Ηλεκτρικά φορτηγά : Μείωση 50% στις τιμές διοδίων της ΕΕ από το 2023

Η ΕΕ συμφώνησε στη δραστική μείωση της τιμής των διοδίων για τα ηλεκτρικά φορτηγά έως το 2023 ως κίνητρο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ακούστε το άρθρο

Οι νομοθέτες της ΕΕ συμφωνούν στη δραστική μείωση της τιμής των διοδίων για τα ηλεκτρικά φορτηγά ως ένα επιπλέον κίνητρο για τη μετάβαση σε ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Οι Ευρωπαίοι μεταφορείς θα μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα κόστη τους με την οδήγηση φορτηγών που συντελούν στον περιορισμό της ρύπανσης του διοξειδίου του άνθρακα στον αέρα στο πλαίσιο ενός νέου συστήματος διοδίων που συμφωνήθηκε πρόσφατα από την ΕΕ.

Electric truck

Από το 2023, τα φορτηγά χωρίς εκπομπές ρύπων θα πληρώνουν τη μισή τιμή χρέωσης για τη διέλευσή τους στα διόδια, ενώ τα φορτηγά ορυκτών καυσίμων θα χρεώνονται με βάση τις εκπομπές CO2 και την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν, με τα πιο αποδοτικά βαρέα φορτηγά οχήματα να πληρώνουν τα λιγότερα.

Transport & Environment: Ο νέος νόμος θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση

Η Transport & Environment (T&E) δήλωσε ότι ο νέος νόμος θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ταυτόχρονα θα βοηθήσει στον καθαρισμό του αέρα που αναπνέουμε.

Η Beat επιβραβεύει τους Έλληνες οδηγούς ταξί που στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση

Σήμερα, το ετήσιο κόστος για τα διόδια μπορεί να φτάσει τα 25.000 ευρώ ανά φορτηγό. Ή το ένα τέταρτο του συνολικού κόστους της ιδιοκτησίας και λειτουργίας του οχήματος.

Ωστόσο, τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών θα λάβουν τουλάχιστον 50% έκπτωση στα διόδια έως τον Απρίλιο του 2023, σύμφωνα με τη νομοθεσία που συμφωνήθηκε από τους ευρωβουλευτές.

Electric volvo car

Ο Τζέιμς Νιξ, διευθυντής πολιτικής εμπορευματικών μεταφορών στην T&E, δήλωσε:

«Τα φορτηγά ορυκτών καυσίμων θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα, εφόσον ρυπαίνουν το περιβάλλον περισσότερο, ενώ οι μεταφορές που θα γίνονται από ηλεκτρικά οχήματα θα μειώσουν το κόστος τους. Το κίνητρο για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα βαρέα φορτηγά οχήματα θα βοηθήσει αισθητά την ατμόσφαιρα στις πόλεις μας».

Τα φορτηγά ευθύνονται για το 23% των εκπομπών CO2 στην ΕΕ

Οι χώρες της ΕΕ μπορούν ακόμη να προσφέρουν έκπτωση έως και 100% για φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Όπως συμβαίνει ήδη στη Γερμανία, μέχρι το τέλος του 2025.

Μετά το 2025, οι χώρες θα μπορούν να προσφέρουν εκπτώσεις μεταξύ 50% και 75%, όπως συμβαίνει ήδη στην Αυστρία.

Τα επικρατέστερα σενάρια για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Όλα τα κράτη μέλη θα πρέπει να θεσπίσουν ότι τα τέλη ρύπανσης του αέρα είναι υποχρεωτικά. Τα τέλη ατμοσφαιρικής ρύπανσης για τα φορτηγά θα πρέπει να εφαρμόζονται όταν χρησιμοποιούνται τα διόδια βάσει αποστάσεων.

Σήμερα, μόνο τέσσερα κράτη μέλη χρεώνουν τα φορτηγά για τους ατμοσφαιρικούς ρύπους τους.

Η T&E δήλωσε ότι η υποχρεωτική επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι μια νίκη στην κατεύθυνση του μακροχρόνιου στόχου της επιβολής χρεώσεων σε δραστηριότητες που βλάπτουν την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα φορτηγά ευθύνονται για το 23% των εκπομπών CO2 της ΕΕ στις οδικές μεταφορές.

abb_img