Προφανώς, ο Ταβάρες και το διοικητικό συμβούλιο υπό την προεδρία του John Elkann είχαν «διαφορετικές απόψεις» τις τελευταίες εβδομάδες. Διάδοχος δεν έχει ακόμη οριστεί.
Ήταν ήδη ξεκάθαρο ότι η Stellantis θα έπρεπε να αντικαταστήσει τον μοναδικό Διευθύνοντα Σύμβουλο στη χρονικά μικρή ιστορία της εταιρείας. Τον Οκτώβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το συμβόλαιο του Carlos Tavares, το οποίο έχει διάρκεια έως τις αρχές του 2026, δεν θα επεκταθεί.
Την Κυριακή, η Stellantis ανακοίνωσε με δελτίο τύπου, ότι το ΔΣ έκανε δεκτή την παραίτηση Ταβάρες. «Η διαδικασία για τον διορισμό του νέου μόνιμου Διευθύνοντος Συμβούλου βρίσκεται σε καλό δρόμο, την οποία διαχειρίζεται μια Ειδική Επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου και θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Μέχρι τότε, μια νέα Προσωρινή Εκτελεστική Επιτροπή, με πρόεδρο τον John Elkann, θα καθιερωθεί», συνεχίζει. Ο Όμιλος επιβεβαίωσε επίσης, την οικονομική του πρόβλεψη για ολόκληρο το έτος, η οποία δημοσιεύτηκε στις 31 Οκτωβρίου 2024.
«Έχουν προκύψει διαφορετικές απόψεις»
Μάλιστα, ο Όμιλος εξηγεί την άποψή του για τα γεγονότα. «Η επιτυχία της Stellantis από τη δημιουργία της, έχει τις ρίζες της στην τέλεια ευθυγράμμιση μεταξύ των μετόχων, του Διοικητικού Συμβουλίου και του Διευθύνοντος Συμβούλου», λέει ο Henri de Castries, Ανώτερος Ανεξάρτητος Διευθυντής. «Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες προέκυψαν διαφορετικές απόψεις, που είχαν ως αποτέλεσμα το Διοικητικό Συμβούλιο και ο Διευθύνων Σύμβουλος, να καταλήξουν στη σημερινή απόφαση».
Ο De Castries δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς είναι αυτές οι διαφορές. Μόνο μια δήλωση στο απόσπασμα του John Elkann προσφέρει χώρο για ερμηνεία. Αφού ευχαρίστησε τον Tavares για τα επιτεύγματά του, συμπεριλαμβανομένων των επιτυχιών της PSA και της Opel, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, αναφέρεται ως εξής: «Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τη νέα μας Προσωρινή Εκτελεστική Επιτροπή, με την υποστήριξη όλων των συναδέλφων μας, καθώς ολοκληρώνουμε τη διαδικασία διορισμού του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου μας. Μαζί θα διασφαλίσουμε τη συνεχή ανάπτυξη της στρατηγικής της Εταιρείας προς το μακροπρόθεσμο συμφέρον της και όλων των μετόχων της».
Ωστόσο, δεν έχει επιβεβαιωθεί εάν υπήρχαν πράγματι διαφορές όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα. Ο ίδιος ο Ταβάρες δεν αναφέρεται στο δελτίο τύπου. Ήταν προφανές εδώ και μήνες ότι η σχέση μεταξύ του διοικητικού συμβουλίου και του φημισμένου διευθύνοντος συμβούλου είχε ψυχρανθεί, κάτι που στη συνέχεια οδήγησε στην αποτυχημένη επέκταση της σύμβασης. Λόγω των προηγούμενων επιτευγμάτων του, ο Ταβάρες θεωρούνταν από καιρό ανέγγιχτος εσωτερικά.
Ως επικεφαλής και αναδιοργανωτής της PSA, ο Πορτογάλος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ώθηση της συγχώνευσης με τη Fiat-Chrysler για τη δημιουργία της Stellantis και έκτοτε ηγήθηκε της νέας εταιρείας με μεγάλη επιτυχία. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι ο γαλλικός Όμιλος PSA, με Peugeot, Citroen, DS και αργότερα οι εταιρείες Opel και Fiat, ήταν ασύμφορες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπό την ηγεσία του Tavares, η επιχείρηση ήταν ξανά επιτυχημένη, ενώ η Stellantis πλέον, διαθέτει επίσης μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, αυξάνονταν οι συγκρούσεις στα παρασκήνια. Παρά τα κέρδη ρεκόρ το 2023, τα στοιχεία για το τρέχον έτος φάνηκαν σημαντικά χειρότερα και τα κέρδη μειώθηκαν κατά 48% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Υπήρχαν επίσης διαφωνίες με αντιπροσώπους, ιδιαίτερα στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, αφού οι αντιπρόσωποι , παραπονέθηκαν σε επιστολή τους, για τη στρατηγική που ανέπτυξε η διοίκηση του Ομίλου.
Πηγή: stellantis.com