Η Mercedes-AMG αποκαλύπτει το CONCEPT AMG GT XX, ένα ηλεκτρικό τετράθυρο μοντέλο, που θέτει νέα στάνταρ επιδόσεων και τεχνολογίας. Με ισχύ άνω των 1.360 PS και σχεδιασμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα AMG.EA, προαναγγέλλει την έλευση ενός πραγματικού ηλεκτρικού hypercar παραγωγής, το 2026.
Η βάση του οχήματος είναι η αποκλειστική αρχιτεκτονική AMG Electric, που ενσωματώνει τρεις πρωτοποριακούς κινητήρες αξονικής ροής και ένα προηγμένο σύστημα μπαταριών 800V. Οι δύο κινητήρες βρίσκονται στο πίσω μέρος ως ενιαία μονάδα υψηλής απόδοσης (HP.EDU) με ολοκληρωμένη μετάδοση, ψύξη και μετατροπείς, ενώ ο τρίτος κινητήρας στο μπροστινό μέρος, ενισχύει την κίνηση όταν απαιτείται – και απενεργοποιείται για μεγαλύτερη απόδοση, μέσω ειδικής μονάδας αποσύνδεσης (DCU).
Οι κινητήρες βασίζονται στην τεχνολογία της βρετανικής YASA, την οποία έχει εξαγοράσει η Mercedes-Benz, και προσφέρουν εξαιρετική απόδοση σε συνεχόμενη λειτουργία και εντυπωσιακή ροπή, σε εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις. Η παραγωγή τους ξεκινά το 2026, σε νέο εργοστάσιο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
AMG – Αξονική ροή: Η επόμενη επανάσταση
Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες ακτινικής ροής, η τεχνολογία αξονικής ροής παρέχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, βελτιωμένη θερμική απόδοση και χαμηλότερο βάρος. Ο λεπτός σχεδιασμός, επιτρέπει νέα διαμόρφωση στο σύστημα μετάδοσης, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.
Η πίσω μονάδα HP.EDU φροντίζει για την αποτελεσματική θερμική διαχείριση, αξιοποιώντας ψύξη με λάδι και νερό, ενώ χρησιμοποιούνται ημιαγωγοί καρβιδίου του πυριτίου, για απόδοση χωρίς απώλειες, ακόμα και υπό συνεχές φορτίο.
Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 360 km/h, με το λογισμικό ελέγχου να διασφαλίζει ισορροπία μεταξύ ισχύος και θερμοκρασίας, για σταθερές επιδόσεις σε κάθε συνθήκη.
AMG: Μπαταρία εμπνευσμένη από την Formula 1
Το σύστημα HP.EB (High Performance Electric Battery), δανείζεται τεχνολογίες από τη Formula 1 και το Mercedes-AMG ONE. Διαθέτει πάνω από 3.000 κυλινδρικά στοιχεία NCMA με ανόδους από πυρίτιο και ενεργειακή πυκνότητα έως και 300 Wh/kg, επιτρέποντας κορυφαία ισχύ και θερμική σταθερότητα.
Η μπαταρία βρίσκεται στο κέντρο του πλαισίου, συμβάλλοντας στην ακαμψία, την ασφάλεια και τη βέλτιστη κατανομή βάρους. Ψύχεται απευθείας με διηλεκτρικό λάδι, ενώ το ψυκτικό διανέμεται μέσω ειδικού δικτύου, για ομοιογενή απόδοση σε όλα τα στοιχεία.
Η θεωρητική ισχύς φόρτισης ξεπερνά τους 1150 PS (έως 1.000A), προσφέροντας επαναφόρτιση έως 400 km αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά – υπό ιδανικές συνθήκες. Η Mercedes-AMG αναπτύσσει επίσης σταθμούς φόρτισης υπερυψηλής ισχύος, μαζί με την Alpitronic.
AMG: Αεροδυναμική ακρίβεια και καινοτομία
Η σχεδίαση του AMG GT XX, φέρει έντονα αγωνιστικά στοιχεία, με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,198 Cd. Χαρακτηριστικά όπως το αεροδυναμικό πάτωμα με εφέ Venturi, το ενεργό σύστημα ψύξης AIRPANEL και το ενεργό αερόφρενο ενισχύουν τη σταθερότητα σε ταχύτητες, άνω των 300 km/h.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία Aero Wheel περιλαμβάνει ζάντες 21 ιντσών με κινητά πτερύγια, που ρυθμίζονται αυτόνομα μέσω Bluetooth – μια παγκόσμια πρωτιά – για ιδανική ψύξη και αεροδυναμική απόδοση.
AMG: Φουτουριστικό εσωτερικό και τεχνητή νοημοσύνη
Το εσωτερικό αποτυπώνει το όραμα της AMG για τον ηλεκτρικό δυναμισμό. Πορτοκαλί πινελιές «υψηλής τάσης», βιοτεχνολογικά υλικά όπως το LABFIBER από ανακυκλωμένα ελαστικά GT3 και δέρμα, επαναπροσδιορίζουν τη βιώσιμη πολυτέλεια.
Το λειτουργικό σύστημα MB.OS υποστηρίζει εξελιγμένη τηλεμετρία επιδόσεων μέσω ειδικής AMG διεπαφής, ενώ πίσω φωτισμός τύπου Fluid Light Panel με 700 RGB LEDs, προσθέτει επικοινωνία με το εξωτερικό περιβάλλον, μέσω κινούμενων μοτίβων.
AMG: Ομαδική τεχνολογική υπέρβαση
Το project αποτελεί συνεργασία κορυφαίων ομάδων από το Σίντελφινγκεν, το Άφαλτερμπαχ, την YASA στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ομάδα F1 κινητήρων στο Μπρίξγουορθ. Ο Markus Schäfer, τόνισε πως το όχημα αποτελεί τεχνολογική τομή για την AMG και «διεισδύει σε νέους ορίζοντες απόδοσης».
Ο σχεδιασμός του Gorden Wagener, αντικατοπτρίζει την αισθησιακή καθαρότητα, την απόλυτη ταυτότητα της AMG και τη σύνδεση συναισθήματος και μηχανικής – ένα νέο κεφάλαιο στα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πηγή: mercedes-benz.com