Ο Γύρος της Κρήτης παρέα με το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD

Ταξιδεύουμε στην μαγευτική Κρήτη, για ένα οδοιπορικό 1.300 χιλιόμετρων συντροφιά με το δικίνητο Suzuki Vitara των 129 ίππων.

Ακούστε το άρθρο

Για το Suzuki Vitara οι συστάσεις είναι περιττές. Διαχρονικό SUV, με μεγάλη ιστορία και πλέον στην υβριδική εποχή του, συνεχίζει να αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή. Ακόμη και στη δικίνητη έκδοσή του, με την οποία ανακαλύψαμε σχεδόν… όλες τις ομορφιές της Κρήτης. Μάλιστα, όσες φορές κι αν βρεθείς στην Κρήτη, όλο και κάτι καινούργιο θα σε περιμένει. Μόνο η ρακή παραμένει σταθερή… αξία!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Όπως είναι γνωστό, η Suzuki έχει μεγάλη παράδοση στα SUV και το Vitara είναι κυριολεκτικά η αιχμή του δόρατος. Επιπλέον, οι Ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που ενστερνίστηκαν την ήπια υβριδική τεχνολογία σε ολόκληρη τη γκάμα τους. Και αυτό είναι καλό που συνέβη, καθώς δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα για να έχει οικολογική συνείδηση, όπως πιστεύουν κάποιοι.

Ποιο SUV της Suzuki να διαλέξω;

Στο facelift Vitara, με το οποίο… σαλπάραμε για Κρήτη, ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά η μάσκα και τα ένθετα χρωμίου στον εμπρός προφυλακτήρα, τα φώτα τεχνολογίας LED, καθώς και οι έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Επίσης στην συγκεκριμένη περίπτωση, το κόκκινο χρώμα του διευκόλυνε το φωτογραφικό μας… έργο.

Με φόντο αρχικά την Σπιναλόγγα και την Ιεράπετρα και στη συνέχεια την εξερεύνηση της Νότιας Κρήτης, με την άγρια ομορφιά στο Νότιο Ρέθυμνο, τον Πλακιά, την Τριόπετρα, τον Άγιο Παύλο και τέλος το Φραγκοκάστελλο, τα Σφακιά, καθώς και κάθε άλλο σημείο που ανακαλύψαμε με το Vitara.

Ο Γύρος της Κρήτης παρέα με το Suzuki Vitara 1.4Τ Hybrid 2WD

Το ιδανικό εσωτερικό για οδοιπορικά

Στην καμπίνα του ιαπωνικού SUV, οι άνθρωποι της Suzuki έχουν κάνει… δουλίτσα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανθεκτικά και ποιοτικά στην πλειοψηφία τους, ενώ και η συναρμογή τους είναι εξαιρετική.

Μάλιστα, στο ανώτερο σημείο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα infotainment. Έχει εύκολο μενού και εξαιρετική ευκρίνεια. Και το βασικότερο, ο χειρισμός του κλιματισμού λαμβάνει χώρα από ξεχωριστά χειριστήρια.

Πόσα άτομα χωράνε μέσα σε ένα Suzuki Vitara;

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, προφανώς το Vitara φιλοξενεί άνετα 5 άτομα με τις αποσκευές τους. Μάλιστα, ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 375 λίτρα και με μία απλή αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.120 λίτρα.

Τέλος, η ρετρό λεπτομέρεια με το αναλογικό ρολόι ανάμεσα στους 2 κεντρικούς αεραγωγούς, θα αποτελεί πάντα αγαπημένη μας πινελιά. Όπως φυσικά και η θέα, σαν αυτή παρακάτω. Είπαμε, η Κρήτη ταιριάζει απόλυτα και με το δικίνητο Vitara!

Test Drive || Suzuki Swift 83 PS CVT: Το… υβριδικόν!

Ο Γύρος της Κρήτης παρέα με το Suzuki Vitara 1.4Τ Hybrid 2WD

Η υβριδική εποχή του Suzuki Vitara

Φυσικά, σημείο αναφοράς για το Suzuki Vitara αποτελεί και ο κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα, ο οποίος προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές CO2, υψηλότερη ροπή και σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου. Αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (γνωστή ως ISG) και μετατροπέα 48V-12V (DC / DC).

Test Drive || Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 4WD: Πάει παντού!

Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια από την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Το υβριδικό σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα, ακόμη και όταν ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που συνδράμει στην υποβοήθηση του κινητήρα. Η απόδοση του αγγίζει τους 129 ίππους και η ροπή τα 235 Nm, τιμές ιδανικές για ένα οδοιπορικό σαν αυτό που προγραμματίσαμε.

Το Vitara επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 119-121 γρ./χλμ. 

Test Drive || Suzuki Across PHEV: Διδυμο-τειχο Μπλουζ!

Στην πράξη και χωρίς να τηρούμε ευλαβικά το… Ευαγγέλιο του Eco Driving, η κατανάλωση που είδαμε επί κρητικού εδάφους κυμάνθηκε μεταξύ 6,5-6,7 λτ./100. χλμ., άρα αν δεν είχαμε… «βαρύ» πόδι, μπορούσε και καλύτερα. Για την ακρίβεια, σαφώς πιο κοντά στην κατανάλωση, την οποία ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία. Όταν όμως έχεις να κάνεις τον Γύρο της Κρήτης, δεν θα σκεφτείς το… καύσιμο. Εκτός κι αν αυτό αφορά το «καύσιμο» του… στομαχιού!

Δώσε του κι άλλα οδοιπορικά εντός και εκτός δρόμου

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς με το Suzuki Vitara είναι αντιληπτό ότι μπορεί να κινηθεί… παντού. Ναι OK, δεν είναι το… off road animal του παρελθόντος, αλλά είναι περισσότερο… αυτοκίνητο. Επιπλέον, ακόμη και χωρίς την τετρακίνηση, μπορείς να κινηθείς αξιοπρεπώς και εκτός δρόμου. Το διαπιστώσαμε και στην πράξη, χάρη στην… άγρια ομορφιά της Νότιας Κρήτης.

Σε δοκιμές εξέλιξης το νέο ηλεκτρικό SUV της Suzuki

Σε γενικές γραμμές είναι ευχάριστο στον δρόμο, προφανώς χάρη στον συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Στον αυτοκινητόδρομο το Vitara ανεβάζει ευχάριστα τα χιλιόμετρα στο κοντέρ, ενώ παραμένει σταθερό και σε διαδρομές με στροφές. Εμείς πάντως δοκιμάσαμε δεόντως τα όρια του, διανύοντας πάνω από 1.300 χιλιόμετρα μέσα σε περίπου μία εβδομάδα. Και μάλιστα σε κάθε είδους οδικό δίκτυο.

Καλοκαίρια και χειμώνες παρέα με το Suzuki Vitara

Δεν είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύουμε με το Suzuki Vitara, στην τελευταία γενιά του. Μάλιστα, έχουμε ζήσει αρκετές… περιπέτειες είτε σε χειμωνιάτικα τοπία είτε σε πιο καλοκαιρινά, όμως τίποτα δεν συγκρίνεται με τις διαδρομές της Κρήτης.

Η εναλλαγή βουνού με θάλασσα, τα άπειρα φαράγγια, οι χωματόδρομοι που οδηγούν σε εξωτικές παραλίες και όσα νέα ανακαλύπτεις σε κάθε επίσκεψή σου, δεν υπάρχουν πουθενά αλλού. Προφανώς, έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία στην δυτική πλευρά του νησιού και όχι άδικα. Φέτος όμως κινηθήκαμε κυρίως νότια, με ολίγον από βορρά. Άλλη ομορφιά!

Και είμαστε σίγουροι ότι σε αυτό συμφωνεί και το Suzuki Vitara, μετά τα 1.300+ χιλιόμετρα που διανύσαμε παρέα, απολαμβάνοντας ηλιοβασιλέματα, ρακές, γκαζόζες και… ανθούς. Μέχρι την επόμενη φορά!

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img