Οδηγούμε στην Ελλάδα το XEV Yoyo (τιμές)

Δεν είναι απλώς άλλο ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Το Yoyo από την XEV, που οδηγήσαμε, είναι διαφορετικό.

Ακούστε το άρθρο

Δεν είναι απλώς άλλο ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Το Yoyo από την  XEV, που οδηγήσαμε, είναι διαφορετικό.

Ίσως ακούγεται παράξενο να μιλάμε το 2024 για ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμό. Όμως αν ρίξουμε μια ματιά στον ανταγωνισμό, θα δούμε ότι το Yoyo δεν είναι ένα απλό όχημα μικροκινητικότητας. Είναι το όχημα που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των αυτοκινήτων που γνωρίζουμε ως τώρα και των ηλεκτρικών μικροσκοπικών οχημάτων πόλης.

Η XEV δημιουργήθηκε το 2018 στο Τορίνο. Και οι πωλήσεις του Yoyo στην Ευρώπη άρχισαν το 2021. Πρόσφατα η μάρκα έκανε μια στρατηγική συνεργασία με την ENI, την ιταλική εταιρεία πετρελαιοειδών. Όχι όμως για καύσιμα, αλλά για τη λειτουργία δικτύου ανταλλαγής μπαταριών εντός της Ευρώπης.

Έτσι λοιπόν, όταν η μπαταρία του XEV αδειάζει, θα βρίσκουμε μέσω εφαρμογής τον κοντινότερο σταθμό αλλαγής μπαταρίας. Θα κάνουμε κράτηση μπαταρίας και σε 5 λεπτά θα έχουμε μια νέα, γεμάτη μπαταρία. Στην Ιταλία υπάρχουν σήμερα 70 σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών για τα Yoyo σε πέντε μεγάλες πόλεις. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει σταδιακά και στην Ελλάδα, με αρχή την Αθήνα και συνέχεια σε τουριστικές περιοχές, για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες ενοικιαζόμενων οχημάτων.

Η XEV στην Ελλάδα

Πλέον την αποκλειστική αντιπροσωπεία της μάρκας στην Ελλάδα έχει ο «Όμιλος Σπανός». Που μας έκανε μια αναλυτική παρουσίαση της μάρκας και του μοντέλου, πριν το οδηγήσουμε στα βόρεια προάστεια της Αθήνας. Μάλιστα ο κ. Γιώργος Σπανός μας αποκάλυψε λίγες πληροφορίες για το επόμενο μοντέλο της μάρκας. Το οποίο θα είναι «Ένα νέο οικογενειακό 5θυρο, 5θέσιο αυτοκίνητο. Αλλά πάντα «έξυπνο» και για χρήση στην πόλη». Αυτό θα έρθει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Προς το παρόν μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για το Yoyo και την μικρή εμπειρία μας από την οδήγηση του. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες είναι εντυπωσιακές, ειδικά μια βροχερή ημέρα. Όπως και η ύπαρξη της κεντρικής οθόνης αφής. Μας ξένισε το ποδόφρενο, πάνω και αριστερά από το πεντάλ του φρένου. Αλλά γενικά η χρήση είναι πολύ εύκολη και άνετη. Ασφαλώς η επιτάχυνση δεν εντυπωσιάζει, όμως στο Sport πρόγραμμα οδήγησης η κατάσταση αλλάζει προς το καλύτερο. Βέβαια η γρήγορη επιτάχυνση είναι μάλλον περιττή στην κίνηση της πόλης. Εκείνο που χρειάζεται και το Yoyo φέρνει, είναι η μεγάλη ευελιξία, με κύκλο στροφής μόλις 4,5 μέτρα.

Εξοπλισμός και ασφάλεια

Με αυτόφερόμενο αμάξωμα και ενσωματωμένες μπάρες ασφαλείας το Yoyo βάζει ψηλά την παθητική ασφάλεια. Ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα και το ABS φροντίζουν για την καλύτερη πέδηση του. Από πλευράς άνεσης, το διθέσιο μοντέλο έχει ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες. Επιπλέον έχει τρείς θύρες USB, και οθόνη αφής 10,2’’. Στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που δίνουν όμορφη αίσθηση στους επιβάτες, προστίθεται και μια ακόμα. Αφού το 60% της οροφής είναι γυάλινο.

Το Yoyo έχει μπαταρία 10,4 kW, που του δίνει αυτονομία για έως 150 χιλιόμετρα. Μάλιστα η μέγιστη ταχύτητα των 80 χιλιομέτρων την ώρα, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεπερνά τους περιορισμούς κίνησης σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται ακόμα και σε μονοφασική οικιακή πρίζα σε περίπου τέσσερις ώρες.

XEV Yoyo: Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό microcar

 

Το συνολικό μήκος του Yoyo είναι μόλις 2,53 μέτρα και το πλάτος του 1,5 μέτρα. Έτσι παρκάρει σχεδόν παντού, ακόμα και κάθετα στα υπόλοιπα παρκαρισμένα οχήματα.

Ελκυστική και εξατομικευμένη εμφάνιση

Οι επιλογές χρωματισμών από τον κατασκευαστή είναι εννέα. Όμως το «blade», το πλαϊνό μακρόστενο στοιχείο στο πάνω μέρος της πόρτας, είναι ανταλλάξιμο. Και μπορεί να αντικατασταθεί ακόμα και από τρισδιάστατης εκτύπωσης στοιχείο, χωρίς κανέναν περιορισμό. Μάλιστα η επιλογή του εξωτερικού χρωματισμού, επηρεάζει ανάλογα και λεπτομέρειες εντός της καμπίνας των επιβατών.

 Εξοπλισμός και τιμές του XEV Yoyo

Στον βασικό εξοπλισμό του XEV Yoyo περιλαμβάνεται το air condition, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες, τα ηλεκτρικά παράθυρα και η ηλιοροφή. Καθώς επίσης και οι ατσάλινες ζάντες 14”, η οθόνη 7 ιντσών, το κεντρικό κλείδωμα, το Bluetooth, οι τρείς θύρες USB και η είσοδος χωρίς κλειδί. Έτσι η πιο οικονομική έκδοση του Yoyo, που ονομάζεται Entry, κοστίζει 12.900€.

Η επόμενη, η Easy, έχει επιπλέον σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και κόστος 13.300€. Ενώ αν θέλουμε κεντρική οθόνη αφής 10.2 ιντσών, ραδιόφωνο και λειτουργία Mirror Screen θα πρέπει να πάμε στην έκδοση Joy, που κοστίζει 13.750 €. Τέλος, η έκδοση Sprint, στα 14.500 € έχει επιπλέον αλουμινένιες ζάντες 15 ιντσών.

Όλες οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ, την κρατική επιδότηση και το επιπλέον όφελος 1.000 ευρώ για νέους έως 29 ετών.

 

abb_img