Michael Liebreich: Το διεθνές λόμπι πετρελαίου επηρεάζει τις Βρυξέλλες για να καθυστερήσουν την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης

Τελευταία εμφανίζονται όλο και περισσότεροι υποστηρικτές μίας θεωρίας που αφορά άμεσα στην εξέλιξη και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, οι παράγοντες του πετρελαίου πιέζουν για την παραγωγή των – κατά τα άλλα αναποτελεσματικών, όπως υποστηρίζει η θεωρία – αυτοκινήτων υδρογόνου, επειδή θέλει να καθυστερήσει την ανάπτυξη, αλλά και την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.

Ο Michael Liebreich, ο οποίος ίδρυσε το BloombergNEF (αρχικά New Energy Finance), μιλώντας στο rechargenews, ανέλυσε αυτήν τη θεωρία και σημείωσε ότι είναι αντίθετος στη χρήση υδρογόνου σε ορισμένους τομείς, όταν σε αυτούς τους τομείς, υπάρχουν φθηνότερες και αποδοτικότερες ηλεκτρικές λύσεις.

Δύο τέτοιοι τομείς είναι αυτός του αυτοκινήτου, αλλά και η οικιακή θέρμανση.

O Michael Liebreich
O Michael Liebreich

Ωστόσο, πιστεύει, ότι η βιομηχανίες πετρελαίου και φυσικού αερίου ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να πιέσουν σχετικά με το υδρογόνο.

Δίκτυο Φόρτισης

Σύμφωνα με την άποψη του Michael Liebreich: «Εάν είσαι εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, κατά κάποιον τρόπο, το να μιλάς για υδρογόνο είναι ένα είδος αμφίδρομου στοιχήματος, επειδή εάν λειτουργεί, τότε είσαι ενσωματωμένος στη βιομηχανία υδρογόνου – αλλά αν δεν λειτουργεί, απλά καθυστερείς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση».

Γιατί λοιπόν να προωθούν το υδρογόνο για μία ακατάλληλη χρήση; Διότι στη χειρότερη περίπτωση δημιουργεί σύγχυση, η οποία είναι και μεγάλη.

Ο Michael Liebreich αναφέρθηκε, επίσης, σε μία έκθεση που διαπίστωσε ότι το λόμπι υδρογόνου δήλωσε συνολική ετήσια δαπάνη 58,6 εκατομμυρίων ευρώ προσπαθώντας να επηρεάσει τους πολιτικούς των Βρυξελλών.

Και οι βασικοί παράγοντες του λόμπι υδρογόνου είναι εταιρείες ορυκτών καυσίμων.

Fuel Station

Το λόμπι αερίου έχει τεράστια επίδραση στη στρατηγική της ΕΕ για το υδρογόνο. Ενώ η Επιτροπή καθιστά σαφές ότι το καθαρό υδρογόνο πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εξακολουθεί να θέλει να επενδύσει σε ορυκτό υδρογόνο.

Ο Liebreich εξήγησε ότι αυτό που κάνει η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων είναι η χρηματοδότηση εκπροσώπων ομάδων συμφερόντων στις Βρυξέλλες για τη χρήση υδρογόνου.

“Οι πολιτικοί φαίνεται να απολαμβάνουν τη λήψη φωτογραφιών με αυτοκίνητα και τρένα υδρογόνου, οπότε ίσως έτσι ανέχονται και την υπάρχουσα χρήση υδρογόνου”.

Ο Liebreich έθεσε το επιχείρημα κατά των αυτοκινήτων υδρογόνου και επεσήμανε ότι όσοι εργάζονται στη βιομηχανία πετρελαίου γνωρίζουν ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι τόσο αποτελεσματικά, όσο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες.

Υποστήριξε ότι τα EVs κερδίζουν σε όλους τους τομείς από άποψη καινοτομίας μέχρι της δημιουργίας χώρου.

Η μετατροπή δικτύων αερίου σε υδρογόνο θα απαιτούσε την αντικατάσταση όλων των υπόγειων μεταλλικών σωλήνων αερίου από σωλήνες πολυαιθυλενίου.

Κάθε μία από τις βαλβίδες αερίου και τους συμπιεστές θα πρέπει επίσης να αντικατασταθούν και η ενέργεια που απαιτείται για την άντληση του υδρογόνου θα ήταν πολύ υψηλότερη από ό,τι για το φυσικό αέριο.

Εξήγησε γιατί οι εταιρείες διανομής φυσικού αερίου πιέζουν για χρήση υδρογόνου στην οικιακή θέρμανση και ανέφερε, επίσης, γιατί η ανάμιξη καθαρού υδρογόνου στο δίκτυο φυσικού αερίου για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα είναι αναποτελεσματική.

Εάν βάλετε 20% υδρογόνο στο αέριο σας, το 20% του όγκου σας θα ισοδυναμεί μόνο με 7% σε ενεργειακή απόδοση”.

Ο Liebreich έκλεισε την τοποθέτησή του λέγοντας: “Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι οι βασικοί παράγοντες του λόμπι υδρογόνου είναι η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων. Το πετρέλαιο αγοράζει πολιτικούς όπως εγώ αγοράζω το καρπούζι το καλοκαίρι, και τώρα, είναι εκείνοι που τροφοδοτούν την προώθηση του υδρογόνου. Γιατί; Επειδή θα καθυστερήσει το αναπόφευκτο. Η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων δεν πωλεί ηλεκτρική ενέργεια. Πωλεί ορυκτά καύσιμα. Εάν περάσουμε σε ηλεκτρικές και ανανεώσιμες πηγές, αυτή η βιομηχανία θα εξαφανιστεί“.