Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία – Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Ανακαλύψτε το νέο Kia EV4, το ευρωπαϊκό compact ηλεκτρικό που υπόσχεται αυτονομία έως 584 χλμ., τεχνολογία αιχμής και προσιτή τιμή

Ακούστε το άρθρο

Η Kia παρουσίασε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό κοινό το ολοκαίνουργιο EV4, σε μια δοκιμαστική διαδρομή, στην ηλιόλουστη Μαρμπέγια της Ισπανίας. Οι συνθήκες ήταν ιδανικές: καλός καιρός, εναλλαγή τοπίων και δρόμων, που αποτύπωναν την καθημερινή χρήση, ενός compact hatchback. Η πορεία ξεπέρασε τα 100 χιλιόμετρα, περνώντας μέσα από την πόλη, επαρχιακούς δρόμους αλλά και σύντομα τμήματα αυτοκινητοδρόμου. Όλα όσα χρειάζονται, για να διαπιστώσει κανείς πώς συμπεριφέρεται στην πράξη, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο, που στοχεύει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία C.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη

Το αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε ήταν η ευρωπαϊκή έκδοση hatchback στην πλούσια διαμόρφωση GT-Line, με χρώμα Wolf Gray. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στη Ζιλίνα, Σλοβακία, σηματοδοτώντας την πρώτη παραγωγή, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας, επί ευρωπαϊκού εδάφους. Όπως δήλωσε ο Marc Hedrich, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kia Europe, η τοπική παραγωγή ενισχύει τη θέση της εταιρείας, σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές EV στον κόσμο, διασφαλίζοντας παράλληλα, ότι η ηλεκτροκίνηση γίνεται πιο προσιτή και διαθέσιμη, σε περισσότερους καταναλωτές. Η Kia θεωρεί την κατηγορία C-segment τον βασικό πυλώνα ανάπτυξης των επόμενων ετών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μερίδιο των ηλεκτρικών compact στην Ευρώπη θα εκτιναχθεί από το σημερινό 11% σε περίπου 65% έως το 2032. Σε αυτή την τάση, ποντάρει το EV4, το οποίο αναπτύχθηκε αποκλειστικά για την ήπειρο, με σύνθημα «Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη για την Ευρώπη».

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Στοχεύοντας το κοινό που αποφεύγει τα SUV

Η Kia γνωρίζει καλά ότι ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών της κατηγορίας C, προτιμά τα παραδοσιακά hatchback αντί για τα SUV. Συγκεκριμένα, περίπου το 75% των αγοραστών δεν στρέφονται σε ψηλότερα αμαξώματα, αλλά αναζητούν πιο χαμηλά, δυναμικά και ευέλικτα αυτοκίνητα. Το EV4 ανταποκρίνεται ακριβώς σε αυτή την ανάγκη, με χαμηλότερη θέση καθίσματος (40 χιλιοστά χαμηλότερα από το EV3) και κέντρο βάρους μειωμένο κατά 20 χιλιοστά. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να δίνει την αίσθηση ότι κάθεσαι «μέσα στο αυτοκίνητο» και όχι «πάνω σε αυτό», όπως συμβαίνει με τα περισσότερα crossover. Οι βασικοί ανταγωνιστές είναι τα VW ID.3, Cupra Born, Opel Astra Electric και Peugeot e-308, ενώ πιο περιφερειακοί, θεωρούνται τα Renault Scenic E-Tech και Škoda Elroq. Η Kia βλέπει το EV4, ως το κλειδί για να κερδίσει μερίδιο, σε μια αγορά που ζητά αποδοτικά, πρακτικά και μαζικά παραγόμενα ηλεκτρικά.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Οδική συμπεριφορά και ανάρτηση

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στη Μαρμπέγια, η «ευρωπαϊκή ρύθμιση» του EV4 γίνεται άμεσα αισθητή. Το τιμόνι είναι ακριβές, με καλή αίσθηση και σιγουριά στις στροφές, ενώ η ανάρτηση, συνδυάζει άνεση και ευελιξία. Ο εμπρός άξονας με γόνατα MacPherson και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, υποστηρίζονται από αποσβεστήρες επιλεκτικής συχνότητας, που μειώνουν τους κραδασμούς, χωρίς να θυσιάζουν την οδική σταθερότητα. Στις κλειστές καμπές της Sierra de las Nieves, το EV4 έδειξε καλή πρόσφυση και προβλέψιμη συμπεριφορά, αν και η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή, δίνοντας έμφαση στην άνεση. Για πιο σπορτίφ οδηγούς, ίσως να έλειπε η πιο «σφιχτή» αίσθηση. Στα μείον σημειώθηκε, ο αυξημένος θόρυβος από τα ελαστικά 19 ιντσών σε φθαρμένους δρόμους.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Επιδόσεις και αυτονομία

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 150 kW (204 ίππων), που κινεί τον εμπρός άξονα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κυμαίνεται από 7,4 έως 7,8 δευτερόλεπτα, ανάλογα με την έκδοση μπαταρίας, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή κυμάνθηκε από 14,4 έως 15,7 kWh/100 χλμ., τιμές που συμφωνούν με τις επίσημες προδιαγραφές WLTP. Η αυτονομία φτάνει τα 584 χλμ. σε μεικτό κύκλο και τα 752 χλμ. στην πόλη, ενώ η φόρτιση 10-80% ολοκληρώνεται σε περίπου 31 λεπτά. Χάρη στο σύστημα ανάκτησης i-Pedal 3.0, η ανάκτηση ενέργειας είναι ακριβής και συμβάλλει στη χαλαρή, ομαλή οδήγηση, ιδιαίτερα σε κατηφορικά τμήματα.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Εσωτερικό και τεχνολογία

Το εσωτερικό του EV4, ακολουθεί τη σύγχρονη αισθητική της Kia, με καθαρές γραμμές και καλή εργονομία. Το βλέμμα τραβά η πανοραμική διάταξη οθονών: ψηφιακός πίνακας 12,3 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών και μια μικρότερη οθόνη 5,3 ιντσών, για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Η λειτουργικότητα παραμένει φιλική, με φυσικά πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες. Το Head-Up Display, προβάλλει χρήσιμες πληροφορίες, αν και χρειάζεται εξοικείωση, ενώ η πλοήγηση, εμφανίζει μόνο βέλη στο καντράν – για πλήρη χάρτη, πρέπει να στραφείς στην κεντρική οθόνη.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Η ποιότητα υλικών είναι στιβαρή, με premium πινελιές όπως το ηχοσύστημα Harman/Kardon και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Στην έκδοση GT-Line, περιλαμβάνονται επίσης Premium Relaxation Seats, ηλεκτρική πίσω πόρτα και το Remote Smart Parking Assist.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Χώροι και πρακτικότητα

Με διαστάσεις 4.450 χλστ. μήκος, 1.860 χλστ. πλάτος και 1.485 χλστ. ύψος, το EV4 εντάσσεται ιδανικά στα compact. Το μεταξόνιο των 2.820 χλστ. χαρίζει άνετους χώρους για επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 435 λίτρων, καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες. Το βάρος φτάνει τα 1.910 κιλά στην πλούσια GT-Line με τη μεγάλη μπαταρία, αλλά αυτό αντισταθμίζεται, από τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και τεχνολογίας.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Συστήματα υποβοήθησης και ασφάλεια

Το EV4 έρχεται με πλούσιο πακέτο υποβοήθησης, που περιλαμβάνει στάνταρ:

  • Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης

  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας

  • Έξυπνο cruise control με stop-and-go

  • Υποβοήθηση στον αυτοκινητόδρομο

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Ανάλογα με την έκδοση, προστίθενται κάμερα 360 μοιρών, παρακολούθηση τυφλού σημείου και τηλεχειριζόμενη στάθμευση. Στόχος, όπως τόνισαν στελέχη της Kia, είναι να γίνεται η καθημερινή οδήγηση, όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστη και ασφαλής.

Συμπέρασμα: Ένα στρατηγικό στοίχημα

Το Kia EV4 αποδεικνύει από την πρώτη του επαφή, ότι δεν είναι απλά ένα ακόμη νέο μοντέλο, αλλά ένας στρατηγικός πυλώνας για τη μάρκα. Με ευρωπαϊκό σχεδιασμό, υψηλή αυτονομία, τεχνολογία αιχμής και προσιτή τιμή εκκίνησης στα 37.590 ευρώ, στοχεύει να κερδίσει τους οδηγούς, που θέλουν πρακτικότητα χωρίς να θυσιάσουν την ηλεκτρική αποδοτικότητα. Η έκδοση GT-Line με τη μεγάλη μπαταρία κοστίζει περίπου 49.000 ευρώ, τοποθετώντας το EV4, στον σκληρό πυρήνα της αγοράς, απέναντι από ισχυρούς ανταγωνιστές.

Οδηγώντας το νέο Kia EV4 στην Ισπανία - Εντυπώσεις, εκδόσεις και τιμές

Μπορεί να μην είναι το πιο σπορ ή το πιο premium compact EV, αλλά συνδυάζει χώρους, τεχνολογία, αυτονομία και τιμή, σε ένα πακέτο που δύσκολα αφήνει αδιάφορο. Και καθώς είναι το πρώτο ηλεκτρικό Kia που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, λειτουργεί και ως ορόσημο για τη στρατηγική «εκδημοκρατισμού της ηλεκτροκίνησης» που επιδιώκει η κορεατική εταιρεία.

Πηγή: elektroauto-news.net