Ήρθε η στιγμή. Μετά από περισσότερα από τρία χρόνια ηλεκτρικής εξέλιξης, η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα CLA. Παρόλο που το μοντέλο παραμένει ελαφρώς καμουφλαρισμένο, τα περισσότερα μυστικά του έχουν ήδη αποκαλυφθεί, προσφέροντας τις πρώτες εντυπώσεις από την οδήγησή του.
Οι προσδοκίες είναι υψηλές, καθώς, μετά από μια δύσκολη αρχή στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει τώρα να πετύχει. Μετά από χρόνια γενικών δηλώσεων, η Mercedes περνάει επιτέλους στη δράση. Σε δύο εβδομάδες, το νέο CLA, θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του ως το πρώτο μοντέλο βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα MMA. Επειδή η αναμονή ήταν ήδη μεγάλη, η εταιρεία κάλεσε δημοσιογράφους και ειδικούς για μια πρώτη δοκιμή του πρωτοτύπου.
Δείτε ακόμα: «Ψήνεται» η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC
Πρώτη επαφή με το νέο CLA
Οι χωνευτές χειρολαβές αναδύονται αυτόματα, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο έχουν χαμηλώσει ελαφρώς, ενώ οι μεγάλες πόρτες ανοίγουν διάπλατα, προσφέροντας άνετη πρόσβαση στα σπορ καθίσματα. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι η ευρεία «pillar-to-pillar» οθόνη στο ταμπλό κυριαρχεί στο εσωτερικό, θυμίζοντας τις προηγμένες τεχνολογίες άλλων μοντέλων της Mercedes. Ωστόσο, σήμερα η προσοχή στρέφεται στην οδήγηση. Μετά από πολλά λόγια για το CLA και τις σχεδιαστικές του βάσεις που παρουσιάστηκαν με το πρωτότυπο EQXX το 2022, ήρθε η ώρα της δοκιμής.
Mercedes CLA: Οδήγηση και επιδόσεις
Η ηλεκτρική CLA προσφέρει μια οδηγική εμπειρία, που ισορροπεί εντυπωσιακά ανάμεσα στη δυναμική και την αποδοτικότητα. Ακόμα και τα μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes εγκαταλείπουν πλέον την προσθιοκίνητη διάταξη, με το CLA να παραμένει σχετικά ελαφρύ, λίγο πάνω από δύο τόνους.
Το βασικό ηλεκτρικό μοντέλο, αποδίδει 272 PS, ενώ η τετρακίνητη έκδοση, φτάνει θεωρητικά πάνω από 380 PS. Το ταχύμετρο, ψηφιακό και ευκρινές, δείχνει ανώτατη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα. Για πρώτη φορά, η Mercedes ενσωματώνει κιβώτιο δύο σχέσεων στον πίσω άξονα, βελτιώνοντας την επιτάχυνση και τη συνολική απόδοση.
Η αίσθηση στο δρόμο είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τα EQA και EQB, χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η έμφαση δίνεται στην αποδοτικότητα, με την κατανάλωση να υπολογίζεται κοντά στις 12 kWh/100 χλμ. και την αυτονομία να ξεπερνά τα 750 χλμ., χάρη στην μπαταρία των 85 kWh.
Mercedes CLA: Γρήγορη φόρτιση και αυτονομία
Κατά τη δοκιμή, δεν πραγματοποιήθηκε πλήρης μέτρηση κατανάλωσης ή φόρτισης, αλλά ο υπολογιστής του αυτοκινήτου έδειξε 14 kWh/100 χλμ. και αυτονομία άνω των 500 χλμ. με το 70% της μπαταρίας.
Δύο στοιχεία ξεχωρίζουν: η απίστευτη ηχομόνωση, που κάνει την οδήγηση σχεδόν αθόρυβη, και η αίσθηση ότι το αυτοκίνητο ρολάρει ασταμάτητα, χάνοντας ελάχιστη ενέργεια από την κίνηση. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, η CLA μπορεί να φορτίσει με πάνω από 300 kW, προσθέτοντας 400 χλμ. αυτονομίας μέσα σε 15 λεπτά, χρόνος αρκετός για έναν σύντομο καφέ στο ταξίδι.
Mercedes CLA: Άνεση και χώρος στο εσωτερικό
Παρόλο που ο οδηγός απολαμβάνει την ισορροπία δύναμης και αποδοτικότητας, οι πίσω επιβάτες δεν έχουν τόσο χώρο, όσο θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο μήκους περίπου 4,80 μέτρων. Η μεγάλη πανοραμική οροφή, προσφέρει μια αίσθηση ευρυχωρίας, αλλά το CLA εξακολουθεί να παραμένει περισσότερο ένα coupe, παρά ένα σεντάν με γενναιόδωρους χώρους. Όμως, όταν πρόκειται για αποσκευές, η CLA ανακτά το χαμένο έδαφος, διατηρώντας έναν χώρο αποσκευών εφάμιλλο με τον προκάτοχό της και προσφέροντας επιπλέον αποθηκευτικές λύσεις, κάτι που η Mercedes δεν είχε καταφέρει εδώ και δεκαετίες.
Mercedes CLA: Τιμή και μελλοντικά σχέδια
Η τιμή εκκίνησης της CLA εκτιμάται πάνω από 50.000 ευρώ, λόγω της μεγάλης μπαταρίας. Αργότερα, θα υπάρξει μια πιο προσιτή έκδοση με μπαταρία LFP 58 kWh. Παράλληλα, η Mercedes θα προσφέρει ήπια υβριδικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για τις εκδόσεις MMA. Η CLA έχει κρίσιμο ρόλο: σε μια περίοδο πτώσης πωλήσεων και αυξανόμενου ανταγωνισμού από ΗΠΑ και Κίνα, η Mercedes θέλει να ξανακερδίσει το προβάδισμα στην ηλεκτροκίνηση. Για να το πετύχει, ενσωματώνει στο νέο της μοντέλο, ένα εξελιγμένο λειτουργικό σύστημα MB, που υπόσχεται πως τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν πλέον ημερομηνία λήξης, λόγω ξεπερασμένης τεχνολογίας.
Το μέλλον της ηλεκτρικής CLA και η επέκταση της γκάμας
Η CLA είναι μόνο η αρχή. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η Mercedes σχεδιάζει να λανσάρει την CLA Shooting Brake, το πρώτο ηλεκτρικό station wagon της, καθώς και τους διαδόχους των GLA και GLB. Παράλληλα, προετοιμάζεται ήδη η αμιγώς ηλεκτρική GLC, που θα βασίζεται σε μια ακόμη μεγαλύτερη αρθρωτή πλατφόρμα και αναμένεται μέσα στον επόμενο χρόνο. Αν η CLA πετύχει, τότε δεν θα είναι απλώς ένα νέο μοντέλο, αλλά το πρώτο από έναν ολόκληρο «αστερισμό», που θα καθορίσει το ηλεκτρικό μέλλον της Mercedes.
Πηγή:electrive.com