Η Suzuki αποκαλύπτει τις πρώτες λεπτομέρειες για το e-Vitara, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το οποίο κάνει πρεμιέρα στην ευρωπαϊκή αγορά, με στόχο να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Kia EV3 και το Skoda Elroq.
e-Vitara: Εκδόσεις και εξοπλισμός
Μόνο μία έκδοση θα προσφέρεται με τη μικρή μπαταρία των 49 kWh, ενώ όλες οι υπόλοιπες θα φέρουν τη μεγαλύτερη των 61 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 340 χιλιόμετρα. Το μοντέλο Motion με αυτή τη μπαταρία, ξεκινά από €38.600, ενώ η προσθήκη του νέου ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης ALLGRIP-e αυξάνει την τιμή κατά €2.339. Η μετάβαση στην πιο πλούσια έκδοση Ultra κοστίζει επιπλέον €3.275.
Κατά την έναρξη της κυκλοφορίας, η Suzuki προσφέρει χρηματοδότηση με 0% επιτόκιο για διάστημα 24 μηνών και προκαταβολή 20%. Έτσι, το e-Vitara με μεγάλη μπαταρία στην έκδοση Motion, διατίθεται με μηνιαία δόση από €443. Παράλληλα, όσοι το παραγγείλουν έως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα λάβουν δωρεάν οικιακό φορτιστή Ohme και πίστωση φόρτισης για 16.000 χιλιόμετρα.
e-Vitara: Διαστάσεις και σχεδίαση
Το νέο e-Vitara είναι μεγαλύτερο από το υπάρχον υβριδικό Vitara. Έχει μήκος 4.275 mm και μεταξόνιο 2.700 mm, προσφέροντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Είναι επίσης φαρδύτερο και ψηλότερο, ενώ το βάρος του κυμαίνεται από 1.702 έως σχεδόν 1.900 κιλά, ανάλογα με την έκδοση.
Η σχεδίαση αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο eVX του 2023, με δυναμικά σμιλεμένη καροσερί, γωνιώδεις θόλους τροχών και φωτιστικά σώματα, με υπογραφή τριών σημείων. Προσφέρονται ζάντες 18 ή 19 ιντσών, ενώ η θύρα φόρτισης, βρίσκεται πάνω από τον αριστερό εμπρός τροχό.
e-Vitara: Εσωτερικό και πρακτικότητα
Η καμπίνα είναι μοντέρνα και τεχνολογικά προηγμένη. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια ψηφιακή οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών και μια κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, μια πλωτή κεντρική κονσόλα με περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων, ασύρματη φόρτιση, ποτηροθήκες και άφθονοι χώροι αποθήκευσης.
Ωστόσο, το πίσω μέρος αποδείχθηκε μέτρια πρακτικό. Το δάπεδο είναι ψηλό, κάτι που μπορεί να ενοχλήσει τους ψηλότερους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ των 306 λίτρων υστερεί για την κατηγορία, παρότι τα πίσω καθίσματα μετακινούνται εμπρός κατά 20 εκ. για αύξηση του χώρου έως περίπου 320 λίτρα.
e-Vitara: Απόδοση, μπαταρίες και αυτονομία
Το e-Vitara βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Heartect-e, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με Toyota και Daihatsu. Θα διατίθεται με δύο μεγέθη μπαταριών: 49 kWh και 61 kWh, ενώ όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται στάνταρ με αντλία θερμότητας.
Η μικρή μπαταρία συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 142 ίππων και ροπή 189 Nm. Η εκτιμώμενη αυτονομία είναι κοντά στα 320 χλμ. Η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, αποδίδει 172 ίππους και κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ η τετρακίνητη Ultra, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 181 ίππων και 300 Nm ροπής.
Η τετρακίνηση ALLGRIP-e, διαθέτει λειτουργία Trail για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, προσφέροντας έλεγχο της ροπής και βελτίωση της πρόσφυσης, μέσω φρεναρίσματος σε τροχούς που σπινάρουν – λειτουργία παρόμοια με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Το e-Vitara υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 150 kW, με τον χρόνο φόρτισης από 15% έως 70% να διαρκεί περίπου 30 λεπτά. Διατίθενται επίσης λειτουργίες οδήγησης Eco, Normal και Sport, καθώς και δυνατότητα ενίσχυσης της αναγεννητικής πέδησης.
e-Vitara: Συνεργασία Suzuki – Toyota
Το νέο ηλεκτρικό SUV, θα αποκτήσει και δικαίωμα δεύτερης ζωής μέσω της Toyota, η οποία θα παρουσιάσει μια δική της εκδοχή με το όνομα Urban Cruiser EV. Πρόκειται για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, μετά το bZ4X.
Η συνεργασία των δύο εταιρειών, ξεκίνησε το 2016 και έχει ήδη αποδώσει καρπούς, με τα Toyota Corolla Touring Sports και RAV4 PHEV να πωλούνται ως Suzuki Swace και Across αντίστοιχα.
Πηγή: autoexpress.co.uk