Με 10.940 νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τον Νοέμβριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Οκτώβριο (10.862) και σημαντικά υψηλότερα από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους: τότε, μόνο 8.442 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν πωληθεί στη Νορβηγία, που αντιστοιχούσαν σε μερίδιο αγοράς 81,6%. Τον Νοέμβριο του 2024, το μερίδιο των EV ήταν ένα επιβλητικό 93,6%.
Σε όλους τους τύπους κίνησης, 11.689 νέα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στη σκανδιναβική χώρα τον Νοέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 13%. Τα μαθηματικά είναι επομένως αρκετά απλά: 749 νέες πωλήσεις, δεν είχαν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Από αυτά, 154 οχήματα ήταν plug-in υβριδικά, που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 1,3%. Αυτό σημαίνει ότι το 94,9% όλων των νέων αυτοκινήτων είχαν σύνδεση φόρτισης.
Ωστόσο, η Νορβηγία δεν έχει καμία πρόθεση να επαναπαυθεί στις δάφνες της, όπως επισημαίνει ο Øyvind Solberg Thorsen, Διευθυντής της αρχής οδικών πληροφοριών OFV. Αν και ο Solberg Thorsen επαινεί την κατάσταση στη Νορβηγία «Κανείς δεν πλησιάζει καν τόσο μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων», συμβουλεύει επίσης μια πολιτική συνεχούς υποστήριξης και περαιτέρω επενδύσεις. «Αν θέλουμε να συνεχιστεί αυτή η τάση ώστε να επιτύχουμε τον στόχο του 2025, ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά πρέπει να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών, τόσο η πολιτική όσο και το επίπεδο φορολογίας και κινήτρων πρέπει να διατηρηθούν», λέει ο Διευθυντής του OFV.
«Από την άλλη πλευρά, ίσως θα πρέπει να υπάρχει ακόμα μια πιθανότητα, ακόμα κι αν δεν συμφωνούν όλοι ή δεν τους αρέσει να το ακούνε, ότι ένα μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων περίπου 95%, μπορεί να είναι αρκετά καλό προς το παρόν. Δεν μπορούμε να προσποιηθούμε ότι όλες οι υποδομές είναι στη θέση τους και ότι τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καλύψουν όλες τις ανάγκες».
Είναι επίσης σαφές στον Solberg Thorsen ότι «για την απόλυτη πλειοψηφία, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η σωστή επιλογή». Εξαιρέσεις αποτελούν «γεωγραφικές καθώς και κλιματικές συνθήκες και ειδικές ανάγκες». Αυτό αντικατοπτρίζεται και στα τρέχοντα στοιχεία κυκλοφορίας: τον Νοέμβριο πωλήθηκαν 67 βενζινοκίνητα (0,6%), 248 πετρελαιοκίνητα (2,1%) και 280 «μη επαναφορτιζόμενα» υβριδικά (2,4%). Δεδομένου του αυξανόμενου αριθμού BEV, είναι, φυσικά, σαφές ότι όλοι αυτοί οι τύποι μετάδοσης κίνησης, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς με την πάροδο των ετών, ειδικά τα υβριδικά.
Αυτό μπορεί επίσης να φανεί όταν εξετάζουμε τα μοντέλα: πριν από ένα χρόνο, τα υβριδικά μοντέλα (κυρίως της Toyota) μπόρεσαν επανειλημμένα να μπουν στο top 20 των στατιστικών της Νορβηγίας. Τον Νοέμβριο του 2024 παραμένουν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Επικεφαλής της λίστας είναι το Tesla Model Y (1.491 νέες πωλήσεις) μπροστά από το Model 3 (764). Με άλλα λόγια, περισσότερα Model 3 πωλήθηκαν πρόσφατα από όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά μαζί. Η τρίτη θέση VW ID.4 (755) κέρδισε επίσης μόνη της, την ομάδα των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ένα μήνα πριν από τον μεγάλο απολογισμό στο τέλος του έτους, το Model Y έχει αδιαμφισβήτητο προβάδισμα με 14.926 νέες πωλήσεις, μετά από έντεκα μήνες, ενώ το μοντέλο Y αντιπροσωπεύει το 13% όλων των νέων πωλήσεων, κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, η δεύτερη θέση, δεν είναι ακόμη σίγουρη. Αυτή τη στιγμή την κατέχει το Volvo EX30 με 6.623 μονάδες, ακολουθούμενο από το ID.4 (6.544) και το Model 3 (6.197). Ενώ το Model 3 και το ID.4 ήταν και τα δύο στο top 3 τον Νοέμβριο, το EX30 είχε έναν πιο αδύναμο μήνα με 408 νέες πωλήσεις και την όγδοη θέση. Ο Δεκέμβριος θα μπορούσε να δει μια αλλαγή θέσης εδώ, επειδή το Toyota bZ4X δεν είναι πολύ πίσω με 5.901 νέες πωλήσεις, 529 από τις οποίες ήταν τον Νοέμβριο.