Τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) στην Κίνα έφτασαν τις 892.000 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 87,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ωστόσο, σε σχέση με τον Ιανουάριο, παρατηρήθηκε μείωση 5,5%, κυρίως λόγω της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, η οποία επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις, λόγω των πολυήμερων εορταστικών εκδηλώσεων και του περιορισμένου χρόνου πωλήσεων. Η αγορά NEV, που περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), plug-in υβριδικά (PHEV) και οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), συνέχισε να δείχνει ανάπτυξη, αν και με εποχικές διακυμάνσεις.
Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα τον Φεβρουάριο, έφτασαν τα 2,13 εκατομμύρια μονάδες, με τα NEV να αποτελούν το 41,9% της αγοράς, ένα σημαντικό άλμα από το 30,1% πριν ένα χρόνο. Αυτό υπογραμμίζει την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, παρά τις εποχικές διακυμάνσεις.
Η BYD διατήρησε την πρωτοπορία στις πωλήσεις NEV, με 322.846 οχήματα τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 164% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η εταιρεία συνέχισε να πουλά περισσότερα plug-in υβριδικά (193.331 μονάδες), σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (124.902 μονάδες). Επιπλέον, οι εξαγωγές της BYD, έφτασαν τις 67.025 μονάδες, σημειώνοντας ρεκόρ για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο BYD Atto 3
Από την άλλη πλευρά, η Tesla, αντιμετώπισε πτώση στις πωλήσεις της στην Κίνα, με μόνο 26.777 οχήματα τον Φεβρουάριο, μείωση 20,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο. Η πτώση αυτή οφείλεται εν μέρει στην αναμονή για την έναρξη των παραδόσεων του αναθεωρημένου Model Y Juniper. Ωστόσο, η Tesla εξήγαγε 3.911 οχήματα από την Κίνα.
Δείτε ακόμη: Το Model Y Juniper της Tesla, έφτασε τις 200.000 παραγγελίες στην Κίνα
Η Nio παρέμεινε σταθερή με 13.192 πωλήσεις, χάρη στη νέα μάρκα Onvo, ενώ η Xpeng σημείωσε σημαντική αύξηση με 30.453 παραδόσεις, κυρίως λόγω του νέου μοντέλου Mona M03. Η Xiaomi συνέχισε να παραδίδει πάνω από 20.000 οχήματα, ενώ η Li Auto πούλησε 26.263 οχήματα.
Ο Όμιλος Geely κατέγραψε 98.433 πωλήσεις NEV, με τις μάρκες Lynk & Co και Zeekr να συνεισφέρουν σημαντικά. Η Leapmotor παρέμεινε σταθερή με 25.287 πωλήσεις, ενώ η Chery σημείωσε αύξηση 280% στις πωλήσεις NEV, φτάνοντας τις 44.375 μονάδες. Η Great Wall πούλησε 15.121 νέα ενεργειακά οχήματα.
Συνολικά, η αγορά NEV στην Κίνα, παρουσιάζει θετικά σημάδια ανάπτυξης, παρά τις εποχικές διακυμάνσεις και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ορισμένοι κατασκευαστές. Η BYD συνεχίζει να κυριαρχεί, ενώ άλλες εταιρείες, όπως η Xpeng και η Chery, δείχνουν σημαντική πρόοδο. Η αγορά αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται, με τα ηλεκτρικά οχήματα, να παίζουν ολοένα και πιο κεντρικό ρόλο στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.
Πηγή: cnevpost.com