Στη Νορβηγία τον Ιανουάριο, 8.954 από τα 9.343 νέα επιβατικά αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικά, καταγράφοντας ένα εντυπωσιακό μερίδιο 95,8%. Ακόμα και για τα νορβηγικά δεδομένα, αυτό αποτελεί νέο ρεκόρ. Συγκριτικά, τον Ιανουάριο του 2024, το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες πωλήσεις ήταν 92,1%, με 4.717 από τα 5.122 αυτοκίνητα να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ένας σημαντικά χαμηλότερος συνολικός αριθμός.
Η νορβηγική αρχή οδικών πληροφοριών (OFV), εκτιμά πως αυτή η αύξηση αντανακλά σημάδια «οικονομικής αισιοδοξίας». Ο διευθυντής της OFV, Øyvind Solberg Thorsen, σημείωσε ότι «με περισσότερα από 9.300 νέα επιβατικά αυτοκίνητα μέσα στον πρώτο μήνα του έτους, επιστρέφουμε στα επίπεδα πριν την απότομη πτώση των πωλήσεων που σημειώθηκε το 2023 και 2024». Τα μηνύματα μείωσης των επιτοκίων και αύξησης της αγοραστικής δύναμης στη Νορβηγία, πιθανώς ενθαρρύνουν περισσότερους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορά νέου οχήματος.
Στη Νορβηγία, τα νέα αυτοκίνητα είναι σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρικά, και το ρεκόρ με μερίδιο 96% δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει θέσει έναν μη δεσμευτικό στόχο ώστε μέχρι το τέλος του 2025, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εισαγωγείς, έχουν ήδη προσαρμόσει τις στρατηγικές τους προς αυτήν την κατεύθυνση.
Παρόλα αυτά, το OFV, θεωρεί πρόωρη οποιαδήποτε εκτίμηση για επίτευξη του 100% μέχρι το τέλος του έτους, ακόμη και μετά το ρεκόρ του Ιανουαρίου. «Στις τελευταίες πέντε ημέρες του μήνα, το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε ελαφρώς, καθώς αρκετές εκατοντάδες οδηγοί, επέλεξαν συμβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα», εξήγησε ο Thorsen.
Συγκεκριμένα, εκτός από τα 8.954 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καταγράφηκαν 137 πετρελαιοκίνητα, 124 βενζινοκίνητα υβριδικά, 94 plug-in υβριδικά (93 βενζίνης, 1 πετρελαίου) και 33 αμιγώς βενζινοκίνητα.
Παρά την ύπαρξη ορισμένων πετρελαιοκίνητων και υβριδικών μοντέλων, η αγορά της Νορβηγίας έχει σαφή ηλεκτρικό προσανατολισμό. Από τα 50 δημοφιλέστερα μοντέλα στις πωλήσεις, μόνο δύο δεν είναι ηλεκτρικά, με το πρώτο μη-BEV μοντέλο, να εμφανίζεται μόλις στην 33η θέση. Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα, δεδομένου ότι παραδοσιακά υβριδικά Toyota, όπως το Yaris και το RAV4, συχνά βρίσκονταν στην πρώτη δεκάδα.
Ωστόσο, η Toyota διατηρεί ισχυρή παρουσία. Με 1.188 νέες πωλήσεις, το Toyota bZ4X είναι το κορυφαίο μοντέλο στην αγορά της Νορβηγίας για το 2025. Το VW ID.4 ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 830 νέες πωλήσεις, ενώ το Nissan Ariya καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 544 μονάδες.
Η Volkswagen κυριαρχεί στα στατιστικά των κατασκευαστών, καθώς, πέρα από το ID.4, διαθέτει άλλα δύο μοντέλα στην κορυφαία πεντάδα: το ID.3 (537 μονάδες) και το ID.7 (490 μονάδες). Συνολικά, η VW κατέγραψε 1.899 νέες πωλήσεις, ξεπερνώντας την Toyota, που είχε 1.354.
Η Tesla, η οποία το 2024 ηγούνταν της αγοράς με το Model Y, περιορίστηκε σε 361 πωλήσεις του E-SUV, πιθανώς λόγω της επικείμενης ανανέωσης του Model Y Juniper. Ωστόσο, το Model 3 ακολουθεί με 324 πωλήσεις, διατηρώντας την Tesla στην τρίτη θέση στη γενική κατάταξη των κατασκευαστών.
Τέλος, το πρώτο γερμανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν προέρχεται από τη VW, είναι το BMW i4 στην 9η θέση με 243 μονάδες, ακολουθούμενο από το Ford Explorer (221 μονάδες), το οποίο κατασκευάζεται στην Κολωνία.
Διαβάστε επίσης: Το GAC-Toyota bZ3X κάνει «αυτοκρατορικό» ντεμπούτο