Mazda: 8 ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030 (;)

Η Mazda κινείται πρόσω ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση και σχεδιάζει να κατασκευάσει έως και 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Ακούστε το άρθρο

Η Mazda, παρότι έχει καθυστερήσει στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με πολλές άλλες εταιρείες στον κόσμο, ωστόσο υπάρχει ισχυρή θέληση για είσοδο και σε αυτόν τον τομέα. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mazda, Masahiro Moro, η εταιρεία προγραμματίζει να κυκλοφορήσει αρκετά ηλεκτρικά οχήματα 2030.

Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική μάρκα σχεδιάζει να παρουσιάσει μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα ανάμεσα μεταξύ του 2025 και 2027. Η εν λόγω πλατφόρμα είναι αρθρωτή και θα υποστηρίζει μέχρι και 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Moro, η παραγωγή θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση στην Ιαπωνία, ενώ στο πλάνο είναι και η Βόρεια Αμερική από το 2028.

Mazda Iconic SP: Με φόντο την ηλεκτροκίνηση!

Περισσότερο με ηλεκτρικά SUV και crossover

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Moro, η Mazda θα εστιάσει κυρίως σε SUV και crossover μοντέλα, καθώς αυτοκίνητα αυτού του είδους είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Επιπλέον, η εταιρεία αναφέρει ότι θα αξιολογήσει τις ανάγκες των πελατών και τις διάφορες εκδόσεις κινητήρων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και επιλογές με έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, καθώς και διαφορετικές ισχείς.

Σύμφωνα με τη Mazda, το 2030 τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν μεταξύ 25% και 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Εντούτοις, ο Moro είναι προσεκτικός και δηλώνει ότι η εξέλιξη αυτή έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Επιπλέον, η βιομηχανία αντιμετωπίζει αβεβαιότητες σχετικά με τις επενδύσεις και τα χρονοδιαγράμματα.

Test Drive || Mazda CX-60 PHEV 2.5 e-Skyactiv: Japan για πάντα!

 «Ηλεκτρική» Συνεργασία Mazda και Toyota

Επίσης, ο Moro ανέφερε σε δηλώσεις του πως η Mazda θα συνάψει συνεργασία με την Toyota. Μέσω της συνεργασίας θα μειώσει τις επενδύσεις που είναι απαραίτητες για τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα, με τις δύο εταιρίες να αναπτύσσουν από κοινού ηλεκτρονικά συστήματα και λογισμικό. Φυσικά, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση70 με 80% του επενδυτικού κόστους.

Τέλος, να σημειώσουμε πως η Mazda τον περασμένο μήνα δημιούργησε ένα αυτόνομο τμήμα, το e-Mazda, με λιγότερα από 100 άτομα. Αυτό εστιάζει στην ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας, των οχημάτων και της επιχειρηματικής στρατηγικής για τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας.

Mazda: Ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες Panasonic το 2025

Πιο αναλυτικά, όσα δήλωσε ο Moro δήλωσε:

«Ένα από τα μεγάλα ζητήματα για εμάς είναι ότι η ζήτηση είναι αβέβαιη. Στην τρέχουσα αγορά, η πραγματικότητα για την ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά με μπαταρία, είναι ότι ο ρυθμός ζήτησης δεν είναι τόσο υψηλός.

Οπότε μπορεί να ξεκινήσουμε λίγο πιο αργά όσον αφορά το ramp-up. Όχι απαραίτητα ως προς το timing, αλλά το ramp-up. Γι’ αυτό μας αποκαλώ σκόπιμα οπαδό στα ηλεκτρικά οχήματα. Από τώρα και έως το 2030 θα διανύσουμε την περίοδο “αυγής” της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να περάσουμε από αυτήν την ανώμαλη διαδρομή. Απλώς πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή. Αυτήν τη στιγμή, ο πελάτης αναζητά εναλλακτικές λύσεις, εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία.»

abb_img