Λίγο μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου ID.1, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του μοντέλου, θα ξεκινήσει στην Πορτογαλία το 2027. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιλογή του εργοστασίου στην Παλμέλα, ήταν η πιο οικονομικά συμφέρουσα λύση. Ο επικεφαλής της VW, Thomas Schäfer, επιβεβαίωσε την είδηση σε δημοσιογράφους από την έδρα της εταιρείας, στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.
Ο κύριος λόγος που το ηλεκτρικό όχημα δεν θα κατασκευαστεί στη Γερμανία, είναι το υψηλό κόστος παραγωγής. Η VW στοχεύει να διαθέσει το ID.1 στην αγορά σε τιμή περίπου 20.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να μειώσει τα κόστη κατασκευής. Αντίστοιχα, το μεγαλύτερο ID.2all, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026 με τιμή 25.000 ευρώ, θα κατασκευάζεται στην Ισπανία.
Αρχικά, τρεις μονάδες παραγωγής ήταν υποψήφιες για την κατασκευή του ID.1: η Παλμέλα στην Πορτογαλία, το Πόζναν στην Πολωνία και το εργοστάσιο της Skoda στην Τσεχία. Από νωρίς, η Πορτογαλία θεωρούνταν το επικρατέστερο σενάριο. Άλλωστε, η VW ήδη κατασκευάζει εκεί το SUV T-Roc. Επιπλέον, η παραγωγή των τεσσάρων μικρών ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου VW (VW, Cupra και Skoda), θα πραγματοποιείται σε ισπανικά εργοστάσια, ενώ οι μπαταρίες τους, θα παράγονται στο Sagunt, κοντά στη Βαλένθια. Αυτοί οι παράγοντες, ενίσχυσαν την επιλογή της Πορτογαλίας για την κατασκευή του ID.1.
Δείτε ακόμη: ID.1 – Αυτό είναι το νέο «μικρό» των €20.000 της Volkswagen
Volkswagen: Θα υπάρξουν και άλλα παρόμοια μοντέλα;
Προς το παρόν, η Volkswagen δεν σχεδιάζει αντίστοιχες εκδόσεις για τις μάρκες Cupra ή Skoda. Ο βασικός λόγος είναι το κόστος. Στο παρελθόν, η VW είχε μεγάλες οικονομικές απώλειες από το ηλεκτρικό μοντέλο e-Up! και θέλει να αποφύγει παρόμοιες ζημίες. Ακόμα και με το ID.1, η εταιρεία προβλέπει ελάχιστο κέρδος ανά μονάδα. Ωστόσο, ο επικεφαλής τεχνολογίας της VW, Kai Grünitz, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης της σειράς, εάν η αγορά το απαιτήσει στο μέλλον.
Αρχικά, η VW είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει το ID.1 σε συνεργασία με τη Renault, ώστε να μειώσει το κόστος και τον χρόνο παραγωγής. Ωστόσο, οι συνομιλίες δεν προχώρησαν, καθώς η διοίκηση της VW, επέμεινε στη χρήση των δικών της εργοστασίων.
Η VW παρουσίασε το ID.1 στο Βόλφσμπουργκ την περασμένη εβδομάδα. Το όχημα διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 95 PS και μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Αν και δεν έχουν δοθεί λεπτομέρειες για την μπαταρία, η αυτονομία του αναμένεται να είναι τουλάχιστον 250 χιλιόμετρα (WLTP).
Τέλος, το ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο της VW, που θα αξιοποιήσει τη νέα συνεργασία της με την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Rivian. Η κοινή ανάπτυξη μιας νέας ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής, θα μειώσει τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους παραγωγής.
Πηγές: yahoo.com (Πορτογαλία), autocar.co.uk