Η αξιοπιστία ενός οχήματος μειώνεται μετά από 3 χρόνια χρήσης. Οι υψηλότεροι αριθμοί προβλημάτων που εμφανίζουν τα αυτοκίνητα μειώνουν την μακροπρόθεσμη αξιοπιστία τους. Παράλληλα, περισσότερα είναι τα προβλήματα που εμφανίζουν πολλές μάρκες κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας τους τα πρώτα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των προβλημάτων έχει αυξηθεί κατά 4 προβλήματα ανά 100 οχήματα. Μάλιστα, μεταξύ 90 ημερών και 3 ετών ιδιοκτησίας του συνόλου των προβλημάτων έχει αυξηθεί κατά 17%. Ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 5% από το 12% που ήταν το 2023.
J.D Power: Αυτές είναι οι εταιρείες με τους πιο πιστούς ιδιοκτήτες
Τι έδειξαν οι έρευνες της JD Power 2024
Αυτά είναι τα αποτελέσματα των ερευνών της JD Power 2024 η οποία βασίστηκε σε απαντήσεις 30.595 κατόχων οχημάτων που απέκτησαν το αυτοκίνητό τους το 2021 και τα 3 χρόνια. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2023.
Σύμφωνα με τον ανώτερο διευθυντή της αξιολόγησης αυτοκινήτων στην JD Power, Frank Hanley, αυτό μπορεί έχει σχέση με την ταραχώδη περίοδο κατά την οποία κατασκευάζονται αυτά τα οχήματα. Πλέον στατιστικά δείχνουν ότι οι κάτοικοι των αυτοκινήτων κρατούν τα αυτοκίνητά τους και αυτός είναι ο λόγος που το μέσο όρο της ηλικίας των αυτοκινήτων.
Αυτό πρέπει να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τις θέσεις του κ. Hanley, στη διασφάλιση της καλής λειτουργίας και στη μείωση των φθορών στα διάφορα μέρη των αυτοκινήτων που θα πρέπει να ανταποκριθούν στις ανάγκες του πελάτη για πολλά χρόνια χρήσης.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η οικιακή φόρτιση αγχώνει τους ιδιοκτήτες
Τα συστήματα infotainment έχουν τα περισσότερα προβλήματα
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στα συστήματα infotainment. Καθώς τα οχήματα βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης με ολοένα και περισσότερη τεχνολογία, αυτή σε πολλά σημεία εμφανίζει προβλήματα. Ειδικότερα, η συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay είναι το κορυφαίο πρόβλημα, ενώ αμέσως μετά είναι η ενσωματωμένη αναγνώριση φωνής.
Ο αριθμός των προβλημάτων έχουν σχέση με τις ειδοποιήσεις του συστήματος υποβοήθησης οδηγού έχει αυξηθεί μεταξύ της χρήσης 90 ημερών. Όπως και μέχρι την ολοκλήρωση της πρώτης 3τίας. Αυξημένα προβλήματα παρουσιάζονται σε πολλαπλές λειτουργίες της υποβοήθησης οδηγού. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η προειδοποίηση αναχώρησης- διατήρησης της λωρίδας και η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης– αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Αυτοί είναι οι λόγοι που οδηγούν στην αγορά αυτοκινήτου!
Πως είναι τα πράγματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η έρευνα ωστόσο δείχνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο, ο οποίος θεωρείται ως το πιο «πράσινο» από τα υπόλοιπα καύσιμα.
Τέλος, να σημειώσουμε πως τα υβριδικά και τα βενζινοκίνητα οχήματα έχουν σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα. Στα 3 χρόνια ενός ιδιοκτήτη, τα ελαστικά άλλο σημείο προσοχής καθώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 39% των ιδιοκτητών λέει ότι αντικατέστησαν ελαστικά τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό το ποσοστό είναι 19 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερες από τις ιδιοκτήτες οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ