Nissan e-4ORCE: Διασχίζοντας τα Πυρηναία Όρη

Το καινοτόμο σύστημα Nissan e-4ORCE διασχίζει τα Πυρηναία, πραγματοποιώντας ένα ηλεκτρικό test drive μέσα από τρεις χώρες.

Ακούστε το άρθρο

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του συστήματος e-4ORCE, αφορά τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα της Nissan. Μάλιστα, στόχος του είναι να προσφέρει ασφαλείς επιδόσεις και αυτοπεποίθηση στον οδηγό, σε όλες τις συνθήκες και τις εποχές. Από τους ολισθηρούς και παγωμένους χειμώνες της Βαυαρίας μέχρι το ξηρότερο και φωτεινότερο ανοιξιάτικο σκηνικό των Άλπεων.

Κατακτώντας το χιονισμένο ορεινό έδαφος των Πυρηναίων και οδηγώντας στο παγωμένο Circuit Andorra, την υψηλότερη μόνιμη πίστα αγώνων στον κόσμο που βρίσκεται στα 2.400 μέτρα, με τις ακραίες χειμερινές συνθήκες, αυτή η δοκιμασία υπογραμμίζει την ικανότητα του e-4ORCE να παρέχει ανώτερο έλεγχο και χειρισμό σε όλες τις επιφανειακές συνθήκες.

Nissan ProPILOT Assist: Πείτε αντίο στο στρες!

Τι σημαίνει ο όρος «e-4ORCE» στα μοντέλα της Nissan;

Το «e» στο e-4ORCE σημαίνει το 100% σύστημα ηλεκτροκίνησης της Nissan. Επιπλέον, το «4ORCE» αφορά στη φυσική ισχύ και ενέργεια του οχήματος, ενώ το «4» δηλώνει τον έλεγχο όλων των τροχών.

Μάλιστα, οι ομάδες των μηχανικών των κινητήριων συνόλων της Nissan, συνδύασαν την πλήρη τεχνογνωσία τους σε τρία βασικά στοιχεία. Αρχικά στη διαχείριση του ηλεκτροκινητήρα, έπειτα στα συστήματα τετρακίνησης και τέλος στις τεχνολογίες ελέγχου πλαισίου. Προφανώς, στόχος τους ήταν να αναπτύξουν μία καινοτόμο τεχνολογία που παρέχει σιγουριά και δυναμική οδήγηση.

Ως σύστημα διπλού κινητήρα, προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα χωροταξίας, αφαιρώντας την ανάγκη τοποθέτησης άξονα στήριξης. Αυτό είναι κάτι που συναντάμε σε ένα παραδοσιακό μηχανικό σύστημα. Επιπλέον, τοποθετώντας έναν κινητήρα σε κάθε άξονα, υπάρχει περισσότερος εσωτερικός χώρος, χωρίς τη χρήση διαφορικού.

Nissan Ariya: «Ενώνοντας» τους πόλους της Γης

Μία καινοτόμος τεχνολογία με ισχυρή και ομαλή κύλιση

Το σύστημα e-4ORCE το συναντάμε στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της ιαπωνικής φίρμας, ενώ το σύστημα e-Power στα υβριδικά μοντέλα. Ειδικότερα, στο Nissan X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 ίππους). Το μοντέλο διαθέτει έναν μπροστινό κινητήρα 150 kW και έναν πίσω κινητήρα 100 kW. Επιπλέον, το Nissan Ariya e-4ORCE έχει συνολική ισχύ συστήματος 225 kW (306 ίππους).

Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα διπλού κινητήρα σε κάθε άξονα, για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Έτσι, το όχημα ακολουθεί εύκολα την προβλεπόμενη γραμμή στροφής με ελάχιστη διόρθωση διεύθυνσης. Επιπλέον, με το e-4ORCE, η κατανομή της ροπής γίνεται ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος. Παράλληλα, ο έλεγχος του φρεναρίσματος γίνεται ξεχωριστά, για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.

Nissan Max-Out: Ανοιχτό σε νέες προκλήσεις

Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία, είτε ο δρόμος έχει νερό ή χιόνι. Το κλειδί για την ισορροπία του οχήματος στο δρόμο είναι η ισόποσα μοιρασμένη κατανομή ισχύος από το σύστημα διπλού κινητήρα. Μάλιστα, αυτή μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10.000ό του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.

Για το Nissan Ariya e-4ORCE όλα είναι δρόμος!

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του e-4ORCE είναι η άνετη διαδρομή, με ελάχιστη διαμήκη «βουτιά» του αμαξώματος υπό επιβράδυνση. Το φαινόμενο αυτό καταστέλλεται, ελέγχοντας την αναγεννητική ισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Επιπλέον, το σύστημα διπλού κινητήρα σημαίνει περισσότερη αναγέννηση ενέργειας σε σχέση με ένα σύστημα ενός κινητήρα.

Στο παρακάτω video, μπορείτε να δείτε τα δύο εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan αντιμέτωπα με σκληρές και παγωμένες συνθήκες:

abb_img