Μία από τις απορίες του κοινού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αν η συντήρησή τους διαφέρει από αυτή των συμβατικών. Εδώ λοιπόν σας έχουμε την απάντηση.
Πού είναι η διαφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Ένας συμβατικός κινητήρας περιλαμβάνει εκατοντάδες κινούμενα μέρη. Για αυτό, επομένως, είναι απαραίτητη η επισκευή του κάποια στιγμή στο μέλλον.
Ένας ηλεκτροκινητήρας περιλαμβάνει μόνο μερικά μη-κινούμενα μέρη. Το ότι δεν έχει μηχανικά εξαρτήματα σημαίνει, επίσης, ότι δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών, φίλτρων ή ακόμα και ιμάντων. Κάτι που κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο αξιόπιστα, πιο εύκολα στην επισκευή και με φθηνότερο κόστος συντήρησης σε βάθος χρόνου.
Μάλιστα, μία νέα έρευνα που αφορά τα σέρβις και το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τους ειδικούς της Cap HPI, αναφέρει πως κατά μέσο όρο σε μία περίοδο τριών ετών ή 100.000 χιλιομέτρων, το κόστος ενός ηλεκτρικού είναι κατά 23% μικρότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο βασικός λόγος είναι ένας: Ο ηλεκτροκινητήρας στο αυτοκίνητο περιλαμβάνει λίγο περισσότερα από δώδεκα κινούμενα μέρη. Όταν την ίδια στιγμή ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει εκατοντάδες.
Όσο λιγότερα είναι τα κινούμενα μέρη, τόσο πιο δύσκολο είναι να πάει κάτι λάθος. Μάλιστα, αν κάποια στιγμή ένα μέρος του ηλεκτροκινητήρα χρειαστεί αλλαγή λόγω φθοράς είναι πολύ εύκολο να αντικατασταθεί.
Δεύτερον, υπάρχουν και πολύ λιγότερα υγρά (όπως λάδι και υγρά του συστήματος μετάδοσης). Αυτά τα ελέγχουμε και τα αλλάζουμε αρκετά συχνά.
Και χάρις στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το σύστημα πέδησης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνήθως έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής συγκριτικά με ένα συμβατικό, το οποίο φθείρει σε μεγάλο βαθμό τα φρένα και τα τακάκια.
Μεγάλη διαφορά στα ανταλλακτικά
Σε πολλές περιπτώσεις το κόστος είναι έως και 80% χαμηλότερο σε σχέση με τη συντήρηση των συμβατικών αυτοκινήτων. Είναι γνωστό ότι ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί περισσότερα από 20.000 ανταλλακτικά, ενώ ένα ηλεκτρικό χρησιμοποιεί μόλις 7.000, υποδηλώνοντας ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι υπέρ της πλήρους απλούστευσης.
Άρα και της σημαντικής μείωσης του κόστους συντήρησης, αφού τα περισσότερα ανταλλακτικά έχουν εγγύηση εφ’ όρου ζωής.
Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών, φίλτρων, μπουζί και άλλων ανταλλακτικών που έχουν να κάνουν με τα «υγρά» του κινητήρα, τα οποία είναι αναλώσιμα με αρκετά υψηλή τιμή.
Ενώ στα συμβατικά αυτοκίνητα υπάρχουν τα «μικρά» και «μεγάλα» σέρβις σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα κάθε χρόνο, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτό δεν ισχύει και αρκεί η επισκευή στο συνεργείο μία φορά τον χρόνο, αποκλειστικά για έλεγχο.
Αρκεί να ελεγχθούν τα φρένα και τα υγρά τους, που σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί η διάρκειά τους να ξεπεράσει τα 200.000 χιλιόμετρα, ο εξωτερικός φωτισμός, τα ηλεκτρολογικά, τα διάφορα καλώδια, τα φίλτρα καμπίνας-γύρης, το ψυκτικό υγρό του κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης, το κύκλωμα κλιματισμού και να γίνουν άλλοι έλεγχοι στο πλαίσιο της περιοδικότητας, χωρίς να χρειάζεται σημαντική παρέμβαση από τον μηχανικό.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των συνεργείων για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα