Την επανεξέταση του ΚΟΚ σχετικά με τα δίκυκλα των διανομέων ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η ανανέωση του θεωρείται αναγκαία, καθώς οι υπηρεσίες διανομής γνωρίζουν μεγάλη αύξηση. Επιπλέον, η οδική ασφάλεια των διανομέων και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου, θα αποτελεί γνώμονα για την ανανέωση των διατάξεων του KOK.
Νέος ΚΟΚ: Ακριβά θα κοστίζει η… μούντζα!
Τι προβλέπει ο ΚΟΚ για τους διανομείς
Το άρθρο 32 του ισχύοντος ΚΟΚ προβλέπει όλους τους κανόνες σχετικά με τα δίκυκλα των διανομέων. Αρχικά, το μεικτό βάρος του φορτίου δεν πρέπει να υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο.
Ακόμη, το φορτίο του διανομέα είναι δυνατό να εξέχει έως το 30% ενώ η ορατότητα του οδηγού πρέπει να είναι απεριόριστη. Επιπλέον, το άρθρο προβλέπει την «καλή» στερέωση των εξαρτημάτων.
Τα άρθρα 82 και 83 του KOK ορίζουν τη χρήση εξαρτημάτων, μηχανισμών και συσκευών των οχημάτων. Συγκεκριμένα, αυτά δεν πρέπει να δημιουργούν κινδύνους για τους επιβαίνοντες και τους λοιπούς χρήστες του δρόμου.
Νέος ΚΟΚ: Αλλαγές με επίκεντρο τον οδηγό!
Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, δήλωσε σχετικά:
«Ο ΚΟΚ περιλαμβάνει το πλαίσιο και τις προϋποθέσεις που οφείλουν όλοι να σέβονται και να εφαρμόζουν. Μάλιστα ο έλεγχος ΚΤΕΟ περιλαμβάνει την ορθή στερέωσή του φορτίου π.χ. με ιμάντες. Πρέπει, λοιπόν, να δούμε με την Αστυνομία και την Τροχαία τη σωστή εφαρμογή του ΚΟΚ.
Ακόμη, θεσμοθετήσαμε την υποχρεωτικότητα του κράνους και του αντανακλαστικού γιλέκου από τους οδηγούς – εργαζόμενους στη διανομή και μεταφορά προϊόντων. Εάν η τοποθέτηση αυτών των κουτιών είναι πρόχειρη, αυτό αποτελεί ευθύνη του οδηγού. Τέλος, ευθύνη του οδηγού αποτελούν η χρήση κράνους, η αντίθετη κίνηση στο δρόμο και η παραβίαση του σηματοδότη».