Η ηλεκτροκίνηση έχει παρόν και μέλλον, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Ωστόσο, η απρόσκοπτη λειτουργία της δεν είναι απλή υπόθεση. Χρειάζεται ενισχύσεις και επενδύσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με το δίκτυο φόρτισης και την επέκταση του.
Όμως, το ερώτημα για το αν τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να ανταπεξέλθουν στο μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, παραμένει. Σε αυτό το σημείο, την απάντηση δίνει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, διενεργώντας σχετική έρευνα.
Bloomberg Green: Η ηλεκτροκίνηση «βαδίζει» προς την επιτυχία
Άμεσες ενισχύσεις και επενδύσεις
Πιο συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία πραγματοποίησε την έρευνα της σε 5 κράτη της ΕΕ. Σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν δημόσιοι σταθμοί φόρτισης, οι οποίοι δεν έχουν υψηλές συνδέσεις δικτύου. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να αποτελέσει εμπόδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Προφανώς, οι περαιτέρω επενδύσεις και ενισχύσεις είναι απαραίτητες και μάλιστα, πρέπει να είναι άμεσες. Ειδικότερα, όλοι όσοι συμμετέχουν στην ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, θα πρέπει να δράσουν κατάλληλα για να διασφαλίσουν τις ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει ακριβά στις ΗΠΑ
Επιπλέον, η έρευνα δίνει μεγάλη έμφαση στα ηλεκτρικά φορτηγά, των οποίων οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και πολύ πιο απαιτητικές από τα αυτοκίνητα.
Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης έχει να κάνει με την ανάλογη ζήτηση που υπάρχει. Ορισμένες χώρες, όπως για παράδειγμα η Γερμανία, «δουλεύουν» πάνω σε σχέδια ανάπτυξης, εξετάζοντας την προβλεπόμενη ζήτηση.
Έτσι θα… «απογειωθεί» η ηλεκτροκίνηση!
Ηλεκτροκίνηση μέσω… «καθαρής» ενέργειας
Τέλος, αρκετός λόγος έχει γίνει και με την ενέργεια που θα «χρησιμοποιούν» οι φορτιστές για την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή θα πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, καθώς μόνο τότε θα μιλάμε για «πράσινη» ηλεκτροκίνηση με μηδενικούς ρύπους.
Σε ότι αφορά τα βαρέα οχήματα, σε ορισμένες χώρες δεν υπάρχει ανησυχία για τα φιλόδοξα πρότυπα διοξειδίου του άνθρακα. Και αυτό διότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αποφασίσει σταδιακή μείωση των εκπομπών ρύπων, τόσο από το 2025 και το 2030, όσο και για το 2035 και μετά.