Η χώρα μας βρίσκεται σε έναν δρόμο προόδου, αλλά για να διατηρηθεί αυτή η δυναμική και να γνωρίσει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση η ηλεκτροκίνηση, είναι σημαντικό οι υποδομές να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα ήταν απότομη αλλά και αναγκαία. Συνολικά, έχει ενισχυθεί από πρωτοβουλίες όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και οι κρατικές επιδοτήσεις που καθιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά. Επιπλέον, η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή και τα πλεονεκτήματα των EVs συμβάλλουν στην ευρεία αποδοχή τους. Η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, αν και σε πρώιμο στάδιο, έχει αρχίσει να επιταχύνεται. Σήμερα, η χώρα διαθέτει περίπου 2.800 τοποθεσίες με 6.700 δημόσια προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης – ένας αριθμός που αυξάνεται σταθερά.
Η Ελλάδα έχει θέσει φιλόδοξους στόχους:
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ, η χώρα στοχεύει να εγκαταστήσει 40.000-100.000 δημόσιους φορτιστές έως το 2030. Ήδη, ιδιωτικές εταιρείες και οργανισμοί έχουν αρχίσει να εγκαθιστούν φορτιστές σε εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία και βενζινάδικα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία στους οδηγούς.
Παραδείγματα από άλλες χώρες μας δείχνουν το δρόμο.
Στη Νορβηγία, η ύπαρξη ενός εκτεταμένου δικτύου φόρτισης έχει διευκολύνει την ευρεία χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές οι πρακτικές μπορούν να προσαρμοστούν στις ελληνικές συνθήκες, ενισχύοντας τη βιώσιμη κινητικότητα και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Παρόμοια, χώρες όπως η Ολλανδία και η Γερμανία επενδύουν σταθερά στην ανάπτυξη «πράσινων» υποδομών, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ κράτους και ιδιωτικού τομέα.
Δείτε επίσης: Η ηλεκτροκίνηση και η μείωση των ρύπων στην Ελλάδα
Το χρονικό σημείο αυτό είναι καλό για να προλάβουν οι υποδομές της ηλεκτροκίνησης να συμβαδίσουν με τα ηλεκτρικά οχήματα. Το φαινόμενο της ύφεσης των πωλήσεων, που παρουσιάζεται το τελευταίο χρονικό διάστημα, καταδεικνύει ακόμα περισσότερο τον κορεσμό της αγοράς σε αυτήν την πρώτη «επιθετική» φάση εμφάνισης EVs και άρα την άμεση ανάγκη για την ανάπτυξη των υποδομών, ώστε να φιλοξενηθούν ακόμα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον.
Αυτό το παιχνίδι ισορροπίας μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και των σχετικών υποδομών είναι κάτι που θα συνεχίσει να υφίσταται και στο μέλλον, απλά ίσως με εναλλαγές μικρότερης έντασης μεταξύ των δυο πλευρών.
Μέσα σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) διοργανώνει από κοινού με το insider.gr για όγδοη συνεχή χρονιά το 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης.
Πρόκειται για ένα συνέδριο όπου θα παραστούν εκπρόσωποι των φορέων της Κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, της αυτοκινητοβιομηχανίας και των υποδομών φόρτισης, εταιρείες logistics, οργανισμοί δημοσίων συγκοινωνιών, πανεπιστημιακοί φορείς και ερευνητικά ιδρύματα.
Ανάμεσα στα θέματα που θα συζητηθούν συμπεριλαμβάνονται οι υποδομές φόρτισης, οι επιδοτήσεις, οι στόχοι της χώρας μας για το μέλλον, αλλά και τεχνικά ζητήματα.
Σας περιμένουμε όλους την Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στην Αθήνα!
**Το άρθρο επιμελήθηκαν οι Ηλίας Τσόπελας, Energy Analyst της ΗΑΕΕ και Κωνσταντίνος Σφετσιώρης, Senior Project Manager της HAEE.