και Audi σε πωλήσεις ηλεκτρικών
Μάλιστα, η εν λόγω λίστα χωρών δεν περιλαμβάνει την αγορά της Γερμανίας, η οποία υποχώρησε κατά 38,5%. Όμως, παρά τις αυξήσεις σε κάποιες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς παρουσίασε μείωση κατά 1,6%. Ειδικότερα, σε σχέση με το 8,8% του Μαρτίου του 2022, το μερίδιο ήταν στο 7,2%.