Μέχρι το 2035 το μερίδιο στην παγκόσμια αγορά των αυτόνομων αυτοκινήτων επιπέδου 4 και 5 αναμένεται να αγγίξει έως και το 14%.
Μάλιστα, ιδιαίτερα η Κίνα φαίνεται να σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση, φτάνοντας περίπου σε ποσοστό 34%.
Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών της εταιρείας McKinsey, μετά το τέλος της πανδημίας και την ομαλοποίηση της αγοράς με τη διαθεσιμότητα των ημιαγωγών και των chips, η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα ανέβει κατακόρυφα.
Διαβάστε επίσης: Το τεχνολογικό ταξίδι προς την πλήρως αυτόνομη οδήγηση μέσω της τεχνητής νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έκθεση της PwC, ο αντίκτυπος της κρίσης στον αυτοματισμό θα είναι ορατός βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Βραχυπρόθεσμα, μειώνοντας την παραγωγή και τις πωλήσεις και μακροπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα μειώνοντας τις επενδύσεις.
Σε ποιο “σημείο” βρίσκεται η αυτόνομη οδήγηση ανά χώρα
Σήμερα, η οδήγηση αυτόνομων αυτοκινήτων δεν επιτρέπεται στις περισσότερες χώρες για λόγους ασφαλείας, αλλά και γιατί δεν το επιτρέπει το νομικό καθεστώς αρκετών χωρών.
Ωστόσο, αυτοκίνητα επιπέδου 4 έχουν πάρει προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου να μετακινούνται σε προκαθορισμένες ζώνες στη Γερμανία.
Αυτοκίνητα επιπέδου 3 είναι ήδη διαθέσιμα στην Ιαπωνία, ενώ ορισμένες πολιτείες στις ΗΠΑ και στην Κίνα έχουν νόμους που επιτρέπουν τη δοκιμή αυτόνομων αυτοκινήτων σε δημόσιους δρόμους.
Επιπλέον, σήμερα αρκετά σύγχρονα μοντέλα διαθέτουν ήδη συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 και πολύ σύντομα πολλά από αυτά θα μπορούν να περάσουν στο επόμενο στάδιο και στη μαζική παραγωγή.
Για να γίνει αυτό, θα περάσουν αρκετά χρόνια, ώστε όλη αυτή η τεχνολογία να μπορέσει να εφαρμοστεί μαζικά στην παραγωγή αυτοκινήτων.
Πρώτα θα πρέπει να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια τα οποία δεν είναι μόνο τεχνολογικά, αλλά νομικά και, ακόμη, κοινωνικά αφού επικρατεί σε μεγάλο βαθμό έλλειψη εμπιστοσύνης στην τεχνητή τεχνολογία.
Ποιο θα είναι το μέλλον των αυτόνομων αυτοκινήτων;
Από την άλλη, οι αλλαγές στις μεθόδους μετακινήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχουν οδηγήσει έναν αυξανόμενο αριθμό ατόμων να εκφράζουν την επιθυμία τους να ταξιδέψουν με ένα αυτοκινούμενο ταξί ή στο δικό τους αυτοκινούμενο αυτοκίνητο. Είναι άλλωστε γεγονός ότι η πανδημία οδήγησε πολλούς ανθρώπους να εγκαταλείψουν τις δημόσιες συγκοινωνίες ή τα ταξί και να επιλέξουν τα δικά τους μεταφορικά μέσα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Κίνα, μία από τις εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποίησε 104 αυτόνομα οχήματα για την απολύμανση δρόμων και τη μεταφορά τροφίμων και προμηθειών σε νοσοκομεία κατά την περίοδο της πανδημίας.
Διαβάστε επίσης: To Self-Driving της Tesla μπέρδεψε… την πανσέληνο με το πορτοκαλί φανάρι σε φωτεινό σηματοδότη
Η ικανότητα διατήρησης της απόστασης, της άνεσης και των συστημάτων ασφάλειας καθιστούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα πιο δημοφιλή σήμερα.
Η Αμερικανική Ένωση Τεχνολογίας Καταναλωτών αναφέρει ότι το 26% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν θεωρούν εξαιρετική την ιδέα της αυτόνομης μετακίνησης, ενώ σύμφωνα με την έκθεση κινητικότητας των καταναλωτών της Motional, το 62% των ατόμων που ρωτήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι το μέλλον.