Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Το τρίτο τρίμηνο του έτους, ο Όμιλος VW υπέστη μείωση σχεδόν 10%, στις παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με πέρυσι.

Ακούστε το άρθρο

Το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ο Όμιλος VW υπέστη μείωση σχεδόν 10%, στις παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με πέρυσι. Εξετάζοντας τα στοιχεία από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 4,7%.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Ο Όμιλος VW πούλησε 189.400 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία από τις αρχές Ιουλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρέδωσε 209.900 μονάδες την ίδια περίοδο το 2023, έτσι οι παραδόσεις BEV μειώθηκαν κατά 9,8% το 2024. Κατά το τρέχον έτος, ο Όμιλος πούλησε 506.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, έναντι 531.500 οχημάτων το 2023.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Το τρίτο τρίμηνο, η Volkswagen πούλησε 2,176 εκατομμύρια οχήματα σε πελάτες παγκοσμίως, σε όλους τους τύπους κίνησης. Τα 189.400 EV αντιπροσωπεύουν μερίδιο 8,7%. Υπολογιζόμενο για το τρέχον έτος, το μερίδιο είναι 7,8% μετά από εννέα μήνες. Μια ματιά στις αγορές αποκαλύπτει διαφορετικές τάσεις: στην Ευρώπη, οι παραδόσεις το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 11,9%, από 124.000 EVs το προηγούμενο έτος σε 109.200 οχήματα. Στην Κίνα, ο Όμιλος αύξησε ακόμη τις πωλήσεις κατά 5,2% από 54.700 σε 57.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις έπεσαν κατακόρυφα στις ΗΠΑ: 11.900 ηλεκτρικά οχήματα είναι σχεδόν 42% λιγότερα από το τρίτο τρίμηνο του 2023.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Οι πωλήσεις EV στην Κίνα αυξάνονται, αντίθετα με την τάση

Ωστόσο, αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να εξεταστούν στο πλαίσιο της συνολικής δυναμικής της αγοράς. Στην Ευρώπη, η VW κατέγραψε ελαφρά πτώση της τάξης του 0,9% σε όλους τους τύπους μετάδοσης κίνησης με 2,79 εκατομμύρια οχήματα, πράγμα που σημαίνει ότι τα EV έχασαν δυσανάλογο όγκο πωλήσεων. Το μερίδιό τους ήταν 3,9%. Στη Βόρεια Αμερική, η VW κατάφερε ακόμη και να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 7,4% στις 769.000 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέρρευσαν. Εκεί, το μερίδιο των EV στο τρίτο τρίμηνο ήταν μόλις 1,55%.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Αξίζει να σημειωθεί η κατάσταση στην Κίνα. Οι πωλήσεις εκεί μειώθηκαν κατά 15%, ενώ οι πωλήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν. Στην αγορά αυτή, όπου η VW λέγεται τακτικά ότι είναι αδύναμη στα ηλεκτρικά οχήματα, το μερίδιο των EV στο τρίτο τρίμηνο, ήταν υπερδιπλάσιο από ό,τι στην Ευρώπη στο 8,1%. Οι μειώσεις στο τρίτο τρίμηνο, είναι επίσης ξεκάθαρα ορατές σε όλες τις μάρκες, ειδικά στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων. Μόνο οι μάρκες των επαγγελματικών οχημάτων Volkswagen Truck & Bus, Scania και οι «διεθνείς» μάρκες είναι ανοδικές.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Στη Skoda, την Cupra και την Porsche, οι πωλήσεις μέχρι στιγμής εξαρτώνται από ένα μοντέλο η καθεμία, ενώ η Porsche αισιοδοξεί με το ηλεκτρικό Macan. Ταυτόχρονα, η Skoda πρόκειται να λανσάρει το Elroq, το οποίο θα μπορούσε να δει μια αντιστροφή της τάσης. Τα μοντέλα στις διάφορες κατηγορίες, δεν μπορούν να αποφύγουν την τρέχουσα πτώση, όπως φαίνεται από τη μείωση των πωλήσεων κατά 5,1%. Ωστόσο, με 102.700 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η βασική μάρκα, συνέβαλε σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις ηλεκτρικών του Ομίλου το τρίτο τρίμηνο, με 54,2%, για την ακρίβεια.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός, ότι τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του Ομίλου φέρουν το λογότυπο της VW: το δίδυμο ID.4/ID.5 έχει πουλήσει 135.200 αυτοκίνητα μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενο από το ID.3 με 105.900 μονάδες.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Τα μοντέλα MEB Audi Q4 e-tron ( και Sportback) με 78.800 μονάδες, το Skoda Enyaq (συμπεριλαμβανομένου του Coupé) με 50.800 μονάδες και το Cupra Born (29.600 μονάδες) καταλαμβάνουν την τρίτη έως την πέμπτη θέση. Η Audi παρέδωσε 23.900 μονάδες του Q8 e-tron τα τρία πρώτα τρίμηνα, αλλά η έκτη θέση θα πάει σύντομα στο VW ID.7 (συμπεριλαμβανομένου του Tourer). Με 22.200 πωλήσεις, έχει ήδη ξεπεράσει το ID. Buzz (συμπεριλαμβανομένου του Cargo) με 20.000 μονάδες.

 Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

«Στην Ευρώπη, καταφέραμε να διατηρήσουμε τις πωλήσεις των οχημάτων μας στους πελάτες σε μεγάλο βαθμό σταθερές, αλλά αντιμετωπίζουμε σημαντικές αντιξοότητες από την αγορά.» λέει ο Marco Schubert, μέλος της Εκτεταμένης Εκτελεστικής Επιτροπής Πωλήσεων του Ομίλου. «Η ανταγωνιστική κατάσταση στην Κίνα, είναι ιδιαίτερα έντονη, γεγονός που είναι ο κύριος λόγος για την παγκόσμια πτώση των πωλήσεών μας. Τους επόμενους μήνες, πολλά ελκυστικά νέα μοντέλα σε όλες τις μάρκες, θα ενισχύσουν τη θέση μας στην αγορά παγκοσμίως.

Οι πωλήσεις EV του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 10%

Ο Όμιλος Volkswagen, δεν εστιάζει μόνο στις επιδόσεις των πωλήσεων των διαφόρων μοντέλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του. Η VW ασχολείται επίσης πολύ με το κόστος, όπως δείχνει η συζήτηση για το ενδεχόμενο κλείσιμο κάποιων εργοστασίων στη Γερμανία. «Επιπλέον, ωστόσο, μια καλύτερη βάση κόστους, ιδιαίτερα στη Γερμανία, είναι απαραίτητη για να παραμείνει επιτυχής σε αυτό το περιβάλλον στο μέλλον», λέει ο Schubert.

Πηγή: volkswagen-group.com

 

abb_img