Ο Τραμπ βγάζει τα ηλεκτρικά από την πρίζα

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, προχώρησε σε αρκετά μέτρα κατά της διάδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την ίδια ημέρα της ορκωμοσίας του.

Ακούστε το άρθρο

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, προχώρησε σε αρκετά μέτρα κατά της διάδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την ίδια ημέρα της ορκωμοσίας του. Αρχικά, ανακάλεσε τον στόχο του προκατόχου του Τζο Μπάιντεν, ότι τα μισά από όλα τα νέα αυτοκίνητα, θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και μπλόκαρε τη χρηματοδότηση για σταθμούς φόρτισης.

Την πρώτη ημέρα της θητείας του, ο Τραμπ υπέγραψε πολλά εκτελεστικά διατάγματα που θα έχουν αντίκτυπο στην ηλεκτροκίνηση στη χώρα. Για αρχή, απέσυρε τον στόχο του 50% του Τζο Μπάιντεν που είχε διατυπωθεί το 2021, ο οποίος δεν ήταν νομικά δεσμευτικός, αλλά παρείχε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθοδήγηση και βεβαιότητα σχεδιασμού. Επιπλέον, ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ, θέτει σε αναμονή τη χρηματοδότηση της υποδομής χρέωσης (NEVI και CFI). Πριν από μια εβδομάδα, η κυβέρνηση Μπάιντεν, εκταμίευσε κεφάλαια από αυτά τα δύο προγράμματα για τελευταία φορά. Ο Τραμπ θέλει να παρακρατήσει τα αδιάθετα χρήματα, από το σωρευτικό ταμείο των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Τραμπ θέτει επίσης την κατεύθυνση για το μέλλον με αρκετές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, θέλει να επανεξετάσει την κατάργηση των εκπτώσεων φόρου για τα ηλεκτρικά οχήματα και να μην επιτρέψει στις πολιτείες, τυχόν εξαιρέσεις με αυστηρότερες απαιτήσεις προστασίας του κλίματος (που θα επηρέαζαν κυρίως την Καλιφόρνια). Ο νέος πρόεδρος θέλει επίσης να δώσει εντολή στην Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, να επανεξετάσει τους αυστηρότερους κανονισμούς της για τις εκπομπές.

Ο Τραμπ ανακοινώνει τα πρώτα μέτρα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Όπως είναι γνωστό, οι ισχύοντες κανονισμοί, απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, να πωλούν μεταξύ 30% και 56% ηλεκτρικά οχήματα έως το 2032. Αν και δεν υπάρχει σταθερή ποσόστωση EV, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εκπληρωθούν τα όρια εκπομπών. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, ο Τραμπ μίλησε ψευδώς για την «εντολή EV», που έπρεπε να καταργηθεί.

Ο πρόσφατα ορκισμένος Πρόεδρος των ΗΠΑ, είπε τώρα κυριολεκτικά, ότι η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, θα πρέπει «όπου χρειάζεται, να δηλώνει απαλλαγές εκπομπών, που λειτουργούν για τον περιορισμό των πωλήσεων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων». Και: «Σκεφτείτε την εξάλειψη των αθέμιτων επιδοτήσεων και άλλων κακοσχεδιασμένων στρεβλώσεων της αγοράς, που επιβάλλονται από την κυβέρνηση που ευνοούν τα EV, έναντι άλλων τεχνολογιών και ουσιαστικά επιβάλλουν την αγορά τους».

Ειδικοί του κλάδου και αναλυτές, πιστεύουν ότι η πολιτική εκπομπών της κυβέρνησης Μπάιντεν, δεν μπορεί απλώς να καταργηθεί και ότι η αλλαγή της θα απαιτήσει μια μακρά διαδικασία αναθεώρησης, που θα περιλαμβάνει δημόσιες ακροάσεις και άλλες διαδικασίες θέσπισης κανόνων. Θα απαιτηθεί επίσης μια νέα νομοθετική διαδικασία του Κογκρέσου, για την πλήρη κατάργηση του νόμου, για τη μείωση του πληθωρισμού και των σχετικών εκπτώσεων φόρου για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο αυτό που απέτυχε να κάνει ο Τραμπ την πρώτη μέρα: δεν εισήγαγε αυστηρότερους δασμούς. Η Wall Street Journal αναφέρει, ότι παρόλο που ο Τραμπ είναι υπέρ της επιβολής αυστηρών δασμών σε εισαγόμενα αγαθά, συμπεριλαμβανομένων αυτών από συμμαχικά έθνη όπως ο Καναδάς και το Μεξικό, δεν θα αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα μόνος του, αλλά θα δώσει εντολή στην κυβέρνησή του, να επανεξετάσει το εμπόριο της χώρας, σε ό,τι αφορά ελλείμματα και πολιτικές.

Πηγή: reuters.com

abb_img