Η Tesla παραμένει το κυρίαρχο όνομα στα ηλεκτρικά οχήματα και το 2025, έχοντας φέρει επανάσταση στην κατηγορία και αναγκάζοντας ακόμα και τους πιο καταξιωμένους κατασκευαστές, να επιταχύνουν την εξέλιξή τους, για να την ανταγωνιστούν. Η αυξανόμενη στροφή των κυβερνήσεων προς την ηλεκτροκίνηση, στο πλαίσιο της μείωσης των εκπομπών ρύπων, ευνόησε απόλυτα την Tesla, η οποία είχε ήδη επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία. Αυτό της επιτρέπει να προσφέρει τα οχήματά της σε ανταγωνιστικότερες τιμές σε σύγκριση με παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η Volkswagen, διατηρώντας ταυτόχρονα ανώτερη τεχνολογία και αυτονομία.
Tesla: Η γέννηση του Roadster
Η ανάπτυξη του Tesla Roadster ξεκίνησε το 2005 και έφτασε στην αγορά το 2008. Από τα πρώτα του βήματα, το σπορ ηλεκτρικό μοντέλο κέντρισε το ενδιαφέρον, με την Tesla να παραδίδει 147 μονάδες μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, εδραιώνοντας τη θέση της στη βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, οι πωλήσεις δεν εκτοξεύτηκαν, με την παραγωγή να σταματά το 2012, έχοντας φτάσει συνολικά τις 2.500 μονάδες.
Αντί να αναπτύξει ένα εξ ολοκλήρου νέο όχημα από το μηδέν, η Tesla συνεργάστηκε με τη βρετανική Lotus. Χρησιμοποίησε ως βάση το Lotus Elise, αφαιρώντας τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων της Toyota, ενώ ενίσχυσε το πλαίσιο, για να υποστηρίξει το βαρύτερο πακέτο μπαταριών. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο περίπου 385 κιλά βαρύτερο από το Elise, με μεταξόνιο αυξημένο κατά πέντε εκατοστά. Παρά την αύξηση βάρους, η Tesla διατήρησε τη σπορ αίσθηση οδήγησης, προσφέροντας παράλληλα μηδενικούς ρύπους.
Tesla: Η μπαταρία και οι επιδόσεις
Το Roadster ξεχώρισε για το πρωτοποριακό του πακέτο μπαταριών, αποτελούμενο από 6.831 κυψέλες ιόντων λιθίου, παρόμοιες με εκείνες που χρησιμοποιούνται σε φορητούς υπολογιστές. Σε συνδυασμό με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα του, που κινούσε τους πίσω τροχούς, το πρώτο Roadster παρήγαγε 300 ίππους, επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, μια επίδοση που το έβαζε απέναντι σε supercars της εποχής. Ωστόσο, η αυτονομία παρέμενε ένα ζήτημα. Αν και η θεωρητική μέγιστη αυτονομία του ήταν 393 χλμ, στην πραγματική οδήγηση συχνά δεν ξεπερνούσε τα 290 χλμ, ενώ σε πιο σπορ οδήγηση, μπορούσε να πέσει κάτω από τα 161 χλμ.
Tesla: Το μέλλον του Roadster
Το Roadster αποτέλεσε το θεμέλιο για τη μετέπειτα επιτυχία της Tesla. Το Model S, που κυκλοφόρησε το 2012, σηματοδότησε ένα σημαντικό άλμα στην τεχνολογία της εταιρείας. Έκτοτε, η Tesla εργάζεται πάνω σε μια νέα γενιά Roadster, με την πρώτη ανακοίνωση να γίνεται το 2012.
Δείτε ακόμη: Η Tesla αναβαθμίζει τα Model S και Model X
Ωστόσο, καθυστερήσεις στον σχεδιασμό και την παραγωγή, έχουν μεταθέσει την κυκλοφορία του, η οποία προς το παρόν αναμένεται το 2025. Το νέο Roadster θα διαθέτει σύστημα μετάδοσης κίνησης τριών μοτέρ, αποδίδοντας 1.000 – 1.200 ίππους, με εκτιμώμενη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα.
Ο Elon Musk έχει αφήσει να εννοηθεί ότι μπορεί να ενσωματωθεί καινοτόμα τεχνολογία, όπως ένα σύστημα «SpaceX Thruster», που ενδέχεται να επιτρέψει στο όχημα να «αιωρείται»! Το αν το νέο Roadster θα καταφέρει να γίνει τόσο εμβληματικό όσο ο προκάτοχός του, μένει να φανεί. Ωστόσο, δεδομένου του εκκεντρικού σχεδιασμού του Cybertruck, η Tesla σίγουρα θα καταφέρει να εκπλήξει το κοινό, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Προδιαγραφές Tesla Roadster 2025 | |
---|---|
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Τρεις ηλεκτροκινητήρες |
Ισχύς | 1.000-1.200 ίπποι |
Ροπή | 9.990 Nm |
0-100 χλμ./ώρα | 1,9 δευτερόλεπτα |
Τελική ταχύτητα | Πάνω από 417 χλμ./ώρα |