Να γιατί τα σύγχρονα EVs είναι καλύτερα προετοιμασμένα για ακραίες θερμοκρασίες

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, είναι σχεδιασμένα να αντιμετωπίζουν και ακραίες συνθήκες, είτε είναι πολύ ζέστη είτε πολύ κρύο

Ακούστε το άρθρο

Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά οχήματα λειτουργούν καλύτερα και διαρκούν περισσότερο σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες, αλλά τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, είναι σχεδιασμένα να αντιμετωπίζουν και ακραίες συνθήκες, είτε είναι πολύ ζέστη είτε πολύ κρύο. Αυτό γίνεται δυνατό χάρη σε συστήματα θερμικής διαχείρισης, που έχουν ενσωματωθεί στα οχήματα και έχουν περάσει ενδελεχείς δοκιμές.

Να γιατί τα σύγχρονα EVs είναι πιο προετοιμασμένα για ακραίες θερμοκρασίες

Για παράδειγμα, το Nissan Ariya, ένα ηλεκτρικό crossover, χρησιμοποιεί υγρή ψύξη για να διατηρεί τη μπαταρία του στη βέλτιστη θερμοκρασία όταν έχει ζέστη, ενώ σε κρύο καιρό χρησιμοποιεί μια θερμάστρα μπαταρίας. Επιπλέον, διαθέτει μια αντλία θερμότητας, που βοηθά στη μείωση της απώλειας αυτονομίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, μια τεχνολογία που χρησιμοποιούν και άλλα δημοφιλή ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα Tesla Model Y και Model 3.

Η Nissan πραγματοποιεί δοκιμές σε ελεγχόμενους θαλάμους, για να εξασφαλίσει ότι τα οχήματά της, μπορούν να αντέξουν σε ακραίες συνθήκες. Ένας τέτοιος θάλαμος στο τεχνικό κέντρο της Nissan στο Ντιτρόιτ, μπορεί να προσομοιώσει θερμοκρασίες από -22 έως 80 βαθμούς Κελσίου. Σε μια πρόσφατη δοκιμή, το Ariya παρέμεινε σε θερμοκρασία -2 βαθμούς Κελσίου για 24 ώρες, χωρίς να χρησιμοποιήσει τη θερμάστρα μπαταρίας, ή να είναι συνδεδεμένο σε πρίζα. Παρά τις ακραίες συνθήκες, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας παρέμεινε αμετάβλητο.

Να γιατί τα σύγχρονα EVs είναι πιο προετοιμασμένα για ακραίες θερμοκρασίες

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, μπορούν να αφήνουν τα οχήματά τους συνδεδεμένα σε πρίζα, όχι μόνο για φόρτιση, αλλά και για προθέρμανση της καμπίνας, χωρίς να επηρεάζεται η μπαταρία. Τα ηλεκτρικά οχήματα, μπορούν να θερμάνουν το εσωτερικό τους γρηγορότερα από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, καθώς δεν εξαρτώνται από τη θερμότητα που παράγει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Η Nissan χρησιμοποιεί επίσης το Ariya, για δοκιμές σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως στο πεδίο δοκιμών κοντά στο Phoenix της Αριζόνα, όπου οι θερμοκρασίες μπορεί να ξεπεράσουν τους 46 βαθμούς Κελσίου. Το 2023, η Nissan αντικατέστησε τα βενζινοκίνητα οχήματα περιπολίας με ηλεκτρικά Ariya, τα οποία έχουν ήδη διανύσει πάνω από 48.000 χλμ σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.

Να γιατί τα σύγχρονα EVs είναι πιο προετοιμασμένα για ακραίες θερμοκρασίες

Οι δοκιμές σε ακραίες θερμοκρασίες και η χρήση τεχνολογιών όπως οι αντλίες θερμότητας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Σύμφωνα με έρευνα της Recurrent, η οποία συλλέγει δεδομένα από πάνω από 18.000 ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, τα περισσότερα μοντέλα διατηρούν το 80% της αυτονομίας τους σε θερμοκρασίες κατάψυξης, σε σύγκριση με ιδανικές συνθήκες. Όλα τα μοντέλα που εξετάστηκαν, μπορούν να προσφέρουν πάνω από 160 χλμ αυτονομίας ακόμα και σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, με τα Tesla Model X και Model S να έχουν την καλύτερη απόδοση χάρη στις αντλίες θερμότητας.

Δείτε ακόμη: Ήρθε στην Ελλάδα το «εκρηκτικό» Nissan Ariya NISMO

Η Nissan αποτελεί ένα καλό παράδειγμα της εξέλιξης των ηλεκτρικών οχημάτων. Το αρχικό Nissan Leaf, δεν διέθετε ενεργό σύστημα θερμικής διαχείρισης, γεγονός που οδηγούσε σε μείωση της αυτονομίας σε κρύο καιρό και επιτάχυνση της υποβάθμισης της μπαταρίας σε ζεστό καιρό. Αυτό βελτιώθηκε το 2015, με μια νέα χημεία μπαταριών, αλλά τα πλεονεκτήματα του Ariya, δείχνουν ότι η πρόσθετη πολυπλοκότητα των σύγχρονων συστημάτων αξίζει.

Να γιατί τα σύγχρονα EVs είναι πιο προετοιμασμένα για ακραίες θερμοκρασίες

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οποιαδήποτε απώλεια αυτονομίας σε κρύο καιρό, είναι προσωρινή. Η μακροπρόθεσμη υποβάθμιση της μπαταρίας, επιταχύνεται σε υψηλές θερμοκρασίες, αλλά σύμφωνα με έρευνα της Geotab, τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα, δεν αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα υποβάθμισης, ακόμα και με συχνή γρήγορη φόρτιση.