Η βιομηχανία αυτοκινήτων αντιμετωπίζει αβεβαιότητα λόγω των προτεινόμενων δασμών από τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ σε καναδικά και μεξικάνικα προϊόντα. Αν και η εφαρμογή αυτών των δασμών έχει ανασταλεί, υπάρχει πιθανότητα να τεθούν σύντομα σε ισχύ, ενώ μπορεί να προστεθεί και ένας νέος δασμός, που θα αφορά ειδικά τις εισαγωγές αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές οχημάτων όπως το Volkswagen GTI, το Hyundai Kona ή ακόμα και το Chevy Trax μπορεί να αυξηθούν. Οι μόνες πληροφορίες που έχουν δοθεί είναι ότι ο δασμός θα επηρεάσει τις εισαγωγές αυτοκινήτων και θα τεθεί σε ισχύ στις αρχές Απριλίου, χωρίς να υπάρχουν λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος, ή τις χώρες που θα εξαιρεθούν.
Ο νέος δασμός από τον Τραμπ φαίνεται να αφορά μόνο τα ολοκληρωμένα οχήματα, αφήνοντας τα ανταλλακτικά ανεπηρέαστα, κάτι που θα διατηρήσει τα κόστη για αυτά σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, ανάλογα με το εύρος του δασμού, ο αριθμός των επηρεαζόμενων οχημάτων, μπορεί να είναι τεράστιος. Σύμφωνα με στοιχεία, σχεδόν τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2024, εισήχθησαν από άλλες χώρες, με το Μεξικό να είναι ο κύριος εξαγωγέας, ακολουθούμενο από τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία, τον Καναδά και τη Γερμανία. Η συνολική αξία αυτών των εισαγωγών, ξεπερνά τα 240 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ένα μεγάλο ερώτημα είναι αν ο νέος δασμός θα προστεθεί πάνω στον ήδη προγραμματισμένο δασμό 25% στα καναδικά και μεξικάνικα προϊόντα, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο. Αυτός ο δασμός δεν θα επηρεάζει μόνο τα ολοκληρωμένα αυτοκίνητα, αλλά και ανταλλακτικά, με πιθανές επιπτώσεις στις τιμές επισκευών και στα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, με εισαγόμενα εξαρτήματα. Εάν τα καναδικά και μεξικάνικα αυτοκίνητα εξαιρεθούν από τον νέο δασμό, αυτό θα βοηθήσει στην πιο ισορροπημένη εφαρμογή των δασμών.
Οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, εκφράζουν ανησυχίες ότι οι δασμοί θα επηρεάσουν αρνητικά τις επιχειρήσεις που βασίζονται στην παραγωγή από τον Καναδά και το Μεξικό, ενώ θα αφήσουν ανεπηρέαστες τις εισαγωγές από άλλες χώρες. Χωρίς εξαίρεση, οι δασμοί θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος και θα δημιουργήσουν ανισόρροπα κίνητρα, για την παραγωγή αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική.