Μία ομάδα φοιτητών από το ETH της Ζυρίχης και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών της Λουκέρνης, κατέρριψαν κάθε προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ επιτάχυνσης. Μάλιστα, αυτό το κατάφεραν, χρησιμοποιώντας το χειροποίητο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που δημιούργησαν, με την ονομασία mythen. Ειδικότερα, το ρεκόρ αφορούσε την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, όπου το mythen χρειάστηκε μόλις 0,956 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, αυτή η απόδοση έγινε πραγματικότητα σε μια απόσταση μόλις 12,3 μέτρων.
Για αρκετό καιρό, αυτοί οι φοιτητές αφιέρωναν κάθε ελεύθερο λεπτό τους, δουλεύοντας πάνω στο ηλεκτρικό τους όχημα. Προφανώς, αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, επιστρέφοντας ξανά και ξανά στο σχεδιαστήριο για κάποια εξαρτήματα. Τώρα, τα Παγκόσμια Ρεκόρ Guiness επιβεβαίωσαν ότι το mythen κατέρριψε το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ επιτάχυνσης για ηλεκτρικά οχήματα.
ECO XIII: Ρεκόρ Guinness για αυτονομία με υδρογόνο!
Η μέτρηση ρεκόρ έλαβε χώρα στο Switzerland Innovation Park στην Ελβετία, ακριβώς απέναντι από το εργαστήριο των φοιτητών. Μάλιστα, στο τιμόνι του ηλεκτρικού μονοθέσιου ήταν η Kate Maggetti. Αυτό το αποτέλεσμα ξεπέρασε το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ των 1,461 δευτερολέπτων. Μάλιστα, εκείνο είχε γίνει τον Σεπτέμβριο του 2022, από μια ομάδα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης.
Το Nyobolt EV κάνει ρεκόρ χρόνου… φόρτισης!
Τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του ηλεκτροκίνητου mythen
Για όλα τα εξαρτήματα του mythen, από τις πλακέτες κυκλωμάτων μέχρι το πλαίσιο και την μπαταρία, υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι οι φοιτητές. Μάλιστα, χάρη στη χρήση ελαφρών κυψελών άνθρακα και αλουμινίου, το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 140 κιλά. Ωστόσο, η ζυγαριά φτάνει τα 180 κιλά, μαζί με την νεαρή οδηγό. Επιπλέον, οι φοιτητές ανέπτυξαν τους 4 ηλεκτροκινητήρες που διαθέτει, καθώς και ένα ειδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Έτσι, όλα τα παραπάνω δίνουν στο όχημα την εντυπωσιακή ισχύ των 326 ίππων.
Aspark Owl: «Διπλά» ρεκόρ ταχύτητας για… Guinness!
Ωστόσο, ο επικεφαλής της AMZ αναφέρει ότι το «κλειδί» στην επιτυχία είναι αλλού. Πιο συγκεκριμένα, το mythen διαθέτει εμπρός και πίσω πτέρυγα, η οποίες ωθούν το μονοθέσιο στο έδαφος. Ωστόσο, αυτές λειτουργούν μόνο όταν το αυτοκίνητο έχει φτάσει σε μία συγκεκριμένη ταχύτητα. Επιπλέον, για περαιτέρω ισχυρή πρόσφυση από την εκκίνηση, η AMZ ανέπτυξε και ένα σύστημα αναρρόφησης του αέρα από το έδαφος. Κάτι το οποίο έχουμε δει και σε άλλες εξωτικές ηλεκτρικές και μη κατασκευές.
Στο παρακάτω video μπορείτε να δείτε την προετοιμασία των φοιτητών, καθώς και το mythen να εκσφενδονίζεται στα 100 χλμ./ώρα: