«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να εφαρμοστεί κανένα τέλος διέλευσης στο κέντρο της Αθήνας», τόνισε στην ομιλία του στο συνέδριο Olympia Forum II, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν τίθεται ζήτημα επιβολής διοδίων στον Δακτύλιο, ενώ επισήμανε ότι προωθείται η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος.
«H Αθήνα, όπως κάθε μεγαλούπολη σήμερα στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει ένα πολύ έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Κάνουμε τον λεγόμενο «Καθαρό Δακτύλιο» κι επίσης δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο, ώστε επιτέλους όλοι οι φορείς, όλα τα υπουργεία να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα αυτά.
Διότι το κυκλοφοριακό δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει ένας φορέας, ένα υπουργείο ή ένας δήμος από μόνος του», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε πως για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εκτός από τον Καθαρό Δακτύλιο, που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Οκτωβρίου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Διαβάστε επίσης: Τέλος στα σενάρια εφαρμογής διοδίων στο κέντρο της Αθήνας βάζει η κυβέρνηση – Οι δύο βασικές κατηγορίες οχημάτων που θα μπαίνουν στον «Καθαρό Δακτύλιο»
Ενίσχυση 50% στα ΜΜΜ της Αθήνας
Ειδικότερα για την ενίσχυση των ΜΜΜ, ο υπουργός ανέφερε πως το 2019 στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 830 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 1.300, «άρα υπάρχει αύξηση κατά 50%».
Σημειώνοντας επίσης, ότι «συνεργαστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα, διότι εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες, και για πρώτη φορά στο ελληνικό Δημόσιο κάναμε κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχουμε κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια», ανέφερε ότι η κυβέρνηση προχώρησε στην εκμίσθωση οχημάτων, το λεγόμενο leasing, «επομένως, ήδη βλέπουμε σύγχρονα λεωφορεία στην Αθήνα».
Στη Θεσσαλονίκη ανανεώθηκε το 90% του στόλου των ΜΜΜ
Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι η ανανέωση του στόλου αγγίζει το 90%, και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη ο μεγάλος διεθνής διαγωνισμός για την αγορά 770 νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και ο διαγωνισμός στη ΣΤΑΣΥ για αγορά νέων συρμών.
«Η Ελλάδα, πρωτοστατεί στη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές, διότι ο διαγωνισμός με τόσα καθαρά λεωφορεία είναι ίσως από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς και τις μεγαλύτερες προσπάθειες εκσυγχρονισμού του στόλου των αστικών συγκοινωνιών», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Πρόγραμμα υποδομών που αγγίζει τα 13 δισ. ευρώ
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα υποδομής, σημειώνοντας πως «έχουμε ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλων project υποδομών που αγγίζει τα 13 δισ. ευρώ» και επισήμανε ότι ήδη έχουν συμβασιοποιήθει έργα ύψους γύρω 3,5 δισ. ευρώ, «κάτι που σημαίνει ότι αυτό είναι το δεκαπλάσιο σε αριθμό από ό,τι είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια».
«Ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα όπως είναι το Πάτρα-Πύργος. Ένα έργο το οποίο συζητιόταν επί 16 χρόνια», για το οποίο υπάρχει «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες, όπως είπε και επισήμανε: «Η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024. Και πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο».
Διαβάστε επίσης: Αυτά τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον «Καθαρό Δακτύλιο»
Πηγή: ΑΠΕ