Οδήγηση με καύσωνα

Τόσο στο πολύ κρύο, όσο και στην απόλυτη ζέστη σε οδήγηση με καύσωνα, το αυτοκίνητο όσο και ο οδηγός, έρχονται στα όρια της απόδοσής τους.

Ακούστε το άρθρο
Αναρωτηθήκαμε ποτέ, πόσα απο τα καθημερινά ατυχήματα στους δρόμους, πηγάζουν απαραίτητα, όχι απο έλλειψη προσοχής, ελλειπή αντανακλαστικά, ή υπερεκτίμηση του οδηγού. Αλλά απο κάποια ξαφνική αδιαθεσία του χειριστή ή θερμοπληξία απο καύσωνα;
Το αποτέλεσμα στην περίπτωση αυτή, είναι να χάσει άμμεσα τον έλεγχο ο οδηγός και μέσα σε δύο δευτερόλεπτα να έχουμε ένα ατυχές συμβάν. Ζαλάδα, εφίδρωση, αποπνιξία, ναυτία, αίσθημα μέθης, ίλιγγος, πυροδοτούνται αρκετές φορές ξαφνικά.
Όταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας η θερμοκρασία έχει ξεπεράσει τους 60º C. Επειδή το είχαμε αφήσει ώρες στον ήλιο και δεν το αερίσαμε για αρκετή ώρα, πριν ξεκινήσουμε.
Για αυτό, πριν από κάθε πολύωρο ταξίδι με το αυτοκίνητο, θα πρέπει να έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα. Ώστε να αντέξουμε την εξωτερική υψηλή θερμοκρασία. Η οποία επιδεινώνεται τόσο απο την θερμοκρασία του κινητήρα, όσο και απο την διαρκή θερμοκρασία της ασφάλτου. Που ανακλάται και αυτή στο όχημα.

Τόσο στο πολύ κρύο, όσο και στην απόλυτη ζέστη σε οδήγηση με καύσωνα, το αυτοκίνητο όσο και ο οδηγός, έρχονται στα όρια της απόδοσής τους.

Προστασία του οδηγού

Ο οδηγός θα πρέπει να έχει γευματίσει πολύ ελαφρά 1,5 ώρα τουλάχιστον πριν απο την οδήγηση και να είναι ενυδατωμένος επαρκώς.
Ή δυνατόν με ισοτονικά ροφήματα αλλά και αρκετό νερό. Τα ρούχα του, θα πρέπει να είναι φαρδιά και άνετα, ανοιχτόχρωμα, συνήθως βαμβακερά. Ώστε να του παρέχουν δροσιά και να απορροφούν τον ιδρώτα.
Το ίδιο και τα υποδήματα, τα οποία θα πρέπει να είναι άνετα και κλειστά.
Απαραίτητα φοράμε γυαλιά ηλίου και εννοείτε όχι απο το περίπτερο. Φροντίζουμε να έχουμε κοντά μας μια πετσέτα προσώπου, ενώ έχουμε γεμίσει το φορητό μας ψυγείο, δροσερό νερό και φρέσκους χυμούς. Η μεγάλη κατανάλωση καφέ, δεν ενδείκνυται, καθώς έχει ως αποτέλεσμα να αφυδατώνει τον οργανισμό.
Κατά την είσοδό μας στο αυτοκίνητο, ανοίγουμε για λίγο τα παράθυρα ώστε να απομακρυνθεί ο ζεστός αέρας που υπάρχει στο εσωτερικό. Στη συνέχεια και για τα πρώτα 5 λεπτά, ανοίγουμε το κλιματιστικό με την επιλογή ανακύκλωσης σε λειτουργία.
Ώστε να ψύχεται γρηγορότερα το εσωτερικό, κατευθύνοντας τους αεραγωγούς προς την οροφή. Ώστε να υπάρχει ομοιόμορφη ψύξη της καμπίνας. Απαραίτητα στην οδήγηση με καύσωνα.
Τόσο στο πολύ κρύο, όσο και στην απόλυτη ζέστη σε οδήγηση με καύσωνα, το αυτοκίνητο όσο και ο οδηγός, έρχονται στα όρια της απόδοσής τους.
Λίγο πριν την άφιξή στον προορισμό μας, ελαττώνουμε σταδιακά τον κλιματισμό. Έτσι ώστε βγαίνοντας από το όχημα, να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή η μετάβασή μας από την εσωτερική, στην εξωτερική θερμοκρασία.
Τέλος, φτάνοντας, το παρκάρισμα σε σκιερό μέρος καθώς και η χρήση ηλιοπροστασίας, αποτελούν δύο απαραίτητα όπλα. Στην αντιμετώπιση των ακραίων θερμοκρασιών ,που αναπτύσσονται μέσα στην καμπίνα.
Δραστική ελάττωση επίσης της θερμοκρασίας στο εσωτερικό, προσφέρουν και οι φιμέ αντιηλιακές μεμβράνες στα τζάμια. Για όσους έχουν φροντίσει να τις τοποθετήσουν.
Τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και τα κατοικίδια, δεν επιτρέπεται να παραμένουν σε σταθμευμένα αυτοκίνητα με κλειστά παράθυρα. Καθώς η θερμοπληξία, μπορεί να επέλθει πολύ γρήγορα.

Τόσο στο πολύ κρύο, όσο και στην απόλυτη ζέστη σε οδήγηση με καύσωνα, το αυτοκίνητο όσο και ο οδηγός, έρχονται στα όρια της απόδοσής τους.

Προστασία – προετοιμασία του αυτοκινήτου

Το παρμπρίζ, η μπαταρία, τα ελαστικά, τα λάδια του κινητήρα, τα ρελιέ και τα πλαστικά του, επηρεάζονται από την υψηλή εξωτερική θερμοκρασία, στην οδήγηση με καύσωνα. Με αποτέλεσμα τα τελευταία πολλές φορές να εμφανίσουν αναπάντεχες ρωγμές.
Τους καλοκαιρινούς μήνες, ανεβάζουμε κατά 2 τουλάχιστον ατμόσφαιρες την πίεση των ελαστικών μας. Ώστε να έχουν περισσότερη ακαμψία στις στροφές και να μην “μαγουλιάζουν” απο την ζέστη.
Το ίδιο κάνουμε και άν φορτώσουμε υπέρμετρα το αυτοκίνητο μας για τις διακοπές. Βασική υπόθεση πριν ξεκινήσουμε με καύσωνα, να κάνουμε έναν προληπτικό έλεγχο στο φρέον του a/c. Καθώς επίσης και στο ψυκτικό υγρό του ψυγείου, όπως και στην ποσοότητα του λαδιού στο κάρτερ.
Μην ξεχνάμε ότι η θερμοκρασία κάτω από το καπό στον χώρο του κινητήρα, μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τους 70 βαθμούς Κελσίου.
Φροντίζουμε επίσης να αλείψουμε με βαζελίνη, τα λαστιχένια μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων, για να μην ξεραθούν απο την ζέστη και στραβώσουν. Με το ίδιο υλικό, μπορούμε να αλείψουμε ελαφρά το ταμπλό και τα εσωτερικά πλαστικά μέρη. Αν σκοπεύουμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο μας πολλές ημέρες σταθμευμένο στον ήλιο.
abb_img