Η VW προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στον σχεδιασμό και την τεχνολογία των ηλεκτρικών της οχημάτων, με στόχο την απλούστευση της παραγωγής, τη βελτίωση της απόδοσης και τη μείωση του κόστους. Ένα από τα βασικά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, είναι η υιοθέτηση μιας ενιαίας μορφής κυψέλης μπαταρίας για όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Ενοποιημένες κυψέλες μπαταρίας για καλύτερη απόδοση
Μέχρι τώρα, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων της VW αποτελούνταν από ξεχωριστές μονάδες, που περιλάμβαναν συστοιχίες κυψελών τοποθετημένες σε θήκες μέσα στο περίβλημα της μπαταρίας. Στο νέο σύστημα, οι κυψέλες θα είναι τοποθετημένες απευθείας μέσα στο περίβλημα της μπαταρίας, χωρίς να χρειάζονται επιπλέον δομές συγκράτησης. Αυτό θα επιτρέψει:
- Μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, δηλαδή περισσότερη αποθηκευμένη ενέργεια στην ίδια χωρητικότητα.
- Μικρότερο βάρος, καθώς θα καταργηθούν περιττές ενισχύσεις και συνδέσεις.
- Βελτιωμένη ψύξη, καθώς οι επίπεδες επιφάνειες των κυψελών επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο θερμοκρασίας.
- Μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό, αφού το ίδιο σύστημα μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά μοντέλα και αγορές.
VW: Βελτίωση στην αυτονομία και την απόδοση
Οι νέες κυψέλες, θα επιτρέψουν τη δημιουργία μεγαλύτερων πακέτων μπαταριών με αυξημένη χωρητικότητα. Σήμερα, το VW ID.7 διαθέτει μπαταρία 91 kWh (86 kWh χρησιμοποιήσιμη), ενώ το ID.Buzz στην αγορά των ΗΠΑ φτάνει τις 82 kWh (77 kWh χρησιμοποιήσιμη). Με τη νέα τεχνολογία, η Volkswagen στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία, ειδικά για μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί για μεγάλα ταξίδια, όπως το ID.Buzz.
VW: Παραγωγή και μελλοντικές εξελίξεις
Η κατασκευή των νέων κυψελών γίνεται από τη θυγατρική της VW, PowerCo, και ήδη έχουν παραχθεί πάνω από 100.000 δοκιμαστικές κυψέλες στη Γερμανία. Η παραγωγή θα αυξηθεί σταδιακά, με νέα εργοστάσια στη Βαλένθια της Ισπανίας και στον Καναδά, ώστε μέχρι το 2030 οι ενοποιημένες κυψέλες να χρησιμοποιούνται στο 80% των ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου VW.
VW: Ευελιξία στις τεχνολογίες μπαταριών
Η νέα μορφή κυψέλης έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να υποστηρίζει διαφορετικούς τύπους χημικών στοιχείων, όπως:
- NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου), που προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.
- LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού), που είναι πιο οικονομική και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
- Ιόντων νατρίου και στερεάς κατάστασης, που είναι οι τεχνολογίες του μέλλοντος.
Η συνεργασία της PowerCo με την QuantumScape θα επιτρέψει την παραγωγή έως και 80 GWh μπαταριών στερεάς κατάστασης ετησίως, αν και το ακριβές χρονοδιάγραμμα δεν έχει ανακοινωθεί.
Δείτε ακόμα: Volkswagen: Το ID.1 των € 20.000, θα κατασκευάζεται στην Πορτογαλία
Το μέλλον της VW: Νέα πλατφόρμα και ενοποίηση τεχνολογιών
Η Volkswagen εργάζεται πάνω στην Scalable Systems Platform (SSP), μια νέα αρθρωτή πλατφόρμα, που θα αντικαταστήσει όλες τις υπάρχουσες και θα επιτρέψει την πλήρη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών μπαταρίας, ηλεκτρονικών συστημάτων και λογισμικού. Μια ακόμα καινοτομία που εξετάζει η εταιρεία, είναι η τεχνολογία “cell-to-body”, όπου η μπαταρία θα αποτελεί δομικό μέρος του σασί του αυτοκινήτου, εξοικονομώντας ακόμα περισσότερο χώρο και βάρος.
Παρόλο που η μετάβαση σε αυτές τις τεχνολογίες θα γίνει σταδιακά, η VW προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, ώστε να προσφέρει πιο αποδοτικά, οικονομικά και βιώσιμα ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον.
Πηγή: greencarreports.com