Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Στόχος στην Ιταλία τα 4,3 εκατομμύρια BEVs το 2030

Στόχος είναι τα 2,3 εκατομμύρια plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για συνολικό στόλο 6,6 εκατομμυρίων plug-in αυτοκινήτων σε έξι χρόνια.

Ακούστε το άρθρο

Την 1η Ιουλίου, δύο υπουργεία (Περιβάλλοντος και Υποδομών) έστειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οριστικό κείμενο του ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, το οποίο θέτει τον στόχο της κυβέρνησης όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ιταλία: 4,3 εκατομμύρια έως το 2030.

Φιλόδοξος στόχος, δεδομένου ότι σήμερα κυκλοφορούν μόνο 238.986. Παράλληλα, στόχος είναι τα 2,3 εκατομμύρια plug-in υβριδικά, για συνολικό στόλο 6,6 εκατομμυρίων plug-in αυτοκινήτων σε έξι χρόνια. Οι προβλέψεις ανάπτυξης για την ηλεκτρική κινητικότητα «συνδέονται με το αναμενόμενο τεχνολογικό άλμα στις μπαταρίες».

Fiat Grande Panda: Πρώτες «τσάρκες» στο Τορίνο

Μεταξύ των «κλειδιών» για την επίτευξη αυτών των αριθμών, είναι η ευρεία παρουσία γρήγορων, εύχρηστων και λειτουργικών σταθμών φόρτισης. Σήμερα, έχουμε 54.164 σημεία φόρτισης, περίπου 27 χιλιάδες στήλες. Ένας αυξανόμενος αριθμός (υπήρχαν 5 χιλιάδες το 2020). Πρέπει να αφαιρεθεί το 22% των αποσυνδεδεμένων σταθμών και μια απροσδιόριστη ποσότητα πόλων που δεν λειτουργούν, ή είναι δύσκολο να προσεγγιστούν.

Ακριβώς για το θέμα της δημιουργίας σταθμών ταχείας φόρτισης που προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ένα βήμα προς τα εμπρός από την εκτελεστική εξουσία ξεκίνησε: Στις 28 Ιουνίου, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, δημοσίευσε τους διαγωνισμούς για τους σταθμούς στη ΓΣΕ (Διευθυντής Ενεργειακών Υπηρεσιών) στην πόλη και σε εξωαστικούς δρόμους.

Τα επόμενα βήματα. περιλαμβάνουν τη δημοσίευση ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του υπουργείου και προτάσεων από ιδιωτικές εταιρείες (A2A, Be Charge, Enel X και άλλοι). Προκειμένου να δημιουργηθούν 7.500 σταθμοί υπερταχείας φόρτισης σε εξωαστικούς δρόμους και 10.880 σε αστικές περιοχές έως το τέλος του 2025.

Fiat Grande Panda: Πρώτες «τσάρκες» στο Τορίνο

Με 360 εκατομμύρια και 279 εκατομμύρια ευρώ κόστος αντίστοιχα, θα προστεθούν στους 3.000 που βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή. Συνολικά, θα υπάρξουν, πάνω από 21 χιλιάδες σταθμοί (δηλαδή περίπου 42 χιλιάδες μονάδες, δύο ανά στήλη), για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μετά την αποτυχία των παλαιών προσφορών τους τελευταίους μήνες, οι νέες προκηρύξεις ενθαρρύνουν την μεγαλύτερη συμμετοχή φορέων. Το μέγεθος των περιοχών για τις οποίες είναι δυνατή η υποβολή αίτησης έχει μειωθεί. Και έτσι οι επιλεγμένοι φορείς, μπορούν να έχουν πρόσβαση στα οφέλη, λαμβάνοντας ένα μέρος της χρηματοδότησης εκ των προτέρων.

abb_img