Νέο Audi S3: Υψηλή απόδοση, δυναμικές επιδόσεις

Με πολλά νέα χαρακτηριστικά, το Audi S3 έχει περάσει από κάτι περισσότερο από μια απλή αναβάθμιση. Είναι οδηγικά απολαυστικό.

Ακούστε το άρθρο

Με πολλά νέα χαρακτηριστικά, το Audi S3 έχει περάσει από κάτι περισσότερο από μια απλή αναβάθμιση. Και έχει τεχνολογικά στοιχεία που κάνουν ακόμα πιο απολαυστική την οδήγηση.

Η αυξημένη απόδοση, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν εκρηκτικές επιδόσεις και ακόμη πιο απολαυστική δυναμική συμπεριφορά. Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την δυναμική του εικόνα. Με εκφραστική σχεδίαση εμπρός, σπορ διαχύτη και σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις.

Το Audi S3 θα έχει και εκδόσεις Sportback και Sedan, το δεύτερο τρίμηνο του 2024 με τιμή από 63.980 ευρώ.

 Αυξημένη απόδοση 333 ίππων

Με ισχύ 333 ίππων και 420 Nm ροπής, το S3 είναι πιο ισχυρό από ποτέ. Ο 2.0 TFSI κινητήρας έχει περισσότερους ίππους και 20 Nm ροπής. Έτσι έχει καλύτερες επιδόσεις, επιταχύνει από 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 250χλμ.ώρα με περιοριστή.

Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν πιο σπορ ρύθμιση. Με σταθερή ταχύτητα και κατά τη διάρκεια χαμηλής έως μεσαίας επιτάχυνσης στην περιοχή μερικού φορτίου, ο «προ-φορτισμένος» υπερσυμπιεστής του turbo διατηρεί σταθερές σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τη βαλβίδα γκαζιού, η οποία ανοίγει κατά τη λειτουργία overrun, αυτή η ρύθμιση βελτιώνει τις επιδόσεις. Το S tronic των 7 σχέσεων επιτρέπει μια πιο άμεση εμπλοκή, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης. Επιπλέον, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στη θέση D, ο χρόνος αλλαγής των σχέσεων υπό πλήρες φορτίο έχει μειωθεί στο μισό. Και οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται υπό μερικό φορτίο. Κάτι που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.

Ακόμη πιο δυναμική οδήγηση

Μετά το RS 3, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) είναι τώρα διαθέσιμος και στο S3. Αυτή η τεχνολογία δίνει πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το torque splitter έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε πίσω ημιαξόνιο. Για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του πίσω εξωτερικού και του πίσω εσωτερικού τροχού κατά τη διάρκεια μιας στροφής, ανάλογα με τις συνθήκες και την επιλεγμένη λειτουργία Audi drive select.

 Το Audi drive select έχει έξι λειτουργίες. Από έμφαση στην άνεση έως την εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Εκτός από τα γνωστά προφίλ (auto, comfort, dynamic, individual και efficiency), το νέο S3 έχει τη νέα λειτουργία dynamic plus. Η οποία δίνει υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης. Για το σκοπό αυτό, ο κατανεμητής ροπής στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και στον πίσω τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Με αποτέλεσμα μία μικρή τάση υπερστροφής. Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας είναι αυτόματα ενεργό στη λειτουργία sport. Οι διακριτικές επεμβάσεις του βοηθούν στην οδήγηση σε επιφάνειες με διαφορετικούς συντελεστές τριβής. Ενώ η απόκριση του γκαζιού είναι ακόμη πιο άμεση.

Βελτιώσεις στην ανάρτηση

Τα ψαλίδια με τα πιο άκαμπτα έδρανα και τα νέα έδρανα άξονα που επιτρέπουν μεγαλύτερο αρνητικό κάμπερ των τροχών δίνουν καλύτερη απόκριση του τιμονιού και αυξημένο πλευρικό έλεγχο. Κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη πρόσφυση και πιο δυναμικό κράτημα στις στροφές. Με τη sport ανάρτηση S το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm. Το ίδιο ισχύει και για την προαιρετική sport ανάρτηση S προσαρμοζόμενης απόσβεσης. Η οποία έχει ρυθμίσεις ειδικά για το torque splitter και τις λειτουργίες Audi drive select. Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ESC. H λειτουργία ελέγχου κατανομής της ροπής (wheel-selective torque control). Η οποία φρενάρει ελαφρώς και επιλεκτικά τους τροχούς στο εσωτερικό της στροφής. Ενώ έχει κι άλλες βελτιώσεις. Όπως και προοδευτικότητα πρόσφυσης και επιβράδυνσης. Συνολικά, η ειδική για το S3 ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα μία πιο δυναμική και απολαυστική οδηγική συμπεριφορά.

Περισσότερη πρόσφυση και φρένα

Το Audi S3 έχει στάνταρ ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 225/40. Προαιρετικά διατίθενται δύο ελαστικά performance διαστάσεων 235/35 για ζάντες 19 ιντσών. Τα performance με καλύτερη συμπεριφορά στο στεγνό οδόστρωμα και κατά το φρενάρισμα. Καθώς και τα σπορ ελαστικά της Falken. Που δίνουν υψηλή πρόσφυση σε συνδυασμό με ακρίβεια και σταθερότητα στην πίστα, ειδικά σε στεγνό οδόστρωμα.

Η δυναμική οδήγηση συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις για τα φρένα. Για το λόγο αυτό, το νέο S3 έχει μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους φρένων εμπρός. Με διάμετρο 357 mm και πλάτος 34 mm, δηλαδή έχουν κατά 4 mm μεγαλύτερο  πάχος σε σχέση με πριν. Οι εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων είναι επίσης καινούργιες. Για καλύτερη απόδοση πέδησης. Ενώ μεγαλύτερα είναι και τα τακάκια.

Ισχυρότερη εκφραστικότητα

Το νέο Audi S3 έχει αποκτήσει μια ακόμη πιο δυναμική και πιο ελκυστική εμφάνιση. Η εξαγωνική, χωρίς πλαίσιο, μάσκα Singleframe είναι αισθητά πιο επίπεδη και φαρδιά. Σχεδιαστικά στοιχεία όπως είναι τα L-wings τονίζουν την μεγάλη μάσκα που μαζί με τις μεγάλες, πλευρικές εισαγωγές αέρα, αναδεικνύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ένα εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ, με δύο κάθετα στοιχεία εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάνουν το S3 να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Ο νέος προφυλακτήρας κάνει επίσης και το πίσω μέρος να δείχνει πιο δυναμικό από ποτέ. Η σχεδίαση της μάσκας Singleframe με τα διακριτικά L-wings αντικατοπτρίζεται στην γυαλιστερή μαύρη πίσω «ποδιά» πάνω από τον διαχύτη. Χωρίζεται σε δύο μέρη για να προσδώσει ειδική σχεδίαση S που δείχνει ιδιαίτερα σπορ όταν συνδυάζεται με τους κάθετους πλευρικούς ανακλαστήρες που αποτελούν σχεδιαστικό χαρακτηριστικό των μοντέλων RS. Η δυναμική εμφάνιση ολοκληρώνεται από τις διπλές απολήξεις, ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων S. Το προαιρετικό σύστημα εξάτμισης Performance, το οποίο αποδίδει έναν πιο αγωνιστικό ήχο, διαθέτει απολήξεις τιτανίου.

Η προοδευτική σχεδίαση του αμαξώματος τονίζεται περαιτέρω από νέα μεταλλικά χρώματα, όπως το District Green, το Ascari Blue και το Progressive Red. Για πρώτη φορά, το Daytona Gray διατίθεται επίσης σε ματ φινίρισμα.

Περισσότερες επιλογές: έως και τέσσερις υπογραφές φώτων για τα φώτα ημέρας

Όπως και στην επανασχεδιασμένη μάσκα Singleframe, η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων είναι σημαντικά πιο επίπεδη, τονίζοντας το πλάτος του S3. Τα 24 στοιχεία pixel που απαρτίζουν τα φώτα ημέρας στους προβολείς LED και Matrix LED είναι τώρα τοποθετημένα στο άνω άκρο και σε τρεις σειρές. Για πρώτη φορά στα μοντέλα της γκάμας του A3, είναι πλέον δυνατή η επιλογή μέσω του MMI μεταξύ έως και τεσσάρων ψηφιακών υπογραφών για τα φώτα ημέρας.

Πιο χαρισματικό: ένα συναρπαστικό εσωτερικό

Για να ταιριάζει με το πιο εντυπωσιακό αμάξωμα, το εσωτερικό έχει επίσης αναβαθμιστεί. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές – από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα και το νέο εσωτερικό φωτισμό. Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ακρίβεια στη λεπτομέρεια και τονίζουν την προηγμένη τεχνολογία του αυτοκινήτου.

Το στάνταρ πακέτο εσωτερικού φωτισμού Ambient plus στο S3 προσθέτει στυλ στον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, στις πόρτες και στο χώρο των ποδιών. Η  κεντρική κονσόλα και οι ποτηροθήκες διαθέτουν πλέον φωτισμό περιγράμματος. Ένα εντυπωσιακό νέο σχεδιαστικό στοιχείο αφορά τις εμπρός πόρτες και συγκεκριμένα το υφασμάτινο πάνελ τους που διαμορφώθηκε με λέιζερ 300 φορές. Τα πέντε τμήματά του έχουν κρυφό φωτισμό στο πάνελ της πόρτας. Τα διαφορετικά μεγέθη των στοιχείων δημιουργούν μια δυναμική φωτεινή δέσμη, η οποία είναι επίσης εμφανής κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου αναδεικνύοντας το φωτιζόμενο υφασμάτινο πάνελ ως μια μοναδική σχεδιαστική εμπειρία.

Το εσωτερικό των S3 διαθέτει σκούρα χρώματα με μερικές ασημένιες πινελιές. Η μαύρη επένδυση οροφής, τα αλουμινένια πεντάλ, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ με ένθετα αλουμινίου με το λογότυπο S και οι εσωτερικές επενδύσεις σε στυλ αλουμινίου τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα υποβραχιόνια με τεχνητό δέρμα και ο διζωνικός κλιματισμός είναι στάνταρ. Το flat-bottom sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων διαθέτει νέα επιχρωμιωμένα paddles. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα παρέχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Εκτός από τις μικροΐνες Dinamica, διατίθεται μία νέα τεχνητή επένδυση για τα διακοσμητικά ένθετα, καθώς και λεπτομέρειες από αλουμίνιο και ανθρακονήματα.

 Αυξημένη λειτουργικότητα

Το S3 είναι ψηφιακά διασυνδεδεμένο χάρη στις πολυάριθμες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, τις on demand λειτουργίες και το app store. Διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό Audi virtual cockpit 10,25”, οθόνη αφής 10,1΄΄, ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη DAB+ και επαγωγική φόρτιση smartphone. Πέρα από τις δύο εμπρός θύρες φόρτισης USB-C στην κεντρική κονσόλα, στάνταρ είναι και δύο επιπλέον θύρες για τους πίσω επιβάτες.

Άλλα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα πλοήγησης MMI plus, μαζί με το πλήρες σύνολο συνδεσιμότητας και την πρόσβαση στο Audi app store, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών απευθείας στην οθόνη του αυτοκινήτου. Οι επιλεγμένες εφαρμογές εγκαθίστανται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του S3 – χωρίς αυτός να χρειάζεται κάποια παρέμβαση του χρήστη μέσω του smartphone. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αλληλοεπιδρούν με τις εφαρμογές τους μέσω φωνητικών εντολών. Οι on demand λειτουργίες εξασφαλίζουν υψηλό βαθμό ευελιξίας. Ακόμη και μετά την αγορά του αυτοκινήτου μπορούν συνολικά να προστεθούν online πέντε μεμονωμένες λειτουργίες infotainment και άνεσης μέσω της εφαρμογής myAudi.

Πηγή: Δελτίο Τύπου

abb_img