Ένας τομέας στον οποίο όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν, είναι η μέγιστη δυνατή αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα, για το λόγο αυτό, η Lexus παρουσίασε ένα καινοτόμο σύστημα θέρμανσης του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, RZ.
Όπως έχουμε ξαναδεί, δεν είναι η πρώτη φορά που το σύστημα θέρμανσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απασχολεί τις εταιρείες. Πρόσφατα, η εταιρεία κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων ZF, παρουσίασε τις θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας. Εκεί, ειδικά θερμαινόμενα νήματα στο εσωτερικό των ζωνών, ζεσταίνουν τους επιβάτες με την επαφή.
Τώρα, η Lexus μας δείχνει κάτι εντελώς νέο στο σύστημα θέρμανσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου τους, το οποίο με την πρώτη σκέψη… προβληματίζει. Πιο συγκεκριμένα, το Lexus RZ διαθέτει ένα σύστημα ακτινοβολίας το οποίο θερμαίνει τους επιβάτες και όχι τον αέρα. Η premium ιαπωνική μάρκα υπόσχεται ότι είναι απολύτως ασφαλές, με μεγάλη αποτελεσματικότητα.
Η Lexus σχεδιάζει μηχανικό κιβώτιο για ηλεκτρικά
Πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης του Lexus RZ;
Σε αντίθεση με το παραδοσιακό σύστημα κλιματισμού, 2 πάνελ στο εμπρός μέρος της καμπίνας του RZ χρησιμοποιούν υπέρυθρη ακτινοβολία. Μάλιστα, βασικό χαρακτηριστικό της τεχνολογίας αυτής, είναι ότι θερμαίνουν μόνο τα στερεά αντικείμενα στην οπτική τους γραμμή.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα ζεσταίνει τον οδηγό και τον συνοδηγό πιο γρήγορα από τα συμβατικά συστήματα κλιματισμού. Επιπλέον, η θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία καταναλώνει περίπου 8% λιγότερη ενέργεια. Επίσης, μειώνει το φορτίο στο σύστημα κλιματισμού και συμβάλλει στην διατήρηση της αυτονομίας του οχήματος.
ZF: Θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας για αύξηση της αυτονομίας
Η υπέρυθρη ακτινοβολία και το ιαπωνικό πνεύμα φιλοξενίας
Αυτή η καινοτομία είναι ένα παράδειγμα ότι οι σχεδιαστές της Lexus προσέχουν το «omotenashi», το ιαπωνικό πνεύμα της φιλοξενίας. Μάλιστα, η Lexus αναφέρει ότι φιλοξενία σε αυτή την περίπτωση σημαίνει να παρέχει στους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων του RZ, μια ξεχωριστή αίσθηση. Όπως για παράδειγμα την αίσθηση μιας ζεστής κουβέρτας γύρω από τα πόδια.
ΔΕΗ Blue: Ο πρώτος ταχυφορτιστής 300 kW στην Ελλάδα
Ειδικότερα, αυτό επιτυγχάνεται «κρύβοντας» τους 2 θερμαντήρες ακτινοβολίας στο ύψος του γόνατου, πίσω από το κάτω πάνελ οργάνων και της κολόνας του τιμονιού. Επιπλέον, εάν ο οδηγός ή ο επιβάτης πρέπει να έρθουν σε επαφή με το πάνελ, η θερμοκρασία του μειώνεται αυτόματα στους 43 βαθμούς Κελσίου.
Το σύστημα θέρμανσης του Lexus RZ συμπληρώνει την υπάρχουσα θέρμανση καμπίνας. Μάλιστα, λειτουργεί επιπλέον των θερμαντικών καθισμάτων και του θερμαινόμενου τιμονιού. Προφανώς, το σύστημα τίθεται σε λειτουργία από το Climate Concierge, το πολυζωνικό σύστημα κλιματισμού της Lexus.